• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: hmm, vyrobený z čínské uhlí určitě stopu zanechá. proto taky mluvím o tom, že mi jde o autonomní mobilitu :-) ale minimálně udělám míň hluku a smradu (diskutabilně, smrad ten solární panel vytvořil někde jinde, když ho vyráběli.. ale stejně tak můžu říct, že byl vyroben třeba pomocí té či oné čisté energie, jako si to může namlouvat někdo, kdo dobíjí elektromobil...)

    hmm, těžko říct, fakt. pokud by solární letadlo vydrželo bez poškození v provozu několik let, tak ta stopa bude proti letadlu se spalovacím motorem zajímavě nízká (ostatně.. už kvůli nízké účinnosti pístových motorů!!!)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: to je slovo, co by se mělo správně používat místo přívlastku "ekologický" (ekologie je seriozní věda o vztazích v ekosystémech, životní prostředí je zase něco v čem reálně žijem a nemáme v tomto moc na výběr... a tedy asi poměrně oprávněně politické téma). možná "enviroNmentální", hm, nevím. anglismus.

    no nic. co tady vlastně čekám.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: kdyz uz jsme u tech enviromentalnich dopadu, muzeme klidne spekulovat o tom, jakou uhlikovou stopu zanecha takovy solarni panel. Jeho ucinnost v case klesa (musi se casem obmenit). Panely se musi take nekde z neceho vyrobit a na misto uziti dopravit dopravit. A specielne ty "levnejsi" cinske na tom zrovna dobre nejsou - jasne, jen to "smrdi" jinde.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: lešení, který vydrží aerodynamický síly při 67 km/h (z kopce) asi trochu jo, nemyslíš? Ne, nemyslim. Material, rozmery, aerodynamickej odpor, pevnost, hmotnost, a tak dale. To je zase tvuj blabol typu "Amazon pouziva tandem wing, to znamena, ze jsem mel pravdu se svym navrhem, kterej je kompletne a naprosto odlisnej, ale taky pouziva tandem wing." Vzit dve zasadne odlisny veci, ktery maji spolecnej jeden malinkej detail a na jeho zaklade tvrdit, ze jedna nejak dokazuje druhou, je proste idiotske.
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: co je to ENVIROMENTALNI?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: jako jo a ne. vynálezce samozřejmě nejsem, a to, že nedělám nic novýho, ale jen napodobuju, co už někdo předvedl, tu zdůrazňuju celou dobu.

    ve srovnání s cestou low-cost aerolinkama a cestou do hotelu je ale cesta DIY postaveným dopravním prostředkem pod stan přeci jen trochu o něčem jiném. (a minimálně musíš uznat, že DIY dnes v drtivé většině kašle na enviromentální dopady, a naopak enviromentální politika dnes jde jen málokdy cestou nějakého vlastního vývoje... a spíš požaduje byrokratické regulace, kterým se mají přizpůsobit korporace nějak plošně, na vlastní náklady...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no jakýkoliv lešení ne, ale lešení, který vydrží aerodynamický síly při 67 km/h (z kopce) asi trochu jo, nemyslíš?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Hele, tedka fakt nevim jestli si delas srandu nebo to myslis vazne, tak se pro jistotu zeptam: chces rict, ze bambusovy leseni na xkole ma nejakou podstatnou relevanci pro konstrukci xletadla? Nebo je to zase jen takovy non sequitur abys rychle zamluvil nepohodlny otazky?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: jo, a to bambusové lešení - resp. způsob jeho spojení dohromady - cestu kupodivu přežilo. (no ale zase přímo ty hadicové spojky na karbonové trubky fakt používat nebudu :-))
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS:
    "Závislost na centralizovaných civilizačních technologiích před námi obecně uzavírá "nové obzory" - prostě vždy s tím dojdeme jen tam, kde už pro nás někdo připravil danou úroveň luxusu a naúčtoval si jí."

    ty svym pristupem tohle podporujes na 100% - jelikoz jsi zatim nic noveho nevymyslel, jen kupujes uz hotove veci (ktere nekdo pripravil a uctuje si za ne) a lepis je dohromady. invence nula.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: low-cost aerolinky neřeší, že "i cesta může být cíl" - opravdu si myslis, ze existuje nejaka obchodne vyznamna skupina lidi, pro kterou by "cilem" mohlo byt stravit ctrnact dni ctyri hodiny denne namackanej jak sardinka v extremne nepohodlny kabine letadla, ktery se pohybuje rychlosti trenovaneho cyklisty a _mozna_ (pokud mas kliku na pocasi) te za tu dobu dopravi na Jadran a zpatky? Tohle je tvuj "business plan"?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: už jste trochu viděli - wut? Co jsme podle tebe videli? XKolo s bambusovym lesenim? Srsly? Nebo myslis neco jinyho?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no ano... mám něco už trochu otestovaný a chci to otestovat víc. dá se spíš říct "už jste trochu viděli a uvidíte víc".

    REDGUY: ale pitomost. low-cost aerolinky neřeší, že "i cesta může být cíl". lidi si budou doma u compu hrát flight simulator apod. a pak se spokojej s výletem k moři nízkonákladovkama, jasně...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    REDGUY: ledovec se sjezdovkou to pry jisti :-D
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Nabídnout lidem výlet přes Alpy k moři za 7 dnů tam a 7 dnů - a mimochodem - pres Alpy? S mizernou stoupavosti a extremni citlivosti na pocasi? Jasne, to zni fakt bezpecne 8))) A ted mluvis o kterym svym blabolu? Tom s rozpetim 200 metru? Kde by v tech Alpach nouzove pristaval?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a opet, zas a znova... predstava, ze generalka se tyka jen motoru je sama o sobe zcestna :D Asi te to prekvapi, ale i vetron (a dalsi bezmotorove letajici zarizeni) se musi v pravidelnych intervalech servisovat - a zadarmo to neni.
    Mimoto, on i elektromotor nejakou tu udrzbu potrebuje. Elektricka zarizeni obecne tez podlehaji pravidelnym revizim a nedelam si iluze o tom, ze elektrinou pohanene letadlo bude mit v tomto smeru nejakou vyjimku.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    REDGUY: LEGO! :D
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nízká pádová rychlost sama o sobě bezpečnost letu nesníží - dalsi ukazka toho, jak rikas neco, co je sice technicky vzato pravda, ale vzhledem k tomu, cos vynechal, je to v lepsim pripade zavadejici, v horsim lez: nizka padova rychlost bezpecnost letu vskutku nesnizuje. Ale cestovni rychlost tesne nad padovou uz ji snizuje zatracene, protoze staci fouknuti vetru, turbulence, o neco utazenejsi zatacka a jsi v prdeli. Takze, coz takhle nevynechavat to, co se ti nehodi?

    letadla se obecně nenavrhujou na nízkovou pádovou rychlost třeba proto... že by nikam nestihla doletět, než jim dojde palivo? - uhmmm... coz je samozrejme zase pitomost, protoze si pletes "cestovni" a "padovou" rychlost. A me zase nezbyva, nez premyslet, jestli to delas vedomne, nebo jestli jsi tak hloupej...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: (vezmi si, že na cestu si s sebou můžu vzít od každého průměru trubky jeden náhradní kus, vždy ten nejdelší, co je v konstrukci použitý - LOL. To urcite neudela diru do hmotnostniho rozpoctu. Nemluve o tom, ze jsem fakt zvedavej na to, jak budes ty uhlikovy trubky spojovat, aby ten spoj byl lehkej, pevnej a rozebiratelnej. Hadam ze odpoved je "uvidite", coz? 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Nabídnout lidem výlet přes Alpy k moři za 7 dnů tam a 7 dnů zase zpátky... bez kapky paliva, bez jediné Wh elektřiny z uhlí nebo z jádra? já myslím, že určitý business model to je - pak jsi pitomec. Low cost aerolinka te k mori doveze za dve hodiny za cenu, ktera bude pravdepodobne vyrazne nizsi nez cena ubytovani a jidla za tech 14 dni cesty xchaosoplanem, ani nemusim pocitat kolik by stal vlastni let.

    dovolená, během které strávíš 4h každý den ve vzduchu (kromě vysloveně deštivých dnů, kdy si z panelů aspoň dobiješ notebook a uvaříš), podle mě už dává určitý smysl a je to něc - nedava. Podivej se, jak "pohodlny" je kokpit Solar Impulse nebo i libovolneho vetrone. To fakt neni neco, kde chces ctrnact dni travit ctyri hodiny denne jako "dovolenou".

    jo, a že jsem to nestudoval: https://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Morse byl malíř. - HAHAHAHAHAHAHAHAHA. Jsi tak tupej lhar nebo tak neschopnej si precist, co se vlastne pise na tom co linkujes?

    After attending Phillips Academy in Andover, Massachusetts,Samuel Morse went on to Yale College to receive instruction in the subjects of religious philosophy, mathematics and science of horses. While at Yale, he attended lectures on electricity from Benjamin Silliman and Jeremiah Day

    To je proste tak neuveritelnej ohnostroj neschopnosti a tuposti co predvadis. Loving it! 8)))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam