• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOCTOR23Dvojčata a vícerčata
    Rady, nápady, zkušenosti a vše okolo výchovy dvojčat a vícerčat.


    Českomoravská asociace Klubů dvojčat a vícerčat
    dvojčata.cz
    Centrum pomoci rodinám s vícerčaty - Klub dvojčat a vícerčat, o.s.
    Centrum pro rodiny s dvojčaty a vícerčaty

    Důležitá informace: umělé mléko pro nedonošené děti do 5kg (PreBeba Discharge) je možné mít na recept plně hrazený zdravotní pojišťovnou
    rozbalit záhlaví
    DOCTOR23
    DOCTOR23 --- ---
    TANAIS: plně s tebou souhlasim, uděláme to s klukama úplně stejně..;)
    TALENKA
    TALENKA --- ---
    TANAIS: jj, v naší škole se otvírá paralelně A a B třída.
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    TALENKA: a neporadila Ti rovnou, aby jsi do Ačka dala svoje áčko a do Béčka dala svoje béčko? Aby to bylo jako správně rozdělený? :-)
    Podle mě je to ad absurdum. Nebudu svoje syny takhle rozdělovat a když jeden bude "muset počkat", počkají v ideálním případě oba.
    Dvojčata jsou na sebe navázaní, prostě bych jim to neudělala. A to, aby se mezi sebou nesrovnávali, není na nich, ale na učitelce. Takže bych v první řadě vedla pohovor s učitelkou a zjistila, zda má zkušenosti s dvojčaty, zda si uvědomuje, že nesmí používat věty typu "brácha už to umí, ale ty ještě ne". To je skutečně na učitelce, jak ty děti povede a jestli bude srovnávání podporovat nebo jestli je motivuje jinak. Děti spolu samozřejmě soupeří a já myslím, že je v pořádku, když se sourozenci mezi sebou srovnávají. Nesmí to ale dělat učitelka. Nehledě na to, že by sis to zkomplikovala s úkolama, s výletama, no zkrátka úplně se vším. Jo a mimochodem - ve vaší škole se otevírají 2 první třídy? :-) Psycholožka je divná.


    PIPLA: no, nutno říct, že kdyby k tomu takhle přistupovali ve škole k mým klukům, tak tam udělám slušný bordel :-) Já myslím, že je to dneska trochu jiné. Dvojčata jsou častější a ty přístupy se dneska už taky trochu liší.
    Je kldině možné, že ani kdybyste byly rozdělené, neměly byste jinou nejlepší kamarádku.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    LORAIN: já mám taky v plánu, pokud tedy Bůh dá a s těma našima jednovajkama se doklepeme k porodu, podporovat individualitu. Stejný oblečení asi nějaký mít budu, na parádní příležitosti, ovšem vzhledem k tomu, že jinak mám kompletní výbavu po mono-dítěti, tak holt budou nosit, co se doma najde, dokoupí či jinak sežene.

    A do školy bych je taky pak jednou chtěla dát do různých tříd, ovšem jen za předpokladu, že u nás v té době otevřou dvě třídy, a to nikoli ve směnném provozu. Momentálně je tu totiž základka jen s prvním stupněm a jen jedna třída v ročníku, a abych jen kvůli individualitě dětí jedno vozila do školy v jiné vesnici, no tak to by mě mohli milovat. Zas ocamcaď pocamcaď, troje třídní schůzky ano, ale v jedné, maximálně dvou budovách (až bude starší na druhém stupni jinde), ne ve třech.
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    TALENKA: u nás je to stejná situace - kluci mají o tři roky staršího bratra.
    Zatím! Jsem odhodlaná individualitu podporovat velmi. I včetně toho, že by chodili každý do jiné třídy.
    Ještě v těhotenství jsem si vyslechla tolik příběhů jednovaječných dvojčat, které byly příliš navázané jedno na druhé, že jsem se rozhodla hned od začátku na tom pracovat. Ani je neoblékám stejně, což je pro okolí nepochopitelné, když je to přece táááák roztomilé.

    Otázka ale je, jak na tom budu, až přijde na lámání chleba a bude to pro mě znamenat mnohem víc práce, času a starostí ;-)

    Minule mi doktorka vyprávěla, jak se u jednoho z rozdělených (jedno šlo na gympl, druhé zůstalo na základce) jednovaječných dvojčat pozastavil růst. Prý to bylo stresem. Paradoxně ale ne stresem z učiva, ale stresem z rozdělení :-(
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    PIPLA: HANELA: Taky jsem měla na základce spolužačky (v družině) dvojčata -jednovaječná... My jsme je odlišit dovedli...učitelé nikoli...Tenkrát mi to přišlo super... po letech jsem se s jednou setkala na dalším stupni vzdělávání... a dodatečně si myslím, že by pro ně asi bylo lepší, kdyby chodily každá do jiné třídy... Myslím, že tam byl i hodně náročný jev "pořád spolu" - těžké se pak vymezit....
    HANELA
    HANELA --- ---
    PIPLA: jj, to musí být hrozné, když nejsi TY, ale "která ty jsi".
    Měla jsem v dětství v sousedství dvojčata, nerolišitelná pro nás, kamarády, kteří jsme je vídali jen občas. A vždycky to bylo stylem...Ahoj, ty jsi který? Petr nebo Pavel?.....
    Ale zase na to asi byli zvyklí?
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    TALENKA: aha, spatne jsem to pochopil.
    ono je asi neco jinyho, kdyz jsou to dve holky/kluci nebo parecek. Pochybuju, ze spolu budou furt. Alespon za me na zakladce spolu kluci a holky moc nemluvili.

    na druhou stranu psycholozka s tim treba nake zkusenosti ma. Ja vim houby ;)
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    V tomto klubu mohu poskytnout názor jednovaječného dvojčete, když dovolíte :-)
    TALENKA: ahoj.
    z vlastní zkušenosti jednovaječného dvojčte bych ti doporučila, aby chodilo každé dvojče do vlastní třídy. Tím v každém podpoříš jejich individualismus, jedno se nebude moci spoléhat na druhé, budou si muset najít vlastní kamarády a každé prostě pojede za sebe.
    Samozřejmě to budeš mít složitější ohledně úkolů, rozvrhu, schůzek, výletů apod. to je jasný, ale já prostě cítím, že jsem ve škole nic neřešila, protože všechno měla v pořádku sestra a jí jsem se zeptala, jaký byl úkol, ona věděla, co je potřeba do školy apod.
    Další věc: Učitelé nás naprosto vůbec nerozlišovali (celých 9 let), vždy to bylo - ony, nikdy ta, nebo ta. Když jedné něco nešlo, automaticky to nešlo oběma. Jedna udělala to a oni nemají sílu rozlišovat, která z nich to udělala.

    Za další: Neměly jsme téměř žádné kamarády (a tím trpím vlastně dodnes), protože jsem měla tu nejlepší a nejspolehlivější kamarádku - moji sestru, se kterou jsme největší kamarádky doteď. (Ta mi teď emigrovala do USA a já jsem tu teď sama, bez kamarádky).

    Jak to bylo: Se sestrou jsem chodila do stejné třídy od první třídy až do kvarty s tím, že už v páté třídě jsme si moc dobře všichni (včetně rodičů) uvědomovali, že to není dobré a že bychom se měly rozdělit, ale prostě se to podařilo až po kvartě (takže jakoby po devítce).

    Možná můžeš udělat kompromis - nižší stupeň základky zkusit absolvovat společně a můžeš pozorovat na tvých dětech, jestli jedno z dětí využívá to druhé a tedy "trpí" tím, že jsou spolu, nebo to na ně prostě nemá vliv a můžeš je s klidným srdcem nechat chodit do jedné třídy společně.

    (Na počtu kamarádů to moc pozorovat ale asi nejde - neboť kamarádů jsme měly samozřejmě spoustu, ale nikdy to nebyl nějaký opravdový kamarád, protože jsme ho prostě nepotřebovaly).

    To je asi tak ve stručnosti, co mne teď rychle napadá :-)

    Kdyby někdo chtěl vědět pohled jednovaječného dvojčete na nějakou věc, tak ráda popíšu, jak jsme co cítily a pod. (třeba doteď většinou mluvím v množném čísle:-)
    TALENKA
    TALENKA --- ---
    AVATAR: oni nebudou mít odklad, podle testů jsou připraveni do první třídy. pominu tedy logopedické problémy s r/ř a sykavkami. Asi jsem se vyjádřila nepřesně - nejde mi o odklad, ale o to, když oba půjdou zaráz, jestli je divná psycholožka, když říká, aby šli každý do jiné třídy A x B, nebo já, když mi připadá logičtější, aby byli ve třídě spolu.
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    TALENKA: nevim, vzhledem k tomu, kdy se narodila ta moje, pujdou o rok pozdeji obe.
    osobne si myslim, ze za rok navic ve skolce se na tebe syn zlobit nebude. Skola je opruz :D
    TALENKA
    TALENKA --- ---
    Můžu se zeptat, jak to máte s podporováním individuality u dvojčat? U mně je to asi trochu jinak, protože nejsou stejného pohlaví a jsou tedy jako oheň a voda nejen vzhledově, ale i povahově.
    Ale trochu mě vyděsila dětská psycholožka na besedě pro předškoláky, kde jsem se ptala (hypoteticky), jak řešit, kdyby jedno dvojče bylo zralé na školu a druhé potřebovalo odklad. tak doporučila je dát jednoho do školy a druhého do školy, ne aby jeden na druhého čekal. To chápu, i když si myslím, že by ten ve školce trpěl. Ale mně doporučila, abych každé z dětí, pokud je to možné, dala do jiné paralelní třídy - tedy jedno do áčka a druhé do béčka. Aby se nesrovnávali mezi sebou. A to mi připadá hnané až ad absurdum. A nemíním to udělat. Už jen kvůli tomu, abych (společně se starším bratrem) neřešila troje různé úkoly, třídní schůzky, výlety a pod. - a trochu si to ulehčila. Jak to vnímáte vy?
    TALENKA
    TALENKA --- ---
    DOCTOR23: úžasní, ti se povedli :D
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    LORAIN: tak vitej :)
    jednivajecny tu, myslim, jeste nikdo nehlasil ;)
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    Hlásím se do klubu - jednovaječní kluci, téměř 4měsíce, narozeni 33+2 sekcí v Podolí, doma jsou od 36+0
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    AVATAR: nojo, já taky nic neudržim :-)
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    TANAIS: vsak pise dva tydny :)
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    DOCTOR23: a kdy vás pustěj domů?
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    DOCTOR23: vlasaci :)
    DOCTOR23
    DOCTOR23 --- ---
    TANAIS: už maj 2,1kg..:)
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    DOCTOR23: ty jo, to už jsou obříci :-)
    DOCTOR23
    DOCTOR23 --- ---
    tak první společné foto...:))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam