DANYSEK: tak určitě s vybitýma bateriema neodstartuje... ale tvrdí na svém webu, že by to mělo být schopné na přímém slunci i mírně stoupat...
každopádně k tomu, z čeho převzal trup: Sunseeer Duo má úplně jiný tvar a plochu křídla, než ten původní větroň (logicky - výpočty, ke kterým mě před lety dotlačil můj zdejší největší oponent REDGUY ukazují, že typický větroň by potřeboval 3x větší plochu FV panelů, než je plocha křídla - ovšem solární letadla také létají pomaleji než větroně a mají nižší plošné zatížení křídel)
samozřejmě, čtyřmístný stroj by musel být uspořádaný úplně jinak. Ale SI2 je více, než 2x větší, ve všech ohledech: veze s sebou přes půl tuny baterií (v motorových gondolách) pro celonoční výdrž. Takže 2x větší a navíc čtyřmístné letadlo, než Sunseeker Duo by pořád nemuselo být tak velké a těžké, jako SI2.
Kapacita baterií SI2 je AFAIK zlomek kapacity SI1 i SI2, počítám, že vydrží asi jako každé jiné elektrické letadlo - tedy řádově desítky minut. Podstatný rozdíl je tam ta možnost dobít baterie za letu (a hlavně kdekoliv, kde letadlo přistane - bez nutnosti cokoliv k letadlu připojovat, mít tam nějaké zázemí, apod.)