ZUZKAOU: S tím úplně nesouhlasím. Myslím si, že pro danou věc není potřeba studovat fyziologii. Obecně stačí to co člověk už ví.
Pokud mi neleze do hlavy makroekonomie není to otázka stravy doplňků ani toho jaké preferuji vnímání.
Jsou zde určité bariéry, které je možné jednoduše rozpoznat. Tedy musíš zjistit v čem je zádrhel a ten vyřešit
Například je zde už zmiňovaná "nepřítomnost hmoty" dejme tomu, že budeš studovat něco o traktorech ale v životě jsi traktor neviděla. Pak budeš možná rozumět o čem se mluví, ale nebudeš si to schopná dobře představit. Nebo ti budu vysvětlovat jak funguje čtyřtaktní motor, ale neukážu ti to a tobě nebude jasné, jak se to celé točí. Nebudeš si schopná představit ten pohyb.
U nepřítomnosti hmoty je fígl v tom, že se fyziologicky konkrétně projevuje, například se pak člověk cítí jaksi zmáčknutý, shrbený nebo může mít pocit pálení očí a nevolnost od žaludku atd. někdy to může jít až tak daleko, že člověk onemocní. Řešení je právě nakreslit schéma, skicu nebo přidat obrázek nebo rovnou přivést člověka k dané věci.
Obecně tenhle poznatek není žádné novum, to tvrdil už Komenský ve své Škole hrou. Častokrát člověku pomůže, když se takhle při studiu cítí, když si pomocí nějakých předmětů (třeba si můžeš na stole vzít gumu a tužku a sešívačku) převede názorný příklad, jak to funguje. Tím myslím pokud se bavíme o znázornění nějakého mechanismu.
Jinými slovy pokud se dostáváš k téhle bariéře, je ti text i audio na ho... protože si potřebuješ udělat představu spíše pomocí schématu, nebo nějakého modelu nebo potřebuješ nějaký obrázek aby sis mohla tu představu vytvořit.