JVCNC: fakticky, kde z použitých materiálů nemůžu udělat placaté jedno křídlo, tam z nich pořád můžu udělat můj oblíbený:
:-))
dnes máme k dispozici trochu jiné materiály - představ si ty příhrady z materiálu, ze kterého je hlavní nosník křídla Solar Impulse 2. Představ si ten warrenův nosník z 30ti metrových trojúhelníků a celé by to mělo rozpětí třeba 200 metrů.
to se tu řešilo před 2-3 lety a závěr byl: moc velké na provozování z dnešních letišť, moc nízké plošné zatížení křídla, moc nebezpečné manévrování při zemi.
takže jsem si to nechal projít hlavou a další pokus je dostat to monstrum do vzduchu a z něj vertikálně, pomocí překlopných rotorů. když sleduju poslední vývoj, rýsují se mi minimálně čtyři, elektrické rotory, s velkou rezervou výkonu, aby při spálení jednoho motoru mohlo zvýšení tahu dvou ze zbylých tří rotorů pořád umožnit stroji bezpečně vertikálně přistát...