JIMIQ: no člověče, moje dosavadní zkušenosti tomu nenapovídají. před tím, než jsem poškodil solární panely na kole, se produkce z cca 2 m2 blížila 900 Wh za den (vyjímečně to bylo přes 1 kWh, ale to už musely být extra dobré podmínky). Vyšší produkce souvisí kupodivu s tím, že panely jsou v pohybu a jsou chlazení proudem vzduchu (to chci zlepšit evaporativním chlazením - klasický příspěvek termodynamice od Kelvinova současníka Járy Cimrmana - mokrý hadr)
Tzn. jestli letadlo bude mít 10x tolik plochy panelů, co kolo (plné oslunění bude záviset na vhodném úhlu, ale zase na nebi nestíní stromy a s mraky to bude +/- podobné, ovšem letadlo se zase bude hůře "naklápět" za sluncem - jak na zemi, tak za letu.)... tak mimo dny kdy vysloveně přechází fronta můžu počítat asi s 9 kWh. kapacita baterie pro start bude 3 kWh. Tuto kapacitu baterie spotřebuju pro start a stoupání, to se musí odečíst... tzn. pořád je tu ale cca 6 kWh, které vyrobím asi tak přes poledne, někdy od 11 do 15h, a které by měly stačit cca na 3h vodorovného letu (ovšem to předpokládá nejhorší možný případ, že za den nechytím ani jedinou termiku a nenastoupám nic jako kluzák...)
Jako ono to solární kolo mělo větší vypovídací hodnotu, než to na první pohled vypadá: samozřejmě, už jen tím, když bych chtěl jet 40 km/h místo 20 km/h bych potřeboval jen na překonání odporu vzduchu 4x tolik energie (protože v roce 2017 chci jet na lehokole, tak dejme tomu jen 2x tolik energie, ale letadlo bude mít min. takový odpor jako letošní neaerodynamické ne-lehokolo). Já ovšem nechci 4x tolik, ale 10x tolik energie.. takže prostě ... je to těsné, ale není totak, že bych pracoval s nulou a že by výkon dnes dostupných FV panelů během typického letního dne byl nějak zanedbatelný.