• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COULEENRC on-road/off-road


    Vše o RC modelech aut.



    Zájemci o společné ježdění, nechť dodají model (alespoň typ off/on road a místo výskitu - následně dodám na nástěnku)





    Toto fórum není primárně určeno k obecným dotazům ohledně RC modelů - máte-li dotazy k nabíjení, vysílači/přijímači či údržbě a koupi jiné RC techniky, než auta, prosím využijte fóra - ZDE



    rozbalit záhlaví
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Dneska jsem toho svýho činskýho čerta trochu projel venku, a jako celkem spokojenost - nižší rychlost na expedice a traily, vyšší naprosto dostačující, stejně to auto jak má vysoký zdvihy, tak to plave a je to trochu nestabilní, takže víc už by se blbě řídilo. Trochu mě pak po chvíli ježdění vystrašilo asi servo převodovky, jelikož najednou začalo při stání na místě hrčet jak když prokluzujou zubatý kolečka, pouze na neutrál nic, ale to je samozřejmě k ničemu, na neutrál to nejede, že... Trochu jsem to pak doladil endpointama a trimmem na tom servu, přestalo to, ale stejně mně to vrtá hlavou wtf..? Někdo tu byl, kdo to stejný auto má - neporadil by?
    JAKON
    JAKON --- ---
    nechcete někdo stejnosměrný regulátor:
    https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-x-car-45a-brushed-car-esc.html
    omylem sem si objednal dva .. třeba za 150, předání dejvice nebo někdy někde, když to budu mít po cestě ..
    případně do pošty
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    MADCAT: je to jedno ve vysilacce normalne dobijeci AA budou v klidu
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    ACID: OK, battery pack tam asi nedám - jsou tam jednotlivý sloty, takže tam není místo. Jak je to s kompatibilitou s dobíjecíma aku? Místo 6×1.5V alkalický asi nemůžu jenom tak použít 6×1.2V NiMH, protože to je pak jenom 7.2V..? Nebo existujou i nějaký 1.5V dobíjecí? Nebo je to jedno?
    ACID
    ACID --- ---
    MADCAT: pokud ten nabijec umi danou chemii (nicd/nimh/liion...), tak ano, nicmene na ty drzaky AA a AAA si dej pozor, mivaji hovadske prechodove odpory a pokud do nich pustis vic stavy, hrozi to roztecenim plastu klece a nasledneho zkratu.. Pokud ti jde o baterky do vysilace a jde to (je tam prostor), tak si nech udelat vysilacovy pack, nebo kup Tx lipolky..
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    MADCAT: melo by to umet nabijet i nihm/nicd baterie, tj kdyz si k tomu koupis box neco jako
    JR071 Pouzdro pro 4 tužkové baterie (AA) JR - RCprofi.cz
    https://www.rcprofi.cz/...CQyvL279Tnx1ESJAB-G-QvUdnMT2jfmz4anDXat1ac1JVvOyXshWYR1QeV2Hh9YxoCftDw_wcB
    nastavis tam 4 clanky a kapacitu, tak by ti to melo teoreticky dobit, ale prakticky je jednodussi mit nabijecku na tuzkovky zvlast, nez pripojovat box a menit parametry
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Ještě na nabíječku se zeptám: existuje nějaká, která bude vhodná na to auto, třeba jak radil KALIBAN, ale bude umět i AA/AAA do vysílačky, plus třeba 18650 a příbuzný formáty Li-Ion, přes nějaký připojený klícky na aku? Nebo se na kombinování všeho do jednoho přístroje mám vyprdnout, a na AA/AAA/18650 koupit radši nějakýho Intellichargera/Opus/jánevímjakýještětivýrobcijsou?
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Dneska jsem se trochu díval na nastavení řízení - všelijaký ty trimmy, dual raty apod., a všiml jsem si, že defaultně byly všechny endpointy nastavený na 120 %, včetně serva pro přepínání rychlostí. Jakej to mohlo mít důvod? Dal jsem to na 100, auto má trochu menší rejd, rychlost nevím...přijde mi to tak logičtější, ale nechám se poučit...
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    SCHEEZE: id kovyexe organizuje nyx team, napis mu do posty
    SCHEEZE
    SCHEEZE --- ---
    HONCKA: jedu! Koukal jsem na podminky, jeste je cas vylepsovat, ale neni problem abych jel s tim co mam uz ted. Chces me do tymu? Chodil jsem do oddilu, v lese a v mape se dokazu orientovat :-D
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    SCHEEZE: navijak taky nemam, staci kus spagatu
    SCHEEZE
    SCHEEZE --- ---
    SCHEEZE: mam MST CMX.
    SCHEEZE
    SCHEEZE --- ---
    HONCKA: neco cemu by se dalo rikat expedice mam. Jel bych rad, ale musim pridat vybavu. Nemam navijak(ten by mi asi chybel) a asi to chce natisknout i nejake dalsi vybaveni a potrebuji udelat zahradku.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Jo, mně to taky pak v noci před spaním docvaklo, že to asi bude schválně - totiž že to bude brzda, a až na druhý stisknutí to začne couvat. Jenom si na to musím zvyknout. A má to i svou logiku, jak píše ACID. Nějakej přepínač na reglu, aby auto rovnou při puštění plynu brzdilo, to jsem zatím nenašel, ani nehledal, návod taky mlčí. Ale hodilo by se to.

    HONCKA: S trimmama jsem si trochu hrál, to je pravda, možná jsem tam něco nechal, mrknu na to.
    ACID
    ACID --- ---
    MADCAT: viz VACA: , nevim jak presne se chova (ma chovat) ktery trial/crawler regl, ale u normalnich je to schvalne. Pokud bys hned strelil zpatecku pri jizde dopredu, tak to znamena hodiny a pri zavodech velke riziko, ze te nekdo sejme, protoze neceka ze se naraz objevis "v protismeru". Parkrat uz me to vytrestalo, jsem zvykly na regl bez zpatecky, ve formuli ho tak mam nastaveny, ale u druheho auta mam lowcost cina stejnosmer a pokud se zapomenu a v zatacce si chci podruhe pribrzdit, letim do svodidel prdeli napred..
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    SCHEEZE: ty uz mas expedici? nepojedes vidrholec?
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    VACA: ohledne piskani, nemas tam nastaveny nejaky trimmy?
    couvani na druhej dotek je standard u tohodle modu regulatoru, nevim, jestli to jde prepnout do "crawler modu" kde mas brzdu pri pustenym plynu
    pri crawleni si muzes nastavit DR na plynu, tak uberes maximalku a pak se to lip ovlada
    SCHEEZE
    SCHEEZE --- ---
    MADCAT: co se couvani tyce, je to predpokladam dost standardni chovani. Kdyz mas plyn, pak pohyb dopredu je brzdeni motorem. Standardne se da jet dozadu jen z neutralu a jen kdyz auto stoji. Proto se ti muze zdat ze jde o dvoji zmacknuti, ve skutecnosti je jedno, ale s prodlevou v neutralu. Co se brzdy v "neutralu", velmi pravdepodobne jde o nastaveni regulatoru(pokud to umoznuje). Muze to automaticky brzdit v neutralu, nebo tam muze byt volnobeh. Na mem expedicnim modelu to "prepinam" propojenim pinu na regulatoru.
    VACA
    VACA --- ---
    MADCAT: hele a to couvání na druhej dotyk spoušte: není to náhodou tak, že na první dotyk to brzdí, a na druhej couvá?
    Resp. aby když jedeš vpřed a potřebuješ zabrzdit auto nezačalo rovnou couvat..
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    První metry po obýváku a po posteli najety, zde první dojmy:
    - dvě rychlosti jsou super, ale napřed jsem chytl nerva že mi to nejede, resp. jede na prázdno a je to rozbitý, než jsem došel na to, že přepínač rychlostí má polohy tři, a já to mám zrovna na té prostřední, což je neutrál :-),
    - pomalá rychlost by mohla být pomalejší, takhle to na nějakej trial po balvanech moc nebude - člověk trochu ťukne do spouště a auto už se hrne kupředu. Jestli někde najdu nějakej návod, jak to rozumně jednoduše vyřešit - vyměnit nějaký kolečko v převodovce - tak se do toho třeba pustím, ale teď to nechám plavat, na tom to nestojí.
    - s předchozím souvisí taky to, že auto samo moc nebrzdí, takže když zjistím, že se do kopce škrábu moc zhurta a uberu, tak většinou uberu moc, a auto zase samo sjede na volnoběh zpátky. Chtělo by to nějakej hill assist :-)
    - má to nějakej auto braking nastavitelnej na slow/normal/fast, ale zatím jsem nějak nevypozoroval co to vlastně dělá - holt doma nebyla možnost to nějak víc rozjet.
    - auto většinu času píská, a to i když stojí a nedržím spoušť. Prostě jako by se chtělo rozjet, ale puštěná šťáva nedává dost energie. Přestane pískat, když přepnu rychlost, ale většinou za chvíli zase začne.
    - couvání reaguje až na druhej dotyk spouště. Napřed jsem si myslel, že je to nějakej špatnej dotyk někde ve spoušti, takže mě auto párkrát dost vylekalo, když jsem za to netrpělivě vzal, a ono to vystřelilo směrem nazad, většinou do mě nebo do nějaké skříně. Asi to ale bude nějaká vlastnost, protože jsem vypozoroval, že po jízdě vpřed musím vždy zpátečku stisknout dvakrát. Netuším jakej by to mělo mít smysl, ale je to tak. Asi se s tím naučím žít.
    - tím, jak jsou tlumiče suchý, a tudíž se po propružení zastaví vždy v trochu jiné poloze, se stává, že auto občas jede nakřivo, jakože nakloněný na bok. Trochu mě to rozčilovalo, ale pak jsem si uvědomil, že venku v terénu se to asi stávat nebude.
    - je to překvapivě silný - v nepozornosti jsem odtlačil dvě děcka, úhrnem cca 35 kg, i s kancelářskou židlí po koberci kousek vedle.

    Tolik dneska, dovolím si už jenom jednu - zatím pro mě teoretickou (ještě jsem to nezkoušel) otázku - takový ty "koule" na koncích tlumičů a táhel, asi kulový čepy správně řečeno - se do příslušných otvorů v tlumičích normálně ručně nacvakávají, nebo je třeba na to nějakej vercajk nebo speciální grif? Já jenom abych něco nepototo, až se budu o něco snažit.. Dík...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam