REDGUY: mno, je to schopný stoupat 2.5 m/s a váží to až 190 kg. tedy něco kolem 5 kW z těch 19 padne jen na navyšování gravitačního potenciálu... ale to nebereme v úvahu, že to při zvýšení úhlu náběhu může mít i výrazně vyšší čelní odpor, než při vodorovném letu (ze simulací se změnou náběžného úhlu toto vyplývá - vztlak prudce vzroste, ale čelní odpor taky, a L/D poměr jde dolů...)
spousta původních ultralightů začínala na výkonu motoru kolem 5 kW (extrém byl viz níže, 0.75 kW, původně zamýšleno jako šlapací letadlo). měly velký problém se stoupavostí, což bylo nebezpečné - ale létaly. konstrukce, která unese člověka a při tom pro vodorovný let jí stačí kolem 2 kW, by prostě měla být reálná (resp. zjevné příklady jsou, bavil jsem se před týdnem v Alpách v kempu s jedním pilotem business jetů a rekreačně i větroňů, že v Rakousku už motorové větroně s křídly pokrytými soláry běžně vídá.... tyhle věci se dnes prostě jen nedělají na úrovni jednoduchosti a ceny závěsných kluzáků, to je celé...)
AXTHEB: jak kterých. u mě cca 2m^2 vážily 5 kg ale neměl jsem nejlehčí model na trhu a bylo to včetně (trochu zbytečných, u souvislého křídla) kabelů s konektory, apod. a šetřil jsem peníze (častý problém solární systémů už od 70tých let 20tého století :-) 60x80 cm flexibilních monokrystalických panelů, tzn. 0.5 m2 jde pořídit pod 1 kg (opět včetně kabelů). ovšem články jde laminovat i na míru a pak je to lehčí.
odpověď na tvojí otázku je tedy: 32 kg. jasně, to křídlo musí unést samo sebe když to stojí na zemi... mít 32 kg nad hlavou není sranda... ale v podstatě stačí, když pilot nebude vážit 100 kg ale jen 70, a jsi doma.