XCHAOS: 5kW Sunseekeru II je 5X vic nez tvoje 1kW.
pro vodorovny let za jakych podminek a v jake vysce?
pocitas taky s tim, ze kapacita baterii je zavisla, krome teploty, take na odberu a ze cim vic z baterky budes tahat tim min z ni vytahnes?
jinak ano, nejjednoduseji to zjistis tak ze to zkusis,
predpokladam ze to chces kuli doletu, na to aby jsi to spocital v rozumne presnosti aby se vysledek k necemu dal pouzit budes potrebovat do vypoctu zahrnout spoustu cisel, ktera navic nejsou za vsech podminek konstantni. napr graf prubehu tah/otacky vrtule, otacky/moment vrtule, otacky/moment motoru a to za ruznych podminek, tim ziskas jen cast. dale budes potrebovat od baterek graf kapacita/proud, kapacita/teplota. tim ziskas nejakou charakteristiku celeho pohonu, jeste chybi ta cast ohledne letadla ale uz nejaka cisla ktera budes potrebovat v dalsich vypoctech budes mit a budes to potrebovat k nalezeni optimalni kombinace motor/vrtule/baterky. a pak bude vykonejsi motor pracovat v optimalnim rezimu k efektivite kdyz pojede jen na 1kW? nebude min vykonej motor ucinejsi? ktera vrtule k jakemu motoru? atd. na navrh pohonu pro el. letadlo by se dala napsat diplomka, muzes zacit tim, ze se kouknes jestli nahodou tu diplomku na tohle tema uz nekdo nenapsal. to by ti mohlo usetrit docela dost casu. Nicmene veskere tyhle vypocty muzes overit relativne levne i u mensiho modelu.
pokud to co jsem popsal a jeste mnohem vic cisel k vypoctu nepouzijes, muzes si vysledek vycucat z prstu.