• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    Auditko věnované sci-fi sérii Mycelium. Vesmír, psychotronika, náboženství, lidské oběti - a mimozemské houby.

    Planeta Össe. Svět po tisíce let neměnný... a po tisíce let svázaný s vesmírem. Z Össe pocházejí myceliální technologie i nadsvětelné Lodě, bez kterých by se Země neobešla. Jenže zatímco pozemská civilizace vítězně proniká do vesmíru, Össe jí stojí za zády.

    Co je to vůbec to Mycelium? Nejlépe podívat se na webové stránky projektu. Tam jsou všechny informace o knize (anotace, ukázky, ohlasy, trailer...).

    A dá se to někde opatřit? Třeba tady: Internetové knihkupectví Kosmas (odkaz vede přímo na záznam o knize). Další díly a formáty (včetně audioknihy) nejlépe přes mycelium.argenite.org/page-koupit (affiliate u Kosmasu, takže z každého nákupu dostane autorka pár desetníků navíc, a to se všem vyplatí!)

    A co Facebook? Nyx je přece lepší!!! Ale budiž, kdyby náhodou měli vášniví vyznavači Knihy tisíce tváří absťák, mohou navštívit tamní stránku autorky Mycelia alias Bramborýny – Legendy o argenitu na Facebooku nebo semeniště všeho mimozemského zla, doupě zlovolné Církve Akkütlixovy tamtéž.

    A co takhle spoilery? Lze použít tag, který schová odstavec pod bílou mlhu, pod kterou lze nahlédnout, když se text vezme do bloku nebo se na něj klikne:

    tajné odhalení
    – a díky tomu ti, kteří další díl ještě nečetli, nepřijdou o překvapení. Bílá mlha vznikne, když se použijí kódy
    <div class="spoiler"> tajné odhalení </div>

    Geekovské okénko
    Generátor slov v össeinu, který skvěle vymyslel a naprogramoval KAVEN. Církev Akkütlixova děkuje a OneHotBook se velmi těší! :)
    Tabulka a graf postupu psaní (2019–21)
    rozbalit záhlaví
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JANADVORACKOVA: on je to popsaný fenomén.

    Multiple discovery - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Multiple_discovery

    a děje se to pořád, například známé zranitelnosti mikroprocesorů Spectre a meltdown, které jsou poměrně složité a vyžadují kombinaci několika kroků, člověk si říká koho by to napadlo, no a napadlo to tou samou dobou rovnou 2 nezávislé týmy a 1 další člověk byl dost blízko..

    možná zeitgeist, všichni mají podobné okolí, zájem o podobné věci, reakce na nové poznatky a nástroje

    holt je teď asi doba houbová..

    každopádně, nejdůležitější věci se stejně odehrávají v skrytu..
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    JANADVORACKOVA: s tímto propojením pracuje docela hodně orson scott card v enderově světě, konkrétně v knihách xenocida a děti ducha (což měla být původně jedna kniha, ale tak nějak to vyšlo, že jsou z toho dvě o mnoha stech stranách .-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    JANADVORACKOVA: No a já jsem třeba četl teorii o tom, že dobu bronzovou způsobily ženy :-) Teď už nevím přesně detaily, ale bylo to o tom, že v oné inkriminované době na konci paleolitu muži umírali víceméně na místě kde se narodili, zatímco kosti žen se často našly někde úplně jinde. Z toho historici učinili závěr, že ženy hodně cestovaly a nakonec zakládaly rodiny daleko od místa svého narození; a při tom si s sebou nesly tu svoji původní kulturu. No a tím rozšířily znalosti o výrobě bronzu všude možně.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    JANADVORACKOVA: morfogenetické pole
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    JANADVORACKOVA: jsi si JISTÁ, že to chceš vědět?
    JANADVORACKOVA
    JANADVORACKOVA --- ---
    S křížkem po funuse - od včerejška - sleduji ST-Discovery.
    Nejprve jsem čekala, až bude celá série. Potom jsem si myslela, že bude třeba dabovaná, abych nemusela "brejlit" na titulky. Jenomže jsem to nevydržela a začala sledovat, (už protože teďka trekkies řeší další řadu).
    Pracují tam s předpokladem, že se vesmírem rozprostírá myceliální síť, kterou jsou někteří tvorové schopni vnímat jako síť přepravní. Jako takoví navigátoři slouží želvušky, což je super tvor, akorát v seriálu trochu větší.

    Mám nedopsanou novelu, v níž takhle hnusně využívám některé lidské muže (na lodi částečně organické, s pilotkou z příbuzného druhu). No a ve spolupráci lodě a pilota je též možné takhle efektivně cestovat.

    A o místním základním kameni tohoto fóra není třeba se zmiňovat.

    Hej, kde se v jednu chvíli bere podobný nápad? Je jedno na co. I kdyby na super skvělý tvarohový koláč.
    Chápete někdo mechanismus vzniku konkrétních věcí?
    Jako i událostí z historie? Třeba když lidé nezávisle na skupinách, v nichž žili, přišli na to, že se maso ulovené zvěře dá upéct. Nebo když vyráběli pece na pálení keramiky (myslím ve starověku). Nebo vůbec třeba i tak běžné věci, jako je námět na povídku :)?
    Kde se to vezme na x místech současně?
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Tož svou karetní hru jsem dovedl do betaverze, a ukládám ji k ledu. Byla by na ní hodně práce s laděním atd., což nechávám být dokud to někoho nestrhne a nerozhodne se v ní pokračovat. Momentální stav lze stáhnout tady: www.domaci-soustruzeni.cz/karty_mycelium.zip . V archivu je soubor s pravidly, soubor s kartami, a skript pro nanDeck, pomocí kterého se generují testovací karty. Postup jak karty vytvořit a třeba vytisknout je popsaný v dalším souboru (readme.txt). Není to moc těžké.
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    ... no jednou za rok - na novy rok nejlip - je nake to kotatko NUTNE obetovat - v zajmu nakopnuti autora k dokonceni serie... a klidu ctenarovo duse ... :O)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SARGO: koťátka na aiö..
    SARGO
    SARGO --- ---
    Mňau.
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    uz to je hotovo? VILMO!! tak sup-sup! :))
    VANEK
    VANEK --- ---
    CORNHOLIO: Pfft, prostě se vyhlásí Myceliuary a za pár minut skicování krát 28 (to je dobrý počet na karty, ne?) to máš hotovo ;)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    CORNHOLIO: To záleží na Bramboreeně, ona nadhodila myšlenku hry ze světa Mycelia. Já jsem se toho jen fanouškovsky nadšeně chytil :-)
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    KAVEN: zcela vážně: grafika a ilustrace ke karetní hře je záležitost několika měsíců full-time práce. Pokud na to budou finance, rád se do toho pustím:)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    VANEK: To se ptám jako každého, kdo je tady na fóru, tedy i CORNHOLIa :-)

    BTW dneska jsem si karty vytisknul, zkusil si s tím hrát, a našel řadu nedostaků v pravidlech. Takže je upravuju. Zdroje k tisku karet sem dám až ve chvíli, kdy budu mít pocit že se dá odehrát aspoň pár kol aniž by se to celé rozpadlo.
    VANEK
    VANEK --- ---
    KAVEN: V první řadě bych se zeptal CORNHOLIa ;)
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    KAVEN: tak daleko jsem ještě došla. Ale zbytek mě nějak míjí :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: kdysi jsem se dopustil hereze, když jsem se divil, proč si ty karty neoxeroxují. Tam je sběratelství těch hezkých tištěných kartiček na tvrdém křídovém papíře výchozí dogma - a teprve potom se vymýšlí, co by se s tím dalo dělat :-) nicméně tady se aspoň vymýšlí celá hra jako celek. Ještě by to mohlo být Argenit the gathering, kde by sis kupoval sbírku krystalů argenitů, aby si přebili sílu ostatních hráčků :-) a nebo ve verzi pro mobil, něco jako Pokémon Go, kde by ti obrazovka mobilu nabízela pohled do protonace :-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    GENTIANA: :-) O karetní hře na Myceliální téma.
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    Vůbec nechápu, o čem mluvíte.
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Jinak jsem sehnal free prográmek, který na základě XLSX s popisem karet vytvoří pdfko s kartama, které si může vytisknout, rozstříhat, a hrát. Ještě si s s tím hraju a zprovozňuju, ale v zásadě to asi funguje. Takže kdybyste chtěli testovat, tak můžu dodat xlsx a skript pro ten program, a kdokoli si může karty udělat sám a zkoušet s tím hrát.

    Ad offtopic - za to si může Bramboreena sama, když nevydává poslední díl a tudíž nemůžeme probírat to podstatné :-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    E2E4: To je tak trochu ideologická záležitost, a nakazil jsem se tím z přednášek Viktora Bocana z Warhorse. Myšlenka je taková, že designér by měl udělat hru takovou jak si představuje že by měla být (nebo jak si myslí že se bude dobře prodávat) , a tu předat hráči. Pokud udělá některé mechanismy hry volitelné, tak to znamená, že nemůže vlastnosti hry dokonale vyladit; když hru vyladím pro variantu s mechanismem X, tak se bude chovat divně ve variantě bez mechanismu X a naopak. Takže designér by měl předat jen jednu hru, a v podobě jakou on považuje za nejlepší. Hráči si to pak můžou hrát po svém, a třeba se zjistí že jejich nový způsob hraní je větší sranda než ten originál, takže designér pravidla do dalších verzí upraví nebo změní ... vždycky by ale měl odevzdávat právě jen jeden konkrétní produkt, protože ten bude lepší, než když se spoustou voleb bude snažit vyhovět všem.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    KAVEN: furt nevim proc by nejaka hra nemohla mit 2 varianty, poker ma variant desitky ne? no nic, to je nejaka ideologie tvurcu her kterou asi nechapu a jsme tu uplne off topic, za mne hra Mycelium dobry. :)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: Protonaci jsem hodlal simulovat nahlížením do protivníkových karet. Což sice není to, co by to mělo být, ale je to aspoň koukání na něco, co je jinak skryté :-) V MUDu bys protonaci sice měl, ale bylo by zatraceně těžké udělat to tak, aby to ve hře bylo k něčemu užitečné a lidi měli motivaci do ní zasahovat.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: Problém karetní hry je, že nemá protonaci :-) To scházení se na společné hraní jsem ale vždy bral jako plus, o tuhle fázi života jsem nějak přišel...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam