• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DANYSEK: s výkonem solárních panelů stejně ve vzduchu nevydrží několik hodin, takže je to jedno :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak ono existuje ledacos. Ale pokud se bavime o necem, kde mas par hodit vydrzet, tak ergonomie je pomerne dulezita vec :D Nemuzes vzit konstrukci, kde je predpoklad pobytu par minut a nedostatky se daji snest a pouzit ji stejne na nekolikahodinovou cinnost.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: výkres se musí ještě vyvíjet, není pořád v měřítku. existují jiné podobné závěsné kluzáky, kde je pilot hodně v sedoleže. myslím vyjdu ze svého plánovaného lehokola (až si ho koupím a vyzkouším, jak je pohodlné - když navíc nebudu muset šlapat, horší to nebude).
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS / XCHAOS: to jako vazne hodlas prorazit s "vykresem" se smajliky? :D Uvozovky jsou na miste, ocekaval bych nejake odpovidajici okotovani, a ne jen dve cisla :) Nicmene i tak prostymi metodami, jako je puleni intervalu jsem se dopracoval k tomu, ze pilot bude zlomen v cca 30cm nudli (ovalek na spodnim vyobrazeni). Pominu-li fakt, ze spousta lidi se tam vubec nevleze, tak i ten, kdo se tam nasouka bude ve znacne nepohodlne pozici. A vazne si nedokazu predstavit, jak tam tech tvych nekolik hodin vydrzi...potazmo, jakym zpusobem si predstavujes vlastni pilotaz :D

    Jako, prekonals i kokpit Formule 1, ktery sam o sobe je ve znacne nepohodlne konfiguraci :)


    Chapu, ze anatomie se na technickych skolach nevyucuje, ale i jako prosty clovek bys mohl prece tusit, ze v nekterych polohach proste dlouhodobe vydrzet nejde :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: no já si nemyslím, že mě "usvědčil". ano, tu možnost jsem zvažoval a neudělal jsem to. (a stejně, jako svou pravou identitu odhalil vlastní unáhlenou aktivitou, a já téměř nemusel hnout prstem, tak je možné, že i příval minusek a polemik přivolá jinak, než já bych si najal :-) ale teď to nemusím měsíc řešit)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Teda lhát, nechat se u toho usvědčit a pak dotyčnýho zabanovat na měsíc, a ještě si tu chladit žáhu, když ti nemůže odpovídat, to je novej low...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    trochu offtopic... "we wish you very happy pleasant flight" :-)
    CHARLOTTE GAINSBOURG (Live Potpourri) - AF607105---Set Yourself On Fire---Jamais
    https://www.youtube.com/watch?v=63e2PG4Fa2g

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: při objemu příspěvku, který generuju, je snadné se dostat do rozporu se svými staršími příspěvky. neoznačil bych to za vědomou lež: jednoduše si nepamatuju, co všechno jsem napsal.

    jednak mám právo na vývoj názoru v čase (podstatné pro mě je, aby letadlo s mnou popsanými parametry nakonec létalo - ne kdo to vymyslí, nebo co na mých nápadech bylo špatně). jednak se ty různé nepřesnosti a nesrovnalosti nedají popsat jako vědomá lež.

    cílem téhle debaty pro mě vůbec není nikoho nachytat, že lže ("nelhat" je nejjednodušší buď pro někoho, kdo nepublikuje vůbec a mlčí, nebo kdo do zblbnutí opakuje to samé, protože pak mu nehrozí nekonzistence sám se sebou). jednoduše dejme tomu má cenu srovnávat prediktivní schopnosti různých účastníků diskuze - tedy, kdo se blíž trefí od toho, jaký bude další vývoj v daném oboru. (nepředpovědět něco přesně neznamená "lhát")

    celkově mi tahle posedlost přijde přehnaná. id REDGUY je komik (např. jeho identitu jsem odhalil skrze to, že na mě šel donášet do fóra Pirátské strany a nestálo mi to ani tu nabízenou desetinu bitcoinu :-). každopádně pochybuju, že někdo další tady prochází moje staré příspěvky tak důkladně, jako REDGUY, takže vám ostatním nezbývá, než mu věřit (na rozdíl ode mě ná totiž zjevně úplně úžasné a neodolatelná charisma). Jak si ale můžete být tak jistí, že mezi jeho "šokujícími odhaleními" nejsou přimíchané právě účelové lži? (nebo spíš tam není účelově potlačené, když se taky občas náhodou trefím a pak mám pravdu... pak ta pravda rychle odroluje do minulosti klubu, protože to není stav, který by trolly bavil...)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: co mi kdo poradí proti lidem jako ty jiného, než ban

    pro začátek nelhat? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: spíš jsem vyhrožoval tím, že to začnu nabízet, ale žádnou nabídku jsem neuděla. (až ti budu vyhrožovat, že tě nečekaně zasáhnu meteoritem za zálohy, taky mi kvůli tomu označíš za "zmrda"? reálnost té hrozby tě evidentně vyděsila... ovšem fakt by mi zajímalo, co mi kdo poradí proti lidem jako ty jiného, než ban...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (jinak celkem chápu, že když REDGUY potřebuje z jaéhokoliv důvodu pauzu v debatě, tak nechat se zabanovat je pro něj v podstatě nejpohodlnější způsob... ale já potřebuju na poslední stránce celé debaty něco, co zaujme :-) sledujících lidí 49, díky NYX efektu u visible uživatelů s neprémiovými verzemi tu zachvíli bude dost velká parta na crowdfundování doladěného návrhu, a pak tradá - můžeme solárně létat, kdo chceme :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ...pro ty ostatní je tu poslední iterace toho, co bych chtěl do roku 2020 postavit s rozpočtem okolo 200 000 Kč na součástky a materiál (tzn. bez ceny práce a knowhow, které doufám získat nějakým způsobem barterem/spoluprací, případně crowdfundingem, kdy výstupem by byla GNU-FDL dokumentace daného stroje pro jakéhokoliv zájemce o jeho stavbu)

    podstatným posledním pokrokem v úvahách je, že u tandemového křídla, aby šlo ideálně využít čtyři řídící plochy, se tyto musí kombinovaně chovat i jako křidélka, i jako VOP, tohle není úplně snadný představit si spřažené mechanicky (i když určitě to taky nějak půjde), takže jedna z možností jak to udělat je fly by wire (o čemž se ale DIY ultralightů teprve začíná uvažovat, viz http://www.homebuiltairplanes.com/forums/instruments-avionics-electrical-system/527-fly-wire.html )

    fundovanou kritiku celého konceptu a pokračování v diskuzi bez nadávek a osobních výpadů samozřejmě vítám (a odvolávám se na https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect který do celé diskuze vnesl právě REDGUY, a požaduju, aby se od sebe účastníci debaty navzájem očekávali zhruba průměrnou inteligenci a ochotu akceptovat nové poznatky - nadstandardní hodnocení vlastních poznatků a zkušeností se tu bohužel už vyskytlo, a to nikoliv u mě, troufám si říct :-)

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tak Redguy má za toho zmrda (a lživé obvinění, že "platím lidem za nadávání oponentům", což je naprosto mimo mísu po všech stránkách - komu? kolik? kde mu nadávají? v tomhle klubu stěží...) ban na 4 týdny, takže má o čem přemýšlet.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: já jsem ale nikdy nikomu nezaplatil za to, aby ti nadávali - verejne jsi nabizel platit lidem za to, ze budeou posilat do mailu nadavky tvym oponentum. A protoze jsi idiot a nemyslis dopredu, chytil ses do vlastni pasti a nakonec jsi za to i skutecne zaplatit musel, i kdyz vysledek nebyl co si pral. (a ne, nerikam ze slo o nadavani me)

    Proste jsi zmrd, kterej plati lidem za nadavani tvejm oponentum, nabizi penize za dodani (i ilegalne ziskanych) osobnich udaju a vyhrozuje vydiranim tem, kteri se ti nelibi. A to vsechno je pekne zdokumentovane, netreba si nic domyslet, z toho se nevylzes.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: v odkazu, který jsem vyhrabal, řešej, že problémem u fly by wire není hmotnost - jasne. Vyhrabal jsi jeden nahodnej odkaz, kterej se tykal kdovi ceho, ale protoze rikal neco, co se ti hodilo do kramu, tak jsi ho vzal za slovo bozi a okamzite jsi ho aplikoval na svuj konkretni priklad. Opet, nechapes kontext, nechapes souvislosti, nechapes priciny a nasledky, proste vidis jednu vec, ktera se ti hodi a tak ji zacnes do zblnuti opakovat. Kargo kult.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: není to jednoznačný, že by to bylo těžší

    versus

    je jasné, že táhla směřující do zadní části trupu a křídla by nakonec vážila víc

    hmmmmmmmmmmmm..... komedie pokracuje. Predpokladam, ze za par zprav zacnes tvrdit, ze jsi nikdy nic takovyho nerekl 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: v odkazu, který jsem vyhrabal, řešej, že problémem u fly by wire není hmotnost, ale absence zpětné vazby, která je u malého letadla důležitá. tak nevím, no.

    REDGUY: já jsem ale nikdy nikomu nezaplatil za to, aby ti nadávali: já jsem pouze nabídl odměnu za zjištění, kdo jsi (a trvám na tom, že je to tak správně, že je to dobrá alternativa k tomu tě zabanovat... možnost neúčastnit se diskuze se mnou si měl od začátku... kde mě všude jinde pomlouváš, kde si to nemůžu přečíst, to je mi celkem jedno - něvěřím, že inteligentní člověk se nechá zmanipilovat drby které si vyslechne od někom od třetí osoby, navíc anonymní...)

    takže se laskavě nedomýšlej, co všechno bych ještě mohl špatného provést a zklidni svojí paranoiu: pokud ti někdo začne online nadávat, tak to může být prostě jeho přesvědčení a nemusíš mi hned podezírat, že stojím za vším :) (i když by mi samozřejmě dělalo dobře, že si myslíš, že jsem tak všemocný :-))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: není to jednoznačný, že by to bylo těžší. problém je absence zpětné vazby: já nejsem pilot, takže je pro mě důležitější, aby se letadlo udrželo bezpečně ve vzduchu, než zpětná vazba pro pilota.

    zařídit čistě mechanicky, aby se čtyři řídící plochy čistě mechanicky mohly ocitnout v min 4, ale možná až šesti vzájemně nezávislých polohách, není taky úplně triviální. já si dovedu představit základní "křidélkové spřažení" (ovládané pohybem páky řízení vlevo/vpravo), ke kterém se nějak mechanicky "přičítá" ještě pohyb páky dopředu a dozadu - převody by byly hned u páky, a dále pak nezávislé táhlo ke každé ze 4 ploch... jen jsem si povšiml, že je to složitější, než u běžného letadla, to je celé.

    je to samozřejmě přidaná komplexita ke konvenčímu letadlu, kde je jasné, který pohyb páky ovládá kterou plochu a dost. ale možná by mechanické řešení, s výhodou zpětné vazby k pilotovi, mělo taky význam. uvidíme.

    OMNIHASH: to je naprostej nesmysl.. ustojím kritiku svých myšlenek, ale osobní útoky.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: samozřejmě bys to nebyl ty, aby si nepředvedl, že si můžeš i po 5 letech dovolit nadávat moderátorovi klubu do idiotů -

    mno někteří z nás si pomatují i tvoje výstupy v původním klubíki, jakožto i tvůj epickej odchod odtamtéž, protože si neustál kritiku...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: čtyři, nebo osm, nevím, někdo mi poradí. - Hele, to uz neni mozny. Ty to delas schvalne. Tohle je nejaky komedialni vystoupeni, za ktery ti platej tezky prachy, vid? Nejdriv vubec nechapes, proc by ctyri serva meli bejt hmotnosti problem. Pak z tebe vypadne, ze vlastne vubec netusis, jestli ctyri nebo osm. K tomu jsem si vcelku jistej, ze vubec netusis, kolik vlastne takovy servo vazi, ostatne, ty vlastne ani netusis, jaky presne servo potrebujes (a treba jaky certifikacni podminky se ho tykaji).

    Ale to samozrejme neni to hlavni. Hlavni perla prichazi ted:



    je jasné, že táhla směřující do zadní části trupu a křídla by nakonec vážila víc - cili si to shrnme. XChaos podle vseho naprosto netusi:
    - kolik serv potrebuje
    - jaky serva potrebuje
    - kolik takovy servo vazi
    - kolik vazi rizeni klasickyho letadla

    Ale je mu "jasny", ze klasickej system vazi vic. Je v takovehle chvili opravnene rict, ze XChaos je nafoukanej idiot? Ja myslim, ze je 8))

    (a perlicka na zaver, samozrejme kompletne ignorujes otazku ceny. Kolik stovek procent tvyho 200k CZK rozpotu asi sebere kompletni fbw system? 8))) )
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam