• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KEJML: tenhle rezim fungovani s dlouhou zivotnosti dohromady rozhodne zkloubit nepujde :) problem bude v lidech - posadkach, jakmile to nebude "jejich" stroj a budou litat se vsim, co je zrovna po ruce, tak se o to zakonite ani nebudou moc starat...
    KEJML
    KEJML --- ---
    TOMVYN: Tak letadla jsou samozřejmě záměnná, kdo potřebuje letět první, vezme si první letadlo z kraje.
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: ja bych asi do takovych podrobnosti nezabihal..
    jakmile rekneme, ze parkujou pres noc takhle, tak jakmile by z jakyhokoliv duvodu nejaky letadlo chtelo vyjet driv, tak proste nevyjede, protoze ma vepredu i vzadu jiny a nejspis se nevytoci..
    urcite pujde vymyslet system, jak je dat k sobe co nejekonomictejs, ale to ted asi neni to k reseni..
    mimo jine - resime jak ustajit cca 10kusu na JEDNOM letisti, coz predpoklada, ze se jich uz vyrobilo nejmin pres sto (u nas 10, na prvni destinaci taky 10 a pocitam, ze se nelita jen tam) nebo se to planuje v historicky dohledny dobe..
    coz znamena, ze nejprve by bylo dobry vyresit jestli to vubec poleti..
    pokud jo a pokud to bude ekonomicky zajimavy, tak parkovani uz se nejak urcite vymysli ;o)))
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a videls, jak daleko od mesta je treba letiste v Mnichove? ;) A jestli mas pocit, ze (ex-zapado-)berlinsky Tegel je k centru docela blizko, tak vez, ze ho brzo zavrou :)
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    FEMUR: tak jeste se mi nikdy nestalo, ze bych to odeslal, ale - platim tak cca 30faktur tydne, a to nekdy i za tyden a pul najednou - a uz nekolikrat se mi stalo, ze jsem prehodil castku a variabilni symbol (kterej ma casto 8cislic).. ;o))..
    takze takovejhle prehmat chapu..
    ale urcite by to tak nemelo zustat ;o)))
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    REDGUY: Hlavne kdyby se to oblepilo FV folii, tak to bude tak rentabilni, ze ti vyrobce jeste zaplati, aby sis to koupil.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    OMNIHASH: Desetimistna Cessna Caravan, 2.1M$, cili 40MCZK. Ale kdyz se to kródsorcuje a oupnsorcuje a sloudizajnuje, tak to urcite krapet klesne 8)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    Ja vim, ze jsem slibil, ze uz sem nic nenapisu, protoze podporovat psychicky nemocne magory je nebezpecne, ale veta "hmm, tak ja zkusim predpokladat vetsi zivotnost letounu" me doslova sundala ze zidle :D

    a abych nebyl offtopic, tak moje nabidka ze zkusim zajistit simulaci modelu stale trva, ovsem v kontextu xchaosovych prispevku o cenach si kladu novou a jedinou podminku - neprijimam vystup generatoru nahodnych cisel.
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: no hele nevim.. ale mel jsem pocit, ze jde hlavne o prostredek pro backpackery..
    . coz mi neprijde, ze se to srovnava s
       - mnozstvim provozovanych jednotek
       - s infrastrukturou
       - a s mnozstvim tras autobusove dopravy..
    . druha vec - puvodne jsme se bavili prece hlavne o vytvoreni dopravy do urcitych destinaci..
       - ted najednou rikame, ze budeme mit statisice letadel (pocitam, ze pocet autobusu pujde spis do milionu?
       - uz jen po republice jich bude jezdit tisice a pokud ta infrastruktura ma byt stejna, pak to nejde udelat tak, ze to bude litat jen z Phy..
       - a kolik zastavek maji v infrastrukture autobusy byt jen po Evrope?
    . nemluve o tom, ze autobusum staci udelat zluty hady na silnici a mas parkoviste/nastupiste a je po ptakach.. pak to navali na dalnici a uz frci.. cimz se vytvori infrastruktura velmi jednoduse..
       - oproti tomu my tvrdime, ze litame jen nekam, jen odnekud (zejmena odlehla letiste s nezpevnenou plochou)..

    to mi nejak nesedi..?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    jenom tak abysme měli něco pro srovnání, takhle vypadá letadlo, co stojí zhruba 20 miliónů


    Beechcraft 60 Duke PT6 Turbine
    Price: US$ 1,220,000




    Crew: one, pilot
    Capacity: five passengers
    Length: 33 ft 10 in (10.31 m)
    Wingspan: 39 ft 3¼ in (11.97 m)
    Height: 12 ft 4 in (3.76 m)
    Wing area: 212.9 ft² (19.78 m²)
    Empty weight: 4,275 lb (1,939 kg)
    Max. takeoff weight: 6,775 lb ) (3,073 kg)
    Powerplant: 2 × Lycoming TIO-541-E1C4 turbocharged six-cylinder, horizontally opposed direct drive engines, 380 hp (283 kW) each

    AirCraft24.com - Beechcraft 60 Duke PT6 Turbine aircraft for sale - USD 1,220,000 - Ad IDNo. 102798
    http://www.aircraft24.com/...CH_ADTYPE_ID=M&SEARCH_CURRENCY_ID=USD&SEARCH_PRICEMIN=1200000&SEARCH_YEARMIN=2005&SEARCH_ORDERBY=AD_PRICEEUR&numresults=1
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Jo, hele, xchaosi, kdyz jsi psal ze ten autobusovej xchaosoplan by stal 20 meg, myslel jsi 20 mega korun nebo dolaru? Hadam to prvni, protoze jsi srovaval s korunovou cenou autobusu, ale chci se ujistit...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ostatní města posuzovat nemůžu, - tak v tom pripade jak si proboha dovolujes psat veci, jako " Ve většině metropolí nemohou dálkové autobusy takto zajíždět do centra "?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tak minimálně na Berlín jsem myslel jako na příklad něčeho, co FAKT není centrum (leda by pro tebe byly centrem místa jako Letňany, Vokovice, Opatov, nebo možná tak Pankrác, ale to spíš kus za ní...)

    ostatní města posuzovat nemůžu, ale tuším to nebývá 2 pouhé stanice od "absolutního" středu města, jak je obvykle chápán. taky poněkud chybí statistika, jaký typ autobusů v jakém množství zajíždí až takhle daleko do centra, apod. ... ale budiž, pro někoho to možná argument je, no.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: tak pro začátek Florenc je trochu exotická destinace (Praha je vesnice). Ve většině metropolí nemohou dálkové autobusy takto zajíždět do centra a musíš stejně přestupovat na MHD - opravdu? A tohle je vec kterou _vis_, nebo zase jen neco co si _prejes_, protoze to potrebujes aby fungovala tvoje vize, takze predstiras ze to tak je? Protoze kdyz se podivam na Student Agency, tak vidim tohle:
    Londyn: https://maps.google.com/...28&spn=0.025704,0.053172&sll=51.493168,-0.146728&sspn=0.025704,0.053172&t=m&radius=1.37&hq=Victoria+Green+Line+Station&z=15

    Pariz: https://maps.google.com/...l=51.493168,-0.146728&sspn=0.025704,0.053172&hnear=Rue+du+Faubourg+Saint-Martin,+Paris,+%C3%8Ele-de-France,+France&t=m&z=14

    Berlin: https://maps.google.com/...347015&spn=0.201053,0.425377&sll=48.866973,2.328072&sspn=0.217259,0.425377&hq=ZOB+am+Funkturm,+berlin&radius=15000&t=m&z=12

    Rim: https://maps.google.com/...l=52.501385,13.347015&sspn=0.201053,0.425377&doflg=ptk&hq=Largo+Mazzoni&hnear=Rome,+Province+of+Rome,+Lazio,+Italy&t=m&z=12

    V New Yorku Greyhound stavi kilometr od Central Parku: https://maps.google.com/...are+Park,+8th+Ave+31st+Street+%2F+8th+Ave+33rd+Street,+New+York,+10010&fll=40.756246,-73.990731&fspn=0.015636,0.026586&z=15

    V San Francisco taktez v centru: https://maps.google.com/....053172&t=h&doflg=ptk&hq=greyhound+bus&hnear=San+Francisco,+California&fll=37.78686,-122.392588&fspn=0.016314,0.026586&z=16

    Ze vsech tehle pripadu jen ten Rim je velmi mirne off-centrum, ale i tak MNOHEM, MNOHEM bliz centru nez nejblizsi letiste.

    Takze, jak to je? Porad tvrdis ze Florenc je vyjimka a ze v metropolich je to jinak, nebo to byl zase dalsi tvuj vylhanej blabol, podlozenej pouze pranim, nikoliv fakty? Dalsi ukazka toho, ze proste VUBEC NIC se ti neda verit a VSECHNO co napises je potreba si overit? Nebo zacnes merit na mape a vysvetlovat, ze vlastne vsechny tyhle nadrazi jsou mimo centrum? Nez se takhle zacnes ztrapnovat, prosim, nejdriv si zmer jak daleko je nejblizsi letiste.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FEMUR: myslíš, proč jsem se prve překlepl "Kč" místo "km"? samozřejmě záměrně, abych vám udělal radost.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FEMUR: tak samozřejmě, ale "obchodní plán" zavání konkrétním podnikatelským záměrem. v tomto případě výrobce těch letadel prodá svoje stroje provozovatelům s více různými obchodními modely: když bych mluvil o "obchodním plánu" toho výrobce, tak je tam možnost řešit pro provozovatele i pronájem nebo leasing letadel... ale jinak je tam těch možností víc.. co když si to letadlo koupí nějaký středomořský ostrov bez letiště - a bude prodávat dopravu jen jako bundle s obytováním na ostrově?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: věřím, že solární letadlo pro 40 cestujících by i s doletem 2000 Kč (při rychlosti 200 km/h) bylo prodejné třeba odhadem za 20 milionů (nové) - a ja pro zmenu verim tomu, ze kilo zlata by bylo prodejne za cenu sto tisic (nove). Ted jenom problem kde ho sehnat tak aby se to vyplatilo, ze jo 8))

    Trasy kolem 2000 km jsou dnes na proudové letadlo zbytečně krátké (samotný let trvá jen 2h - hmmm. Zvlastni. Jeste nedavno jsi rikal, ze proudovy letadla maji maximalni rychlost 900km/h a prumernou jeste mensi. A ted najednou 2000km trvaji 2h? Cili kdyz se ti to hodi, tak proudovy letadla litaji rychle, a kdyz se ti to nehodi, tak najednou zpomalej?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    píšu do tohohle klubu ve volném čase a nemám čas na žádnou redakční úpravu, každopádně nechápu, jak může někoho bavit trávit TOLIK času výpady proti i tak zcela zjevným věcem (tedy žádná fyzika.... ale nejbanálnější kupecké počty)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS: ano.

    Cena nového autobusu se pohybuje mezi 4,5 až 5,5 milionu korun podle délky - a to se bavíme o městských autobusech, bez komfortu pro cestující. Cenu nového autokaru se mi dohledat nedaří, ale ojetý Neoplan z roku 1999 za 2.5 melounu Kč, hmm.

    Ano: věřím, že solární letadlo pro 40 cestujících by i s doletem 2000 Km (při rychlosti 200 km/h) bylo prodejné třeba odhadem za 20 milionů (nové) - tedy, ve chvíli, kdy by pro tento typ dopravy vznikl trh, což může chvíli čekat (no, stačilo by kdyby Evropě někdo na pár týdnů zavřel kohoutky - což se může stát dříve, než se nadějeme...). Trasy kolem 2000 km jsou dnes na proudové letadlo zbytečně krátké (samotný let trvá jen 2h - to už nastupování a vystoupování a příprava letadla zabere víc...) na autobus příliš nepohodlně dlouhé... někde se začít musí, opakovaně jsem říkal, že nemám větší ambice, než vozit solárními letadly lidi na dovolené... pro začátek třeba na ostrovy ve Středozemním moři, Řecko apod. (ne všechny ostrovy mají vlastní letiště, nebo je jejich kapacita limitující faktor, ušetříš za trajekt, v létě téměř záruka vhodného počasí, schopnost přistát jako hydroplán by byla killer aplikace...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FEMUR: říkat tomuhle "návrh obchodní strategie" je fakt hodně přehnané ... a na tomhle "spletení" je aspoň snad jasné, že ho nemyslím vážně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam