• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Ale já se ti snažím vysvětlit, že abys je mohl rozporovat, musíš mít nějaký vlastní odhad, který srovnáš s tím mým - ne, nemusim. To je prave to kouzlo asymetrie nasi pozice. Me bohate staci ukazat na celou radu problemu, ktery tvoje "navrhy" maji a pokud nejsi schopnej je verohodne vyresit (a "tvrdim ze to neni problem" se jako reseni fakt nepocita), tak proste mas smulu a nemas pravo na kecy typu "jednoznacne jsem ukazal ze...".
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: LOL. Dodal jsi dve maluvky, ktery nejsou ani poradne ocejchovany, neni nikde videt kde v tech grafech by se mely pohybovat tvoje "navrhy"... a hlavne, jeden graf vyvraci ten druhej 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: a zase další trolling: "A ty se prece nikdy nepletes.". Ale to přece nikdo netvrdí! Ty rozporuješ moje odhady. Ale já se ti snažím vysvětlit, že abys je mohl rozporovat, musíš mít nějaký vlastní odhad, který srovnáš s tím mým: tvůj přístup je "je to naprostý laik, tudíž plácá nesmysly - někdo k tomu dodá "náhodné" -nemusím si o tom vůbec zjistit, abych s ním mohl polemizovat". (dobře, ty si něco málo zjistíš - ale většinou přesně jen to, co se hodí do škatulky "neviděl jsem nikdy nic podobného", viz dále)

    tak to není: jak často vysvětluju např. i popíračům globálního oteplování (takovým těm "totálním", ne třeba kritikům konkrétních politických řešení, kteří ale chápou fyziku co za tím je): když chceš vést polemiku s nějakým modelem reality, musíš přijít s vlastním modelem reality (a oni, kupodivu, s nějakým modelem občas přicházejí - byť třeba ujetým, typu vliv galaktického kosmického záření a podobná WTF)

    nicméně, pořád mám pocit, že hlavní argumentační linie, kterou tu uznáváte je, "tvůj model je špatný, protože nikdy jsme nic podobného neviděli". tohle je prostě nejen zásadně špatný způsob argumentace, ale i zásadně špatný způsob přemýšlení o realitě (a tohle je asi největší výzva vůbec: změnit způsob, jak lidi přemýšlí o realitě)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ne, tak to je, protože jsem dodal grafy závislosti čehosi na čemsi.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: ve skutečnosti, hlavní taktika mých odpůrců naopak byla "nám se tvoje čísla nelíbí, považujeme je za náhodná". nějaké minimum vzorečků a vstupních dat do nich za nimi ale přeci jen je.
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: koukam ze taktika *sourcingu se posouva od prvotnich pokusu s postupem "nahodim tema, a nekomu se to bude libit tak, ze to cely udela" k taktice "predved, ze vis jak na to, jinak rikam, ze nevis".


    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: a tak to je, protoze to rikas. A ty se prece nikdy nepletes.


    Zase dalsi ukazka veci, o ktery vis kulovy a presto o ni zasvecene placas. Zustan v politice, tam jsme na lhare a kecaly zvykli 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Dobrej datasheet, ze kterýho bych mohl vycházet i já...
    Icaro 2000 electric trike
    http://www.icaro2000.com/Products/Trike/Trike.htm
    myslím, že svůj ultralight zredukuju právě na tenhle 10 kW motor (místo původně ohlášených 20 kW max)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: jenže L/D se sice v závislosti na rychlosti nemění až tak dramaticky (pokud nehodláš překročit rychlost zvuku) viz např.


    rozpětí rychlostí, v rámci kterých bude L/D blízko tomu optimálnímu, není zas tak malé, jak strašíš.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: no a? Co to meni na tom, ze tvuj vypocet je fail, protoze rychlost neni konstantni?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: jenže při konstantním tahu nezůstane rychlost stejná, když se ti drag sníží...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: 400 něco jako teoretická hranice, reálně se podaří vyždímat 240-360 km/h - proc? Protoze to XChaos rika, protoze to vychazi z jedinyho vzorecku, kterej pochopil, navic blbe.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: L/D poměr tedy zůstane ve 21 km stejný. Pri konstantni rychlosti.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: 400 něco jako teoretická hranice, reálně se podaří vyždímat 240-360 km/h. říkám to už nějakou dobu. původní od boku střelených 300 km/h, od kterého to může mít ekonomický význam, se tam vejde.

    nicméně, i vyhlídkové lety tímhle [ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut) ] budou mít svojí ekonomiku :-) (kdo tu trolloval proti možnosti vyhlídkového solárního letadla, ještě asi před půl rokem, hmm? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: vím, že to není moc. teď něco předveď ty. Já zatím vyhledal, že pro 1/16 hustoty můžu počítat s 1/16 lift, 1/16 drag. L/D poměr tedy zůstane ve 21 km stejný. (že to letadlo se bude nízko u země chovat jako cár papíru - nebo jako spíš jako paraglide pod vodou - to je jiná věc)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: připustil jsem, že idealizovaná představa, kdy stejné letadlo prostě jen se stejný tahem ve větší a větší výšce poletí rychleji a rychleji, asi nebude úplně odpovídat realitě. - coze? Tak jak to je? 300? 400? 240? Co teda rikas zrovna ted?

    ani jedno konkrétní číslo tu nezaznělo. - primarne proto, ze cela otazka je mnohem, mnohem slozitejsi nez si myslis a tvoje predstava "predvedu odmocninu a mam to" je... idiotska.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: já jsem předvedl aspoň minimální výpočet (konkrétně druhou odmocninu)



    UZASNY! UMIS ODMOCNOVAT!!!!! NEUVERITELNY!!!!!! BRAVO!!!! BRAVO!!!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    zatím jsem našel toto - tedy, L/D by mělo s poklesem hustoty zůstávat konstantní
    Density Effects on Aerodynamic Forces
    https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/density.html

    máte nějaký protiargument?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: já jsem předvedl aspoň minimální výpočet (konkrétně druhou odmocninu). a připustil jsem, že idealizovaná představa, kdy stejné letadlo prostě jen se stejný tahem ve větší a větší výšce poletí rychleji a rychleji, asi nebude úplně odpovídat realitě.

    pokud jde nějak spočítat, že 300 km/h +/- 20% je mimo, tak očekávám výpočet, proč je to mimo (nebo třeba odkaz na graf poklesu klouzavosti toho samého aerodynamické profilu a štíhlosti křídla s klesající hustotou vzduchu ... prostě cokoliv exaktního)

    to, co tu pořád poslouchám, jsou jen blbý kecy (trolling). ani jedno konkrétní číslo tu nezaznělo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam