• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COULEENRC on-road/off-road
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    VINCENT: ja mam 2,4 antenu stocenou v prijimacovym boxu a zatim jsem nikde nemel problem...
    VINCENT
    VINCENT --- ---
    COULEEN: Dik za tip, prave jsem ho narval do auta. Hraju si s myslenkou, ze bych tu antenu ohnul v pulce dolu a zkratil ji tak, aby se vesla pod kastli. Takhle mi kouka o 12mm nahoru. Skoda. Mate nekdo zkusenost?
    MIRA9
    MIRA9 --- ---
    Neznáte někoho, kdo barví kastle? Domlouval jsem se s dubidesign, ale nějak jsem už měsíc nedostal odpověď, tak se poohlížim po alternativách.
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    Příští týden jedu na služ. cesty do Prahy, někdo tip kam si večer zajezdit (ideálně Karlín a okolí).
    VINCENT
    VINCENT --- ---
    JENIIK: Me jde o dvoukanal :) Vic kanalu nepotrebuju. Ani zbytecny kraviny na ovladaci. Ale kdyz dvou neni, tak aspon 3. Prodava ho jeden znamy prodavace z RC kinga a on mi nabidnul tuhle cenu. Dnes se tam chci stavit. Tak pokud tam jeste bude a chtel bys ho, tak rekni. Ja od tebe ten 3kanal za 8 kil koupim.
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    VACA: Co se týče uložení tlumičů, tak např. Traxxas volí netradiční cestu přepákování, která má jistě své výhody - tlumič ani jeho uchycení, není exponováno při nárazech a pádech na budku, tak tolik netrpí...jinak se ale používají svyslé tlumiče skoro u všech modelů.
    To co definuješ jako nakloněné raměna, je doména 2WD (např. truggy? E-firestorm). Tato "výhoda" (dá-li se to výhodou nazvat) je tedy ovšem vykoupena tím, že auto je pouze 2WD. Co se týče lámání, tak láme se všechno, vše je totiž závislé na stylu ježdění a podmínkách, ve kterých jezdíš. Pokud trefíš blbě (ramenem) pevnou, nepružnou překážku, tak je mužeš mít jak chceš vytočené/pevné a stejně ho zlomíš. Nebo v horším případě vyrveš z uložení.

    A ještě teda k truggy vs. SC/Rally. Truggy má širší rozvor, větší kola, takže je lepší pro závodní podmínky - na druhou stranu, tomu odpovídá ta cena, kdy za plně vybavený BL Short course, získáš truggy se stejnosměrným motorem a 27Mhz vysílačkou.
    Tady záleží na tom co čekáš od modelu. Pokud jde v první řadě a blbnutí za rozumný peníz, pak je asi SC lepší. Pokud se chceš věnovat trochu extrémnějšímu ježdění a nevadí Ti, že budeš muset model za cenu téměř druhého modelu předělat na BL s 2,4Ghz pak je truggy jistě lepší volba.

    Možná bych se ještě podíval podrobněji na tu truggy - jestli to není pořád stejný podvozek jen s nějakým KITem. Pak by asi bylo výhodnější jít pro začátek do SC a čase koupit KIT pro předělání na truggy.

    Každopádně tedy hodně zdaru při výběru a až koupíš tak foto sem :)
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    Včerejší test nových světel vě sněhu :)

    VACA
    VACA --- ---
    tak já pokračuju ve sbírání faktů k tý losi micro... co sem vysledoval a co se mi u toho 1/24 zamlouvá méně než u micro-t 1/36 je že má ve předu rovný uložení ramen.
    Micro-t má přední ramona naklopena tak, že když dostane náraz na kolo, tak to uhne nahoru a část energie tak pohltí ten tlumič, kdežto ta 1/24-tina má ramena vodorovně, takže když dostane náraz na kolo tak to nikam neuhne a dostává to zabrat všude v uložení.. Co si o tom myslíte, nebude se to lámát? A jak to maj řešený vaše "dospělácký" modely?

    Další věc kerá mě překvapila, že ta 1/24 (záměrně neuvádím SCT, protože sem pochopil že je to identický jako rally) má stejnej pohonnej motor jako micro-t 1/36 (u tý stejnosměrný verze) to mě celkem překvapilo, protože je větší a má náhon na všechny 4, nicméně nás zajímá spíš ta střídavá verze, takže to jen tak mimoděk... Respektive u tý stejnosměrný jsou u toho nějaký výhody oproti stříďáku?

    a poslední věc, zjistil jsem že je ještě nějaká micro truggy, http://www.modelarina.cz/rc-auto-team-losi-microtruggy-124-4wd-rtr-p-4172.html
    stojí stejně jako střídavej SCT/rally, ale má stejnosměrnej motor a nemá to ani 2,4ghz narozdíl od výš zmíněných, v čem je teda lepší, má lepší podvozek? na pohled se zdá být skoro stejnej ale nic o tom zatim nevim...
    VACA
    VACA --- ---
    K tý spojce ještě, co jsem četl na tom fóru k tý micro-losi 1:24 tak tam právě taky někdo psal, že když je spojka moc utažená, že to pak při prudkym přidání křupe někde na pčevodech, asi v diferácích..
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    VINCENT: A proč ti tak jde o ten tříkanál? Ale jinak nahoď typ... ;-)
    VINCENT
    VINCENT --- ---
    KALIBAN: Z neceho, co uz jsem jednou oholil...


    COULEEN: Jo, akorat jsem nevedel, ze jsou to 2 kusy. U me to drzi pohromade jak zidovska vira. Uz vim, na co je ta pruzinka :)
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    KALIBAN:

    COULEEN:


    ASi tak no :)

    Takže pro upřesnění, bez spojky trpí více také motor, obejít toto řešení je možné např. středovým differenciálem (ve spojení s brzdou na servo jako u spalovacích modelů).
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    KALIBAN: A co se týče závodních aut (buggy,truggy), tak tam je většinou středový dif, který tento jev taky eliminuje, popř. tak jako tvůj model, má brzdu přes servo, takže tyto situace nenastávají....
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    COULEEN: fakt je, ze sem krapet postizenej tim s cim jezdim mno... plus teda vsechny ty auta maj stredovej diff, kterej tuhle ochranou funkci splnuje vic nez dobre sam a spojka neni potreba (i kdyz pomaha a motor se min hreje)
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    KALIBAN: Tak určitě u velkých modelů 1/8 a větších je to také k vůli motoru....ale, z osobní zkušenosti (s Carson Crasher Brushless) vím, že když jsem spojku dorval nadoraz, tak auto šlo sice na zadní jak nic, možná by šel udělat i backflip, ale při brždění (obzvláště po dopadu) trpěly strašně differenciály, takže jsem je měnil jak na běžícím páse. Povolením spojky se tento problém zcela eliminoval, narozdíl od jiných problémů, které vedli k tomu, že jsem Carsona prodal....
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    COULEEN: ne ze bych se chtel nejak prit nebo tak... nicmene jediny co spojka chrani, je prave motor a mooozna pastorek s hlavnim ozubenym kolem.. vsechno ostatni dostava zhruba stejnou naloz :)
    a vsechny osminovy konverze, v zakladu spojku nemaj... ta moje je tak jedna z 20ti...
    treba mugeni konverza ma plastovej spur, kovovej pastorek a zadnou kluznou cast.. nechapu z ceho ty spury delaj :)
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    Tak jsem se díval znovu a ono ta spojka je asi jediná věc, která je na VXL revech řešena jinak než na velkém revu. Takže u tebe to opravdu vypadá trochu jinak....předpokládám, že u tebe plní funkci spojky díl 7152

    E-revo VXL
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    COULEEN: TO co vidíš vpravo od Spuru je spojka - třecí disk, na který tlačí ty tři kameny(asi carbid nebo něco podobného).
    VINCENT
    VINCENT --- ---
    COULEEN: Tam jsou 2 ozubeny kolecka, ktery napevnou jedou do rozvodove hridele. Jo leda ze ta dirka ve Spurwheelu, na kterou je hridelka s vuli.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam