• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    Auditko věnované sci-fi sérii Mycelium. Vesmír, psychotronika, náboženství, lidské oběti - a mimozemské houby.

    Planeta Össe. Svět po tisíce let neměnný... a po tisíce let svázaný s vesmírem. Z Össe pocházejí myceliální technologie i nadsvětelné Lodě, bez kterých by se Země neobešla. Jenže zatímco pozemská civilizace vítězně proniká do vesmíru, Össe jí stojí za zády.

    Co je to vůbec to Mycelium? Nejlépe podívat se na webové stránky projektu. Tam jsou všechny informace o knize (anotace, ukázky, ohlasy, trailer...).

    A dá se to někde opatřit? Třeba tady: Internetové knihkupectví Kosmas (odkaz vede přímo na záznam o knize). Další díly a formáty (včetně audioknihy) nejlépe přes mycelium.argenite.org/page-koupit (affiliate u Kosmasu, takže z každého nákupu dostane autorka pár desetníků navíc, a to se všem vyplatí!)

    A co Facebook? Nyx je přece lepší!!! Ale budiž, kdyby náhodou měli vášniví vyznavači Knihy tisíce tváří absťák, mohou navštívit tamní stránku autorky Mycelia alias Bramborýny – Legendy o argenitu na Facebooku nebo semeniště všeho mimozemského zla, doupě zlovolné Církve Akkütlixovy tamtéž.

    A co takhle spoilery? Lze použít tag, který schová odstavec pod bílou mlhu, pod kterou lze nahlédnout, když se text vezme do bloku nebo se na něj klikne:

    tajné odhalení
    – a díky tomu ti, kteří další díl ještě nečetli, nepřijdou o překvapení. Bílá mlha vznikne, když se použijí kódy
    <div class="spoiler"> tajné odhalení </div>

    Geekovské okénko
    Generátor slov v össeinu, který skvěle vymyslel a naprogramoval KAVEN. Církev Akkütlixova děkuje a OneHotBook se velmi těší! :)
    Tabulka a graf postupu psaní (2019–21)
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BRAMBOREENA: jj, Crookes, ne Krebs, sorry, tohle se mi stává pořád :-(

    jinak ano.. druein má několik zajímavých vlastností, které vytvářejí takovou jednoduchou intuitivní "fyziku", což mi na tom baví (někdo jiný si ulítne na těch náboženských, politických nebo psychoaktivních aspektech). sama si ale napsala, že druein je první látka pocházející z RA prostoru, stabilní i v běžném prostoru...na rozdíl od argeniitu se dá předpokládat i nějaká těžba, není to tak čistě mystická esence, jako argenit. pokud se dokopu dát dohromady ten "lidský aspekt" (a pečlivě přečtu celou, ehm pětici znovu od začátku), tak bych snad nějakou aprílovou povídku o pozemské RA fyzice dohromady dal (trochu bych do toho nacpal recesistický nadhled, protože dnešní fringe fyzika typu EmDrive, to je skoro RA prostor :-)

    zase nechci spoilovat moc, ale předpokládám 4.díl už tu četli všichni, že jo.. důležitou roli hraje drueinový kruh, což prostě člověk nemůže jen tak přečíst a zase pustit z hlavy :-) (stejně jako ostatní řeší, jestli mají nenávidět Ašáda nebo Lucase nebo oba :-) mě oba bavěj, ale ještě víc mi baví pozorovat ten svět, který obývají a zkoumat ho). Možná ho Össeané používají prostě proto, že je to drahý materiál, asi jako jsou v Barmě pozlacené střechy buddhistických chrámů i buddhové samotní (popravdě: na Össe vidím všechno jiné, než víceméně minimalisticky pouštní a celkem vzato nehierarchický islám - jsou to právě naprosto nekonečné rozlohy buddhistických klášterů v Barmě i jejich nejasný vztah k lidovému animistickému náboženství obyčejných barmánců, které se mi okamžitě vynořují, když je řeč o jednotlivých místech na Össe a Rekeghu... jako asi bych celou knihu odložil, kdyby mi hned ty úvodní scény nepřipomínaly, jak jsem si pozlatil prst rozpadajícím se zlatým prachem/fólií/máslem v procesu pozlacování Buddhy v Mandalay.... jako turista, který absolutně netušil co dělá.. což se mi ani tak nevybavilo, když jsem to četl, jako spíš když přemýšlím, co mi na tom tak vzalo... jako i já vzal zájem o buddhismus tak nějak z toho konce, že ho chci spíš kriticky studovat a určitě se po vzoru Fiony nevrhnu na nějaké laciné seance a meditační kroužky a sekty... a zčista jasna člověk stejně šlape bosej po nějakých schodech a všude kolem je scenérie jak z jiného tisíciletí)

    Islám se mi vybavuje spíš v souvislosti s Dunou.. co se Össe týče, tak na Zemi dnes přece není žijící organizované nábožentví s lidskými obětmi. Nejblíž by k tomu asi byli Aztékové či Mayové (nemyslí, že Inkové). I studium jazyků těchto kultur (kdyby měl nějaký moderní lingvista šanci je studovat) by nejspíš odhalilo hluboké ovlivnění jazyka a vůbec představ těmi rituály. Nejvíc mi to asi připadá jako alternativní historie, ve které Aztékové měli nějaké zásadní know-how a naopak přišli do Evropy jako první a učinili nás na tomhle know-how závislým (hergot, kdybych někdy psal alternativní historii, tak tohle je zajímavý nápad - a že takové biotechnologie Nový svět měl, třeba brambory zachránily Evropu před hladomorem a na tabáku se stali během pár století všichni fatálně závislí... fakt stačilo málo, třeba setkání s Číňanama a vyobchodování střelného prachu, a Aztékové mohli přistát jako první v Evropě a být vůči nám právě v pozici Össeanů.... sakra, kdy já se konečně naučím ty nápady nějak dotahovat a prodávat :-))
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    XCHAOS: Rozhodně jsem pro moebiovu pásku, to je věc mimořádně spektakulární :) Taky jsem si ji samozřejmě jako dítě slepovala a pokoušela rozstřihávat (jako asi každej).
    "Krebsův" je "cyklus", to si nějak nezřetelně vybavuju z biologie.

    S tím drueinem je to zajímavá věc, ale přiznám se, že jsem se to neodvažovala domýšlet moc do důsledků (fyzikálních); spíš jsem hledala ty praktické aplikace. Fiona má drueinové nehty, což v samém závěru přijde ke slovu. Gerdánské hedvábí, ze kterého má Lucas košile, má malou příměs drueinu - což vede k tomu, že je ta látka v chladu vláčná a poddajná a v horku naopak "naškrobená" a nemačkavá, což se u oblečení hodí. V šestém dílu hraje jistou roli drueinový prášek, nasypaný na oltář, ale o tom nic spoilovat nemůžu. Psychotronicky aktivní lidi mají s drueinem probém (Kamele je v kleci, po Ainei zase hodil Össean síť, Lucas sáhl na tu konstrukci v kobce) v případě, že je z drueinu nějaký dlouhý vodič (vlákno, drát, síť...); pak to funguje trochu jako hromosvod, představuju si, že tam hraje roli odlišné napětí na obou koncích vodiče - čili je tam vznikne nějaký rozdíl potenciálů či "spád" či jak to popsat - který z psychotronika jeho energii odsává, což je mu nepříjemné. Ve tvaru aiö to naopak funguje jako anténa, která signály/energii sbírá a svádí na jedno místo, do ohniska k příjemci. Co nikde popsáno není, ale co si představuju: kdyby byla mezi dvěma telepaty psychotronicky neprostupná, odstíněná zeď, a skrz ni vedlo drueinové vlákno, které mohou oba na konci chytit, mohli by si skrz ně telepaticky povídat (jako takový ten "telefon", co si děti dělají z provázku a dvou kelímků na konci).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: no, je tam skrytý vtípek, že se používal při experimentech s psychotronikou - protože ta síla potřebná k roztočení (ale neroztáčí to tlak fotonů, je to spíš tepelný stroj reagující na energetický tok, viditelný či infračervený) je strašně malá, tak pokusné osoby dostávaly za úkol ho silou vůle roztočit nebo zastavit. (jenže mělo to háček - viz wiki :-)
    HA! spiknutí Össenské církve, nebo možná Gerdánské tajné služby! ale dnes to vůbec nemůžu vygooglit... aha, on je to Crookesův mlýnek :-) z toho vyplývá, že každý autor potřebuje editora
    Crookesův mlýnek – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Crookes%C5%AFv_ml%C3%BDnek

    BRAMBOREENA: ok, beru na vědomí, že argenit v urychlovači jen tak z ničeho nic nevznikne, to je prostě I.psychodynamický zákon tvého světa a basta :-) ale uznej, že analytická mysl se prostě musí něčeho racionálního a předvídatelného chytit a raný Lucas by určitě uvažoval během své kariéry astrofyzika takhle nějak. beru to tak, že i když argenit je tabu, tak s drueinem, který má už spoustu jasně definovaných atributů
    (jako např. inverzní teplotní roztažnost, apod.)
    je možné si zahrávat.

    z určitých paradigmatických důvodů by se mi líbilo, kdyby se reartrony nemohly pohybovat přímo, ale vždycky v jakýchsi epicyklech (opět odkaz na "vesmírný kruh dokonalého bytí")... ostatně nejblíže k tomu připustit existenci Boha mají matematici ve chvíli, kdy debatují o číslé Pí. ale je to jen takový nápad, který ve výsledku vede k esteticky uspokojivé představě toho, jak vypadají pozemské laboratoře a gerdánské průmyslové provozy, které mají něco společného s RA-prostorem...

    jinak s tím "informačním obsahem" se mi to docela líbí, protože ve fyzice otázky týkající se entropie hrají důležitou roli. Skoro by se tím pádem dalo říct, že kromě běžné podoby hmoty a energie existuje ještě další forma "čisté entropie" (či spíše čisté isotropie, v tomhle případě) a tu může argenit klidně reprezentovat (není divu, že pak umožňuje provádět tak energeticky náročné kousky!)

    jinak co se moebiovy smyčky z drueinu týče, tak bych se zase odkázal na současný vývoj ve fúzi, kdy poměrně primitivní tokamaky i po 30 letech pořád slibují průmyslové rozšíření fúze za 30 let (holt ten vývoj sabotují nějací mimozemšťané, kteří nechtějí, abychom se dál rozvíjeli :-), zato se jako perspektivní jeví "stelarátor", který stavěli 20 let Němci (v bývalém východním Německu!) a ve kterém je plazma podobným způsobem překroucena ne jednou, ale dokonce 5x:
    Wendelstein 7-X - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Wendelstein_7-X

    nicméně, z čistě steampunkově-nostalgických důvodů bych překroutil drueinový pás v reartronovém urychlovači jen jednou, do tvaru klasické moebiovy smyčky a ne 5x, jako plasmu ve stelarátoru :)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Taky si myslím, že je to dobrý!!! (Že by další outsourcovaný dodatek na konec šestého dílu?)

    Co se týče argenitu: definice praví, že je to pozůstatek dávných netechnických civilizací. Modelový příklad je člověk a jeho postel - klidně si tam spí, netuše nic zlého, a mezitím se z něj odlupují mikroskopické šupinky kůže, padají do pórů v matraci, a tam se tím živí armády roztočů. Čili bájní veleúžasní megatelepati dávných věků si klidně žili a spali a z mozků se jim podobným způsobem odlupoval argenit. :D
    Když už člověk ten krystal má, může do něj energii dodávat (soustředí se, medituje, nasype to tam), načež krystal trochu poporoste a spektrum se mu změní směrem k vyšším vlnovým délkám (hezky nakrmený svítí modře, rentgenové záření už jsem neřešila). Naopak z něj zas energii vytáhne, když ji rychle potřebuje; zkrátka je to příruční powerbanka. Když se krystal vyzáří celý, tak smůla, nový se jen tak z ničeho nenabalí (řekněme, že tam chybí něco jako začátek či mustr či kondenzační jádro, kolem kterého by to znovu mohlo růst).
    A teď s tou tvorbou předmětů: na Fomalhiwě mohou z argenitu dělat všechno možné, jídlem počínaje přes domy a paláce až po (pseudo)živé bytosti - argenitary. Samozřejmě nedává smysl, že by se něco tak rozměrově velkého a složitého dalo udělat z mrňavého krystalu, čili se ještě předpokládá existence "řídké argenitové látky"; argenit je ta hustá, výrobky jsou z řídké (jako když se ze sirupu udělají dva litry limonády); zkrátka se tak trochu "nafoukne", když z něj vzniká běžná (atomy tvořená) hmota. Energetická náročnost je daná složitostí informace - míň argenitu se spotřebuje na sto krychlových metrů (pseudo)betonu než na sofistikovaný hodinový strojek.
    Psychoaktivní předměty jsou taky z téhle "řídké argenitové látky" (do které je vložený jakýsi "program", který specifikuje, co ten předmět umí). Reartrony můžou ten předmět prostě rozbít a "zredukovat" na původní čistý argenit, ale holt všechna přidaná hodnota se tím ztrácí (asi jako když se šperky roztaví zpátky na zlato). Argia-luové to taky dovedou (Aš-šád na marsovské základně posbíral pár předmětů a zredukoval si je na výchozí argenit, protože ten potřeboval na udržení vzduchu a boj atd.)
    A pak je tu ještě ta fligna, že argenit aktivuje spóry Pětice. To se využilo v zápletce

    Lunaparku Luna, kde Ainei chodila s argenitem a nevědomky aktivovala spóry, které Gerdánci vypustili do kopule ze vzduchotechniky. Julie taky měla v laborce zářič s argenitem (a nadává na jednoho z těch laborantů, který ho nechal běžet přes noc, takže neplánovaně vyklíčily všechny spóry a následně bez živného roztoku uhynuly). Představuju si, že v laborkách se s tím zachází asi jako s cesiem.


    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: Týýjo ... to je dobrý! Ty už jsi nad tím přemýšlel, co? Nevím teda co je Krebsův mlýnek (to jen usuzuju z kontextu), ale ten möbiův list je pěkná finta. Potenciálně by se samovolný pohyb reartronů po povrchu prstence možná i dal využít k výrobě energie.

    A to si Bramboreena stěžuje že neexistují spin-offy. Existují, akorát nejde o beletrii, nýbrž o vědecké práce :-) Co takhle z toho nedělat povídku, ale populárně naučnou literaturu 26. století? Vysvětlí to zajímavým způsobem princip, ale nesklouzne to k nějakým rovnicím a podobným hrůzám ...

    Výroba argenitu by měla být asi víc metafyzická. Ačkoli zase by vzniknul zajímavý kontrast mezi netechnickou civilizací která s argenitem pracuje pomocí meditací a rituálů, a technickou, která na to má nějakou mašinu. Tenhle kontrast v argenitovém vesmíru stejně už je, takže proč ho netáhnout dál.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (ještě poslední upřesnění: asi vám došlo, že podložka v komoře urychlovače reartronů vypadá jako otáčející se tácek v mikrovlnné troubě, akorát se ozařovaný předmět musí umístit na přesně vypočítané místo mimo střed otáčení. ovšem otázka, jestli v éře, ve které se odehrává Mycelium, ještě existují mikrovlnné trouby, je samozřejmě pro použití téhle metafory klíčová :-)

    dalším případmým vývojem spin-offu nebudu tady spamovat (nejdřív bych stejně musel získat svolení, a já hlavně moc psát nemumím... nějak tu povídku "zalidnit" by pro mě bylo učiněné peklo...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    pokud by ozařováním reartrony dokonce šlo aktivizovat do té doby nepsychoaktivní předmět (vznikala by tím stopová množství argenitu? to může rozhodnout jen autorka...), tak by pak masivní tajné zařízení na výrobu argenitu mohlo vypadat trochu jako iránský styl obohacování uranu v tisícovkách centrifug: někde v podzemí by Gerdánci měli tajné haly, úzkostlivě chráněné před Össenskými agenty, kde se otáčí tisícovky psychoaktivních Krebsových mlýnků a postupně něco obohacují a obohacují :-)

    Zkrátka když už spin-off, tak se tam toho bude točit opravdu hodně :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Vlastně nevím, proč na to nepřišla spíš Lucasova kolegyně. Vlastně asi přišla, ale ten kolega si za to přisvojil zásluhy (podobně jako tomu skutečně v našem prostoru bylo u objevu DNA, BTW též spirálová struktura... ale tentokrát mu to bylo houby platné, protože víme, jaký byl další osud toho výzkumu). Ve skutečnosti to dál rozvíjela ta kolegyně (ženy je snáze motivovat jinak, než touhou po slávě a uznání...).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: BTW, tohle ani nebudu skrývat jako spoiler (nespoiluje to nic z Mycelia canonu :-) Urychlovač reartronů má téměř určitě podobu drueinového pásu, stočeného do tvaru moebiova prstence. Za normálních okolností se na jakékoliv drueinové dvourozměrné struktuře hromadí reartrony na jednom jeho povrchu, zatímco z druhého utečou (volba toho, pro kterou stranu se rozhodnout, je dosud nevyřešený astrofyzikálně-psychotronický prolbém). Ale právě ten Lucasův kolega dostal podvratný nápad: co reartrony udělají, když se drueinový pás rozdělí, otočí a znovu spojí, takže nadále má jen jeden porvrch? samozřejmě, reartrony jsou zmatené, a nějak se pořád nemůžou rozhodnout, jestli jsou na té straně pásu, na které chtějí být, a nebo na té druhé: v libovolný okamžik kolem sebe vidí jen polovinu těch reartonů, které by měly při dané odpovídající tloušťce pásu vidět, a nevědí, jestli jsou na té správné straně. protože ale pohyb po povrchu drueinu je pro daleko snažší, než prostup skrz (protože objem drueinu izoluje, resp. jeho objem je to, co přesahuje do RA prostoru - to, co psychotronické síly usměrňuje, je právě jeho povrch - průsečík složitějšího vícerozměrného mimoprostorového objektu s naším trojrozměrným prostrem), tak z každého další pokusu ubohého utýraného reartronu zkrz mimoprostor na protější stranu pásu vychází reartron o nepatrně více urychlen ve smyslu kinetického pohybu v našem prostoru.

    vypnutí urychlovače je pak až tak jednoduchý proces, jako mechanické rozpojení do té doby uzavřeného drueinového moebiova prstence. teď nám reartrony pěkně kolují stále rostoucí rychlostí, ale pochopitelně
    víme, že v komoře urychlovače jím byly bombardovány psychoaktyivní předměty, které se následně měnily na argenit:
    zbývá tedy ještě popsat mechanismus, který donutí reartrony odlepit se z povrchu drueinu a vrhnout se skrz značný odpor kladoucí běžný prostor aspoň zhruba směrem, kterým ho experimentátor chce mít: něco mi říká, že tenhle element, zapojený do obvodu urychlujícího drueinového pásu, by mohl být ne nepodobný Krebsovu mlýnku (právě lopatky jsou tvořemé drueinem, z jedné strany pokryté granoplastem, uvnitř prostoru odstíněného od rušivých vlivů protonace dalším granoplastem) a reartrony odlétající z konců lopatek krebsova mlýnku - který to navíc fyzicky roztáčí, to dá rozum - se dále pohybují spirálovitým pohybem, který, když jednoduše z poloměru mlýnku odvodíme jeho vlnovou délku, umožňuje do jednoho z uzlových bodů, kde se trajektorie reatronů protínají, umístit ozařovaný předmět (ale protože je tam fázový posun a uzlové body se pořád posouvají, tak ozařovaný předmět se otáčí na takové jako podložce, na které stojí mimo její střed, s tím, že rychlost otáčení je synchronizovaná s rychostí otáček, kterých dosáhne ten Kebsův mlýnek. Počet lopatek Krebsova mlýnku by mi lákalo, aby bylo pět - ale nemám pro to žádné pavědecké zdůvodnění, zatím :-)

    Nicméně už je jasné, proč Össeané pokládají výzkum v tomhle směru za herezi - protože zatímco oni tvoří Vesmírný kruh dokonalého bytí z jediného pásu drueinu, tak Gerdánský a pozemský trik s přerušením pásu a jeho následným spojením do podoby Moebiova proužku s jediným povrchem je už na první pohled blasfemická bezbožná vzpoura proti dokonalosti - a to ani ještě netuší, co to udělá s chudáky reartrony, protože oni díky orientaci na myceliální biotechnologie nikdy nebyli zvlášť silní ve pozemských a gerdánských rouhačských naukách, jako matematika, geometrie, fyzika...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN:
    Myslím, že něčeho podstatného se nejspíš dobral někdo z Lucasových kolegů v době, kdy se Lucas zabýval astrofyzikou. A potom jsou tu Gerdánci, kteří sice c hyperprostoru létají "pomalu", ale pořád zatraceně "nadsvětelně" a jejich lodě nejsou organické, takže hyperprostor se musí ke skutečnému prostoru vztahovat i jinak, než jen psychotrocnicky... otázka je, co je zdrojem reartronů, v těch urychlovačích reartonů a čím jsou vůbec urychlovány: zatím víme o dvou hmotných substancích, ke kerým by se to mohlo nějak vztahovat, argenit a druein. Druein evidentně s psychoaktivním polem, ve kterém jsou případně reartrony urychlovány, něco určitě dělá, ale víme o něm málo (jak se vlastně "těží", z toho mimoprostoru, například?). Vůbec bych se nedivil, kdyby hrál podstatnou roli v konstrukci Gerdánských lodí. A pak je tu ještě granoplast, ale to je nějakej pochybnej sajrajt. Nedivil bych se, kdyby ale u urychlovače reartronů hrál roli nějaké izolace... určitě vnitřek urychlovače bude především odstíněný od protonace. Zbývá zjistit, co je zdrojem reatronů (kousek argenitu, vystavený nějakému velmi specifickému druhy působní? fyzikálního? nevyzikálního?)

    ARGANNAH:
    no hlavně, teď tam čtu, že Lodě jsou vtělením Hvězdovládců! Tak to jsem teda nečekal, spíš mi přišlo, že spíš Sgenové jsou nějakou specifickou formou odpadlíků od Hvězdovládců... ale spíš to může být tak, že vědomí přicházející z hyperprostoru musí mít v lidském prostoru nějakou speciální formu
    "avatara", ať jsou to myceliální Lodě, nebo ocelové hmyzí exoskeletony (ostatně, Sgenové se vtělují evidentě do ledasčeho)
    VANEK
    VANEK --- ---
    ARGANNAH: Jasně že b); chabostí redakce a korektur nestojí za to ztrácet tu čas.
    Ale aspoň jsem se tam poučil, že Mycelium nebude hexalogie, ale sextalogie.
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    BRAMBOREENA: Ono je těžký psát spin-off když pořád ještě nevíš co se z těch všech tajemství vyvrbí. Aby spin-off náhodou nedoplnil fakta jinak, než jak je doplní nějaký další díl knihy. Teda ne že zrovna já bych něco spisoval, já na to nejsem vhodná osoba :-)

    Na fanfic musíš počkat až když celá sága skončí, a nadávat můžeš jen sobě, že to tak natahuješ ;-)

    Rozhovor v Dingiru je fajn, a je dobře že je zájem z nejrůznějších směrů.


    XCHAOS: Rád bych si přečetl jak lidi objevovali a zkoumali RA prostor, jak to funguje, a proč se tam může létat rychleji než rychlostí světla. Ar-saliah je sice pěkné, ale bez doplňující vědecké práce to nic nevysvětluje. Třeba by kolem toho mohlo být i nějaké historické předössenské drámo ...
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    XCHAOS: Existují herní světy k Doupěti (Asterion třeba - z toho vycházejí romány Haniny Veselé, ale píše tam ještě několik dalších autorů, původně to byl herní modul), existují série (JFK, Kladivo na čaroděje), potom Lucka Lukačovičová třeba má takový lehce steampunkový svět (stylizace a rekvizity v zásadě jako ve steampunku, ale zdrojem energie je "aether", čili jsou tam všemožná udělátka a stroječky místo na páru na aether) a do toho světa jí myslím pár kamarádů povídky píše. No a koneckonců před pár lety jsme dělaly Šerosvit (pět autorek se domluvilo na společném světě a vznikla z toho antologie). Je ale fakt, že to je něco trochu jiného, když se ten svět už vymýšlí s tím záměrem, že na něm bude participovat víc lidí (nebo to případně nějaký tahoun "shora" zorganizuje). Nevím o tom, že by v Česku něco takového vzniklo spontánně.

    Před dvěma měsíci jsem sem taky dávala odkaz na web Jitky Ládrové, která pořádá soutěž, kam lidi posílají povídky z jejího světa (a nadhazovala jsem, jestli by byl zájem něco takového udělat k Myceliu - což tedy fakt nebyl :D). Z té krátké diskuze, která tu kolem toho vznikla, jsem si odnesla závěr, že kdybych někdy podobnou "soutěž" chtěla vyhlašovat (čili uměle podnítit vznik nějakých houbových spin-offů), muselo by to být pod záštitou nakladatelství a s jasnou perspektivou pro autory, že když napíšou něco použitelného, je tu šance na vydání v antologii (tj. na zviditelnění i na honorář).
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    VANEK: Literárně nebo faktograficky?
    VANEK
    VANEK --- ---
    ARGANNAH: Ovšem ten článek o zombiích za moc nestojí, recenzovaný nerecenzovaný.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ZUZKAOU: ...takže to vypadá, že budeme mít Mycelium Legends s choboty a ráhnovou kostí a Mycelium Canon bez chobotů a ehm, s chrupavčitýma ušima? :-)

    (sorry, jestli to je spoiler :-) ale jako napadá mi zvrácená myšlenka, že vlastně nevím o českém sdíleném sci-fi/fantasy univerzu, ke kterému by nějací třetí autoři psali spin-offy... takže stejně, jako hecuju s tím sfilmováním, tak si pohrávám s myšlenkou napsat fan-fikci z argenitového/myceliálního univerza, protože ona ta rozkošatělost si o to říká... by to rozhodně ale musela být nějaká hard-scifi se spoustou reartronové fyziky, apod. :-))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ZUZKAOU: ...takže to vypadá, že budeme mít Mycelimu Legends s choboty a ráhnovou kostí a Mycelium Canon bez chobotů a ehm, s chrupavčitýma ušima? :-)

    (sorry, jestli to je spoiler :-)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    ZUZKAOU: To ovšem mistr Yoda taky :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    BRAMBOREENA: tak po té co zmizely choboty, tak tu padalo něco o tom, že vlastně vypadaj jak přerostlé, antropomorfizované siamky a nebo sphynxové, ne?
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    BRAMBOREENA: Dingir má i websajtu! A dobrá zpráva, nejdůležitější věci se odehrají vskrytu jsou dokonce online. :) http://dingir.cz/cislo/16/4/nabozenske_podhoubi.pdf
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    Z ankety LN o nejlepší knihu roku:

    Václav Bartuška, diplomat
    Vilma Kadlečková: Hlasy a hvězdy (Argo). Pátý díl ságy Mycelium. Pro fanoušky sci-fipovinná četba, pro nás ostatní podobenství o světě, kde lidé ochotně přejímají technologie přinášející zotročení.
    Umberto Eco: Numero Zero (italsky Bompiani, Milan 2015, anglicky Harvill Secker, London koncem roku 2015). Poslední román Umberta Eca. Nikdy už nenapsal nic tak výjimečného jako Jméno růže, ale psal pořád výborně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam