REDGUY: ty baterky jsou v gondolách, FYI - v kabině místo nezabírají. do kabiny by asi šlo nacpat dva lidi, pro čtyři by už musela být jiná. no a? myslíš, že by to tak zásadně zvedlo hmotnost?
"superbaterie" by mohly být lithium-síra, ty už existují, i když jen jako prototyp. mají dvojnásobnou energetickou hustotu. SI2 přestavěný na tyto baterie by měl cca stejnou kapacitu baterií, ale uvezl by ty 3 cestující. (pořád by ale měl celonoční výdrž, kterou pro praktické použití nepoužije)
i letadlo, které by čerpalo třeba jen polovinu potřebné energie za letu, by pořád mělo dvojnásobý dolet, proti letadlu jen na baterie. a nebo ne dvojnásobný dolet, ale o cca 40% vyšší rychlost... prostě na to, že jsou to začátky, to není úplně špatné. odolnost velmi lehkého a pomalého letadla proti špatnému počasí je samozřejmě u současného SI2 problém, ale proti tomu zase stojí fakt, že nad těch 5000 m máš po většinu roku předvídatelné počasí a podmínky (ano, existují i výškové mraky... ale bouře sahající až do 12 km může být problém i pro stávající dopravní letadla...)
ani dnešní letadla nemůžou lítat za všechno podmínek: solární letadla budou mít námatkou lepší odolnost vůči sopečnému prachu, a budou minimálně zneužitelná k teroristickému útoku v případě únosu (žádné palivo) - a celkově, bezpečnost v případě havárie je díky absenci paliva něco, co rozhodně vyvažuje jiné nevýhody (drastické požáry dopravních letadel po haváriích si jistě viděl mnohokrát, při cestování letadel se většinou lidem daří na to nemyslet...).
rizika elektrického a solárně-elektrického létání existují, ale jsou prostě jinde, než u letadel s desítkama tun kerosenu na palubě. (myslím po nějakém čase v budoucnosti přijde doba, kdy lidem přijde absurdní, že se lidé báli létat vodíkovými vzducholoděmi, a poté nebáli létat proudovými letadly - ona bezpečnost vzducholodi vybavené GPS a elektronickým monitoringem leaků gasbagů, apod. by nebyla špatná, to co zabilo vzducholodě byla prostě kratší doba letu a tím i větší počet přepravených cestujících... i kdyby si lidi ukecal, aby cestovali 9x pomalejší vzducholodí, muselo by jich na palubě být třeba 4500 místo těch 500, které vozí tryskáče..)