REDGUY: tak jde o to, jestli to číslo se prezentuje jako teoretický limit - nebo jako to, jak to bude opravdu létat. teoretický limit dnes vidím blíž k těm 400 km/h. praktické dosahované rychlosti vidím 300 km/h (+/- 20%). Teoretický limit (pro reálně existující materiály, s reálně očekávatelnými vlastnostmi) určitě někdo umí spočítat. Takže časem se můžeme dozvědět, kdo měl pravdu - pointa je, že můj odvození tohoto čísla není náhodný: není to přesný výpočet, není to nezvratný důkaz, ale je to _kvalifikovaný odhad_.
BTW, ohlášení 6ti-místného solárního letadla od člověka, který už pár solárních letadel postavil, si nějak podezřele přešel mlčením :-) (resp. pro jistotu tomu nevěříš, rejpeš do optional rage extenderu, apod.... BTW range extender bude dobrý nápad i pro můj ultralight... nikdo nechce spadnout 100m před letištěm jen proto, že mu náhodou občas dojdou baterky... a 1 kW agregáty se dělají i hodně malý a lehký... mohlo by to být pozitivně ohodnoceno i úředníky, co mají na starost bezpečnost leteckého provozu...)