REDGUY: jako pořád lepší "jen vrtule" než "vrtule a k tomu motor z trabanta túrovaný do plných otáček"... nevím, jestli jsi se s tím už setkal, ale obce a malá města nejsou ze "svých" nízkonákladových leteckých průkopníků většinou moc nadšeni, většinou právě z důvodu hluku.. a ten hluk je tím kontrastnější, v čím celkově tišším regionu chceš létat...
jínak rád slyším, že se základní myšlenkou problém nemáš. tak to se můžou všichni postupně přesunout od radostného trollingu k tomu pomoci mi to celé vymyslet :-)
k těm panelům ve vzduchu.. podívej.... mě zajímá stěhovat si zdroj energie s sebou - tedy nejen enviromentálně šetrná mobilita (což je u energie utopení při výrobě FV panelů vždy diskutabilní.. parovůz na čínské uhlí by možná měl stejnou uhlíkovou stopu...), ale hlavně autonomní mobilita. no a když už jsem tímhle směrem začal jednou uvažovat, tak mi prostě vyšlo, že nejlepší místo, kde ty panely roztáhnout, je nakonec vždycky - ve vzduchu. kvůli chlazení, kvůli minimalizaci akumulace a maximalizaci přímé spotřeby (viz to lithium - taky není zadarmo, ani bez dalších problémů), kvůli záboru veřejného prostranství, kvůli minimalizaci možnosti krádeže... :-)
pointa je, že mi stačí letět aspoň rámcově směrem, kterým chci cestovat - doufám v trochu větší říditelnost, než má balón, ale to je tak všechno. o rychlost tu až tolik nejde - pokud mi panely dobíjí mobil (a ten dobíjely i panely na kole, i skrz mraky), tak mám v podstatě o zábavu postaráno. a jestliže pozornost obyvatelstva na zemi přitahovalo i pouhé solární kolo - sice ne všude tolik, aby mi to vyneslo pohostinnost zadarmo, apod., ale občas ano - tak solární letadlo bude jednoznačně show, událost... (všichni znají SI2 z televize - ale teď najednou budu mít to samé u sebe na vsi, můžou to očumovat, fotit si to...). jednoduše, kritérium "něco zajímavého se děje" bude splněno víc, než u motoru z trabanta, a to se počítá.