• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COULEENRC on-road/off-road


    Vše o RC modelech aut.



    Zájemci o společné ježdění, nechť dodají model (alespoň typ off/on road a místo výskitu - následně dodám na nástěnku)





    Toto fórum není primárně určeno k obecným dotazům ohledně RC modelů - máte-li dotazy k nabíjení, vysílači/přijímači či údržbě a koupi jiné RC techniky, než auta, prosím využijte fóra - ZDE



    rozbalit záhlaví
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    UNDERMEDIA: No, něco podobnýho možná trochu jo, ale ne tak přerušovaný, a o dost hlučnější. A když jsem měnil trim na tom třetím kanále třeba z mínusu do plusu, tak jsem vždycky našel místo, kde to úplně přestalo, a posléze teda jsem se toho zbavil, když jsem nastavil endpointy na 50%, když dám víc, tak to v krajních polohách zase škrčí. Z komentů u toho videa jsem asi trochu pochopil jednak že to je asi celkem normální věc, a druhak že to si asi servo hledá nějakou svoji polohu, a když je to rozštelovaný, tak si to nemůže najít, a furt to spíná a vypíná - něco jako domovní zvonek...? No každopádně teď jsem se toho zbavil, auto funguje normálně, tak to necháme projevit :-)
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Dneska jsem toho svýho činskýho čerta trochu projel venku, a jako celkem spokojenost - nižší rychlost na expedice a traily, vyšší naprosto dostačující, stejně to auto jak má vysoký zdvihy, tak to plave a je to trochu nestabilní, takže víc už by se blbě řídilo. Trochu mě pak po chvíli ježdění vystrašilo asi servo převodovky, jelikož najednou začalo při stání na místě hrčet jak když prokluzujou zubatý kolečka, pouze na neutrál nic, ale to je samozřejmě k ničemu, na neutrál to nejede, že... Trochu jsem to pak doladil endpointama a trimmem na tom servu, přestalo to, ale stejně mně to vrtá hlavou wtf..? Někdo tu byl, kdo to stejný auto má - neporadil by?
    JAKON
    JAKON --- ---
    nechcete někdo stejnosměrný regulátor:
    https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-x-car-45a-brushed-car-esc.html
    omylem sem si objednal dva .. třeba za 150, předání dejvice nebo někdy někde, když to budu mít po cestě ..
    případně do pošty
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    MADCAT: je to jedno ve vysilacce normalne dobijeci AA budou v klidu
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    ACID: OK, battery pack tam asi nedám - jsou tam jednotlivý sloty, takže tam není místo. Jak je to s kompatibilitou s dobíjecíma aku? Místo 6×1.5V alkalický asi nemůžu jenom tak použít 6×1.2V NiMH, protože to je pak jenom 7.2V..? Nebo existujou i nějaký 1.5V dobíjecí? Nebo je to jedno?
    ACID
    ACID --- ---
    MADCAT: pokud ten nabijec umi danou chemii (nicd/nimh/liion...), tak ano, nicmene na ty drzaky AA a AAA si dej pozor, mivaji hovadske prechodove odpory a pokud do nich pustis vic stavy, hrozi to roztecenim plastu klece a nasledneho zkratu.. Pokud ti jde o baterky do vysilace a jde to (je tam prostor), tak si nech udelat vysilacovy pack, nebo kup Tx lipolky..
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    MADCAT: melo by to umet nabijet i nihm/nicd baterie, tj kdyz si k tomu koupis box neco jako
    JR071 Pouzdro pro 4 tužkové baterie (AA) JR - RCprofi.cz
    https://www.rcprofi.cz/...CQyvL279Tnx1ESJAB-G-QvUdnMT2jfmz4anDXat1ac1JVvOyXshWYR1QeV2Hh9YxoCftDw_wcB
    nastavis tam 4 clanky a kapacitu, tak by ti to melo teoreticky dobit, ale prakticky je jednodussi mit nabijecku na tuzkovky zvlast, nez pripojovat box a menit parametry
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Ještě na nabíječku se zeptám: existuje nějaká, která bude vhodná na to auto, třeba jak radil KALIBAN, ale bude umět i AA/AAA do vysílačky, plus třeba 18650 a příbuzný formáty Li-Ion, přes nějaký připojený klícky na aku? Nebo se na kombinování všeho do jednoho přístroje mám vyprdnout, a na AA/AAA/18650 koupit radši nějakýho Intellichargera/Opus/jánevímjakýještětivýrobcijsou?
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Dneska jsem se trochu díval na nastavení řízení - všelijaký ty trimmy, dual raty apod., a všiml jsem si, že defaultně byly všechny endpointy nastavený na 120 %, včetně serva pro přepínání rychlostí. Jakej to mohlo mít důvod? Dal jsem to na 100, auto má trochu menší rejd, rychlost nevím...přijde mi to tak logičtější, ale nechám se poučit...
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    SCHEEZE: id kovyexe organizuje nyx team, napis mu do posty
    SCHEEZE
    SCHEEZE --- ---
    HONCKA: jedu! Koukal jsem na podminky, jeste je cas vylepsovat, ale neni problem abych jel s tim co mam uz ted. Chces me do tymu? Chodil jsem do oddilu, v lese a v mape se dokazu orientovat :-D
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    SCHEEZE: navijak taky nemam, staci kus spagatu
    SCHEEZE
    SCHEEZE --- ---
    SCHEEZE: mam MST CMX.
    SCHEEZE
    SCHEEZE --- ---
    HONCKA: neco cemu by se dalo rikat expedice mam. Jel bych rad, ale musim pridat vybavu. Nemam navijak(ten by mi asi chybel) a asi to chce natisknout i nejake dalsi vybaveni a potrebuji udelat zahradku.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Jo, mně to taky pak v noci před spaním docvaklo, že to asi bude schválně - totiž že to bude brzda, a až na druhý stisknutí to začne couvat. Jenom si na to musím zvyknout. A má to i svou logiku, jak píše ACID. Nějakej přepínač na reglu, aby auto rovnou při puštění plynu brzdilo, to jsem zatím nenašel, ani nehledal, návod taky mlčí. Ale hodilo by se to.

    HONCKA: S trimmama jsem si trochu hrál, to je pravda, možná jsem tam něco nechal, mrknu na to.
    ACID
    ACID --- ---
    MADCAT: viz VACA: , nevim jak presne se chova (ma chovat) ktery trial/crawler regl, ale u normalnich je to schvalne. Pokud bys hned strelil zpatecku pri jizde dopredu, tak to znamena hodiny a pri zavodech velke riziko, ze te nekdo sejme, protoze neceka ze se naraz objevis "v protismeru". Parkrat uz me to vytrestalo, jsem zvykly na regl bez zpatecky, ve formuli ho tak mam nastaveny, ale u druheho auta mam lowcost cina stejnosmer a pokud se zapomenu a v zatacce si chci podruhe pribrzdit, letim do svodidel prdeli napred..
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    SCHEEZE: ty uz mas expedici? nepojedes vidrholec?
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    VACA: ohledne piskani, nemas tam nastaveny nejaky trimmy?
    couvani na druhej dotek je standard u tohodle modu regulatoru, nevim, jestli to jde prepnout do "crawler modu" kde mas brzdu pri pustenym plynu
    pri crawleni si muzes nastavit DR na plynu, tak uberes maximalku a pak se to lip ovlada
    SCHEEZE
    SCHEEZE --- ---
    MADCAT: co se couvani tyce, je to predpokladam dost standardni chovani. Kdyz mas plyn, pak pohyb dopredu je brzdeni motorem. Standardne se da jet dozadu jen z neutralu a jen kdyz auto stoji. Proto se ti muze zdat ze jde o dvoji zmacknuti, ve skutecnosti je jedno, ale s prodlevou v neutralu. Co se brzdy v "neutralu", velmi pravdepodobne jde o nastaveni regulatoru(pokud to umoznuje). Muze to automaticky brzdit v neutralu, nebo tam muze byt volnobeh. Na mem expedicnim modelu to "prepinam" propojenim pinu na regulatoru.
    VACA
    VACA --- ---
    MADCAT: hele a to couvání na druhej dotyk spoušte: není to náhodou tak, že na první dotyk to brzdí, a na druhej couvá?
    Resp. aby když jedeš vpřed a potřebuješ zabrzdit auto nezačalo rovnou couvat..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam