• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: velmi zhruba tohle udělal průkopník solárního létání Eric Raymond... ale web solar-filght se mi dnes nějak nechce načíst...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: inu zivot je plny spousty prekvapeni :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: tak to se divim
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: viz nize, nebavi me debaty v kruhu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: ok, a mohl bys ještě pro nás pro hloupý teoretiky co neumějí číst vysvětlit, jaký je rozdíl mezi "bude to problém" a ze to bude oser a ze to bude vesely?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: ja nenapsal ze to bude problem - a ani ze to nejde... nauc se cist co odkazujes :-) Ja napsal, ze to bude oser a ze to bude vesely. Ano, na lokomotivach se to dela - ale taky to neni uplne levna sranda. Kdyby to bylo tak jednoduchy, jak si to tu licite, tak uz davno ve vzduchu mas hromady elektrickych letadel - a ne par prototypovejch kousku. A ne, fakt to neni jen o kapacite baterek na kilogram (ktera je proti beznymu palivu porad dost nizka).
    Ale povime si... az budes to svy letadylko nechavat schvalit do provozu :) Mozna ti pak dojde, ze v praxi to neni takova prdel jako plkani na nyxu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: o bezůdržbovosti se hádej s xchaosem, ne se mnou. Mě jsi tvrdil, že je problém tu údržbu dělat, protože to buď nejde, nebo je to hrozně nebezpečný. Já tvrdím, že to jde a hrozně nebezpečný to neni, protože se to běžně dělá na lokomotivách, kde máme jak větší napětí, tak proud. Jak v tom figuruje hmotnost lokomotivy mi není jasné.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: vime... ma to 24 tun, na baterky Vmax 5km/h, a 250 Ah baterii na 84 voltech... :) Dolil jsem si tuhle malickost zanedbat, neb i z cisel je patrne, ze s tim moc daleko na elektriku nedojedes. Vsimni si, jak i ty maly potvory jsou tezky :-)
    S tim, ze to je bezudrzbovy prisel XCHAOS, ne ja....
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PALEONTOLOG: chtěl jsem krást pistáciovou zmrzlináři Pažoutovi, ale tohle by šlo taky, to je fakt.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CYBERWOLF: a stará ti bude do letadla střílet prakem chleba s madetou ^_^
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Až ze mě bude nesnesitelný zazobaný důchodce, přestěhuju se do Jižních čech, pořídím si tohle https://en.wikipedia.org/wiki/DG_Flugzeugbau_DG-800 a předělám si to na elektriku a pokreju fotovoltaikou.

    Domorodci mi budou říkat "Starej rorejs".
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: no, vlastně máš i lokomotivy na baterky. Používají se jako posunovací. A já vím že ty lokomotivy mají údržbu, netvrdím že nemají. Ty jsi říkal, že je problém dělat u elektrického letadla údržbu, protože musíš kontrolovat spoje a máš tam velký proudy a může to někoho zabít. Já říkám, že u lokomotivy to máš taky, s větším napětím i proudem a dá se to udělat aby to fungovalo, aniž by ti u toho hynuli revizáci. Takže pokud se to dá vyřešit u elektrické lokomotivy, proč by to nemělo jít u elektrického letadla?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ta ma "jenom" 16 tun (v pripade klasicke T3)... :-) T6A5 uz skoro 19...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: no, je to už minimálně tramvaj...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: elektricky lokomotivy ale take tu a tam hori... a to tam nemas zadne trakcni baterie :) A i elektricke predepsanou pravidelnou udrzbu samozrejme maji. Proste ta XCHAOSova teze o bezudrzbovosti neni pravdiva.
    Navic u te lokomotivy te netrapi to, ze ty privodny kabely na ty proudy maji taky nejakou hmotnost, se kterou se musis tahat - ta masina ma jen tak mimochodem 65-85 tun... ty jen resis baterku, ale uz ne zbytek.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: to jako jo, ale horší než u lokomotivy to být nemůže, no ne?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: prechodovej odpor "naprazdno" se u spoju hleda blbe... to musis zatizit :-) Takze to bude oser... jen jinej. A do 500kW motoru maly proudy nepotecou. U 375V, co ma ta Tesla to mas naakych 1300A... :-) A i bezpecnost udrzby bude vesela, protoze tohle uz jsou napeti, kde se + a - polu soucasne dotknout uz fakt nechces :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: menší voser = je s tím míň sraní ¯\_(ツ)_/¯
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: mensi oser != bezudrzbovy. Mas tam jiny veci - treba spoje v elektroinstalaci zatizeny vibracema, kde ti muzou vznikat prechodovy odpory a kde soucasne potecou nemaly proudy atd. Ta revize se proste nutne musi zamerit na jiny veci. Pozar baterek vzniky od blbyho kontaktu se hasi podstatne hur.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam