ROUMEN: Musím se přiznat, že to je na tom vzdělávání to nejtěžší, podívat se na to co chci lidem předat ze správného úhlu. Je to poměrně zásadní věc.
Myslím, že by strategie vzdělávání měla být postavena tak aby respektovala individualitu studenta a současně fakt, že věci jdou neustále kupředu. Tohle je často velmi těžké.
S těmi stabilními údaji s tebou ale nesouhlasím, protože nástavba na nějaké studium, by měla umožňovat spojit několik různých celků do širších souvislostí.
Například ředitel který řídí firmu, by měl rozumět propagaci, účetnictví, obchodování, kdežto obchodníkovi stačí jen rozumět tomu jak obchodovat nebo účetnímu jak účtovat.
Čím vyšší je kompetence ředitele v jednotlivých oblastech, tím lepší je jeho schopnost řídit celý podnik.
Jiný příklad může být realitní makléř který prodává byty a makléř, který se specializuje na prodej developerských projektů. Ten druhý musí umět navrhnout jaký tip bytu by měl pro určitou lokalitu developer postavit, aby zajistil pro developera co nejvyšší zisk. Samozřejmě, že musí umět i prodávat byty jako ten první, ale to je jen část jeho kompetence.