• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _BENNYNepodmíněný Základní Příjem
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GORG: proc to ma tolik kolonek - inu proto, ze moznych zivotnich situaci, na ktery je mozne formular aplikovat ne hned nekolik - treba proto i nekolik adres :) Ten formular je naopak vyraznym zjednodusenim - v porovnani se stavem pred par lety (kdy se vsechny jmenovane instituce na tech dvou stranach musely resit kazda samostatne). Asi to tak slozite nebude, kdyz zivnostensky list drzi i lidi s vyucnim listem - tedy lidi, kteri nedosahli nijak vysokeho vzdelani ;-) Rekl bych, ze to cele ponekud... dramatizujes :D
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    GORG: Ano, je tam víc adres a u každé je o jakou adresu jde.
    Která se ti nezdá?
    GORG
    GORG --- ---
    ZARREMGREGARROK: Níže jsem tu přelinkoval vyjádření expertů, že interpretace zákonů se někdy liší a nejistotu v nich mají sami experti.
    Tady DANYSEK tvrdí, že GFŘ je to samé co FŘ, i když na vládních stránkách máš, že FŘ pod GFŘ spadá. Odkázal mě na zákon. Vysvětlit co GFŘ dělá neudělal. Jak tu zaznělo - pokud to nejde říct lidskými slovy, pak je to pravděpodobně celé špatně.

    Prostě celé tyhle stohy zákonů jsou spíš koandidáti na spálení.
    GORG
    GORG --- ---
    Heh, tahle obhajoba byrokracie začíná být čím dál... no.. ještě mě nepadá slovo.. je to svým způsobem vtipné

    DANYSEK: Tak poslat elektronicky je rozhodně krok kupředu. To jsem neviděl. Ale proč to má tolik kolonek? Ty teda věříš, že takhle to má být, a že systém třeba po milionté potřebuje vědět všechny moje nacionále (včetně adresy trvalého bydliště), oznámení zdravotní pojištťovně, sociálce... atd.

    http://i.iinfo.cz/urs-att/jrf_fyzicka_osoba-128282170708145.pdf

    Ne že by to bylo neřešitelný, ale jak bylo níže vyjádření expertů - pokud zákony jsou tak složité, že je nelze vysvětlit normálními slovy, pak by měl být zákon přepracován. Vyplňovat tohle sám, tak nad tím strávím notnou dávku času.

    Pokud je nějaký elektronický formulář notně zjednodušený, tak narčení z překomplikovanosti té registrace odvolám.

    ZARREMGREGARROK: Tak adres je tam víc než jedna. Ale útočit by ti šlo..
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    VYHULENY_UFO: Jasně. Píše další slohovku místo toho aby si přečetl příslušný zákon.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    tedka bude dramaticka pauza...
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    GORG: Proč tam patří adresa.... hmmm... že by šlo o sídlo firmy?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GORG: "Ohlášení je možno podat osobně u kteréhokoliv obecního živnostenského úřadu - centrálního registračního místa (CRM) nebo zaslat tomuto úřadu poštou nebo elektronicky (se zaručeným elektronickým podpisem nebo do datové schránky tohoto úřadu)". Jdi se vycpat, ani cist neumis ;-)
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    GORG: "Neumím si přečíst zákon o kterém do zblbnutí mluvím. Předžvejkejte mi ho!"

    Ty jsi vážně vtipný.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    myslim, ze kdyby byla prilezitost a gorg by nahodou podnikajici jedine, bude prvni, kdo se bude vyhejbat placeni dani...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GORG: "nekontrolovatelna" moc nad zakony v podobe zakonodarne moci Parlamentu vyplyva z Ustavy :) Nejak z toho ale nevyplyva, jakym zpusobem chces omezit statni byrokracii a jak si tedy predstavujes jeji prakticke fungovani.
    Technicky vzato fungujes stejne jako tebou kritizovani poslanci - namisto konstituce odpovedi na jasne polozenou otazku jak to delat diskuzi zaplevelujes bordelem, ktery s ni primo nesouvisi ;-)
    GORG
    GORG --- ---
    Co se týče zavedení živnosti, proč si nemohu ji založit přes internet (taková ta věc s tlačítky :)) a zadat tam pouze jakou živnost bych si přál zaregistrovat? Proč tam mám psát adresu? A celou řadu dalších věcí, který by když už si měl řešit úřad sám, kam to všude potřebuju poslat atd.
    GORG
    GORG --- ---
    další úryvky:

    Ztraceni v paragrafech | Česká advokátní komora
    http://www.cak.cz/scripts/detail.php?id=1123

    Zákon si podle něho neumí dnes jednoznačně vyložit ani právník, natož občan. Vyklický připomíná starou římskou zásadu, podle níž musel zákon zpátky do senátu, pokud mu nerozuměl občan na tržišti. "To, že zákonům nerozumějí ani právní profesionálové, je živná půda pro to, aby zákony vykládali jejich autoři. Čili úředníci, kteří se pak úplně paradoxně dostávají nad zákonodárce. To je skandální," říká Jan Vyklický.

    Nic nového nerozjíždět

    Všichni se shodují na tom, že je situace vážná. Právní experti, legislativci, soudci, poslanci i prezident Václav Klaus. Podle něho je situace dokonce tak alarmující, že jí věnoval i část svého letošního novoročního projevu. "Za dva a tři čtvrtě roku svého prezidentství jsem dostal k podpisu téměř 350 zákonů, což si můžeme představit i tak, že každý třetí den vznikl nový zákon. Tím je zužován prostor pro svobodné jednání a podnikání lidí, tím klesá úcta k zákonům a k jejich dodržování. To změnit je velkou výzvou pro naši budoucnost," uvedl Klaus. Na Nový rok přitom ještě netušil, jakou smršť mu končící sněmovna přichystá v jarních týdnech před volbami.
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    GORG: Jak se dostali Piráti do vlády, když nejsou v parlamentu?
    GORG
    GORG --- ---
    DANYSEK: To vyjádření nemůžu teď najit, ale našel jsem (pokud teda nevěříš na přebujelé zákony) na článek z České advokátní komory

    Poslanci a úředníci mají nekontrolovatelnou moc nad zákonodárným procesem. Důsledkem je právní džungle

    Český právní řád trpí přebujelou legislativou. V současnosti platí 10 tisíc norem, čtvrtina z toho jsou zákony, které mají celkem asi 100 tisíc paragrafů. V takové právní džungli se nevyznají ani experti, natož veřejnost.

    Když chtěl amatérský fotograf Přemysl Večeřa fotografovat květiny na Šumavě, musel požádat o svolení vládu. Letos v březnu, půl roku od podání žádosti, povolenku dostal: nejvyšší exekutivní orgán v Česku ji projednal na své schůzi 15. března. Ve stejný den se kabinet mimo jiné zabýval koncepcí rozvoje digitálního vysílání nebo privatizací Aera Vodochody. Pokud by se kvůli žádostem o fotografování květin nedostalo na jiné body, znervózněl by třeba ministr vnitra František Bublan. Ten měl na pořadu jednání vlády bod nazvaný "Zajištění bezpečnosti České republiky před mimořádnými událostmi". Žádost o vstup do lesa kvůli fotografování není na schůzích vlády výjimkou. Naopak, jen na zmiňované schůzi bylo takových bodů jedenáct z celkových pětatřiceti. Každou středu, kdy vláda obvykle zasedá, je to přitom stejné: asi třetinu bodů programu tvoří "výjimky ze zákona na ochranu přírody a krajiny" jak se řečí paragrafů povolení vstupu do lesa nebo vjezdu na cesty v chráněných oblastech nazývá. Některé z nich stojí za zmínku.

    ...

    "V Česku přetrvává víra, že zákon je schopen organizovat celý společenský život. To je samozřejmě omyl," říká jeden z předních českých odborníků na vztah práva a veřejného života, soudce Jan Vyklický.

    Systém tvorby zákonů v Česku umožňuje různým skupinám, od úředníků na ministerstvech přes poslance až po lobbisty, příliš mnoho devastujících zásahů. Chybí koncepce, která by legislativu sjednotila. A co je horší - po listopadu 1989 taková koncepce v Česku nikdy neexistovala. Důsledkem je "právní džungle". Po nárůstu legislativní činnosti na počátku 90. let a pak v období vstupu ČR do Evropské unie se očekávalo zklidnění. Počet přijatých nebo projednávaných změn zákonů se ale nezmenšil, legislativní posedlost trvá. Také proto teď někteří odborníci volají po "stop-stavu", kdy by se místo přijímání nových norem nejprve "pročistily" ty stávající.

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GORG: aha, ja nechci vedet, co tam ty lidi delaj, nevim co delaj, ale zrusime je! :-) Je mozny, zes neco naznacoval, ja se ptam ale na ucelenou koncepci - o jejiz funkcnosti muze byt rec. Zatim to vypada na bezhlave ruseni doprovazene naslednim prekvapivym zjistenim "jejka, a kdo to ted teda udela?" :-) Tak znovu, jaky je ten spravny model? :-)

    Jmenuj prosim konkretniho soudce, ktery neporozumel zakonu o financni sprave. Ono je hezke do debaty zatahnout anonymizovany zobecneny argument vytrzeny z kontextu, ktery ve skutecnosti s podstatou reseneho tematu vlastne nijak nesouvisi :)
    GORG
    GORG --- ---
    DANYSEK: Něco jsem naznačoval.. a popravdě, jaká je náplň té současné snad raději vědět nechci. Z pohledu tvého lenost.
    Nevím, ale když už i soudci někdy tvrdí, že zákonu nerozumí, pak je problém spíš někde jinde než ve mě :-)
    GORG
    GORG --- ---
    PHAILO: Nevím, ale takhle to prezentoval dokument "Vládneme, nerušit!", či který to byl. Zabýval se tím, jak si ODS a ČSSD vzájemně vyměňovali své lidi v tom útvaru pro vyšetřování hospodářské kriminality/korupce. Už teď nevím, jak se jmenuje, ale to je ten slavný úřad, který třeba na Paroubka před volbama leaknutím někdo vytáhl nějaké nepravosti apod.
    Znělo z těch výpovědí, že jak se z jedna z těch stran dostala do vlády, tak tím druhou držela v šachu nasazením tam svých lidí (bránili vyšetřování své korupce, a při problémech něco vytáhli na opozici). Myslím, že i po volbách se i vždy oznamovaly změny složení toho útvaru.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GORG: pohybujes se v abstraktni rovine typu "byrokracie je moc", pritom ale nemas ani spetku tuseni o pracovni naplni konkretnich byrokratu :-) Jaky je tedy spravny objem byrokracie? :-) Popis mi ten idealni byrokraticky system, ktery by tobe vyhovoval...
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    GORG: Obsazování jednotlivých hospodářských kriminálek na základě politických rozhodnutí se AFAIK neděje. Ostatně těch míst je tolik, že si to ani nedovedu moc představit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam