• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISMontessori - mimino, batole, školkáč i školák
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    RACHEL:
    koukam, ty deti jsou vsechny stejny... :)
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    YMLADRIS: Nevim presne vyznam rikadel,ale sama si myslim,ze jde hlavne o rytmus hlasu a verse,deti(uz v deloze)maji radi hudbu a rytmus jako takovy.
    Plus rikadla nebo pisnicky usnadni propojeni s ruznymi cinnostmi a denni dobou(konkretni rikadlo pri konkretni cinnosti)dite se na ne vic soustredi,cimz muzou byt pro nej zajimavejsi.

    Ale jak rikam je to ma predstava,ani nevim jak se k rikadlum stavi Montessori ,ci jiny moderni pedagogicky smer s respektem k detem.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KEIKIN: tady jsem to proklikla na Rikadla pro nejmensi (to uz neni avizovano vylozene jako montessori) a chtela bych se trochu asociativne oslim mustkem zeptat, zda nekdo rozumite roli rikadel v rozvoji mimina :) mineno, zadna rikadla mu nerikam, ale na druhou stranu bych chtela aby co nejdrive mluvil. Myslite ze rikadla - urcity typ radu - maji nejaky vliv na rozvoj jazyka, nebo je to proste jen takova mila aktivita

    pripadne diky
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BERENIKEE: to jsou presne ty veci, ktery by byly super, kdyz by nejaky moudry pedagog autoritativne odpovedel - napr. jestli kazde dite ocenuje rad, nebo je to jen montessori predstava

    Jinak u nas je to podobne, napr. poradek nic moc, jsem zvedava zda se mi podari nejaky vytvorit a prosadit. A udrzovat.
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    KEIKIN: V clanku to vyjadrila krasne do sesti let je clovek hotovy,takze si myslim,ze ze zdraveho radu muze mit radost i 4,5lete ditko,ale zkusenost nemam.

    Take mam pocit,ze jsme rodice,co sami rad poradne nemaji,ale dite beru jako ucitele,tozn. Ze toto se mohu naucit s nim,(alespon se o to snazit.)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    RACHEL: no právě moje děcko nechce řád přijímat. v jeslích bez potíží, ale doma si to vynahrazuje tím spíš... jakože: domóoov, konečně pohov :)
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    KEIKIN: a co teprve, když člověk zjistí, že je chaotická a neuspořádaná učtielka v montessori školce, která dělá dvacet věcí najednou a je permanentně ve stresu. ještě že jsem to zjistila zavčasu.
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    CHIMERA: ale tak je asi rozdíl u tebe stereotyp a řád pro dvouleté dítě, aby se v tom velkém světě neztratilo...

    že v poledne je oběd, že po záchodě se myjou ruce, že v noci se spí, že nádobí se dává do dřezu, že vím, kde najdu lžíci... já to chápu takhle, ten řád. to je dané a to čím naplníš den mezi spaním a jídlem je na tobě. nemusíš chodit každý den stenou trasu na procházku a nemusíš každý den jíst to samé.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    CHIMERA: nj my sme takový v podstatě. Ale přináší to sebou problémy. Zvláštní je, že třeba mně konkrétně naši v jakéms takéms řádu vychovávali...:-) Ne že bych chtěl najednou vše změnit, ale některé principy se mi celkem líbí. Bohužel třeba já s dětmi trávím spíše až odpolední čas (krom víkendů), takže ono je to i kompromisu obou rodičů.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    KEIKIN: tyhle povídačky o řádu mě vždycky pobaví :-D
    ono totiž není pravda, že každé dítě potřebuje řád a jinak se cítí ztracené a úzkostné.
    já to měla (a mám) obráceně. když se některé činnosti furt opakují, je to pořád stejné a dokola, tak normálně psychicky zdechnu.
    nenáviděla jsem třeba období, kdy jsem furt kojila a přebalovala. to je na hlavu - pořád dokola, všecko má řád a je to na pikachu.
    ať žije chaos a bordel! :-D
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Andílek Montessori školka a škola v pořadu Supermáma na TV Pětka - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=JAfXCFFDvYw
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Trošku sem zabrouzdal na nšel jsem pár instruktážních videí:
    Montessori videa
    http://www.rodina.cz/scripts/k.asp?rubrika=montessori_v&pg=1&sort=0
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    BERENIKEE: to je fajn článek. Když to tak čtu, tak je fakt škoda, že Montessori školek je jak máku a navíc stojí dost peněz. Kua to ty naše slavné pajdáky nejsou schopné jit s dobou a vychovávat poučené pedagogy ?

    "Bez řádu a přehlednosti se ale dítě v tom obrovském světě cítí ztracené a to v něm tvoří napětí. Když naopak zažívá pravidelnost v tom, že v konkrétní dobu chodí spát, že věci mají své místo nebo že je oběd přesně v poledne, získává ve svět důvěru." - to je vlastně odpověĎ na tu naši diskusi o uklízení si po sobě atd.

    No docela nářez, v tomhle je to dost o rodičích. Když ten řád nemáme my, jak ho předat dětem ?

    Myslíte, že u 4 a půl letého dítěte ještě není pozdě začít s řádem ?
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    HAWKS: jo tohle vím, když Matěj to má tak, hraje si s autíčkama nebo legem, vidím, že tlačí, řikám: Matěji, chceš jít na záchod? Nechci. A za minutu je v plíně bobek.

    Ale kdž má jít spát, tak najednou potřebuje, a seděl by tam půl hodiny, aby nemusel do postele...

    Ale někdy přijde sám a řekne si, podle mě, prostě jak se mu chce, jak má čas. Ale vyloženě od hraní nebo od pohádky nechce, třeba áno po probuzení se tam nechá posadit.
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    RACHEL:
    hele, eliska dlouho se nechtela naucit na nocnik, ted je ve stavu, kdy na malou potrebu si rekne s predstihem, velkou dle meho jeste uplne nevyciti s predstihem, protoze kdyz si rekne, tak uz je to obvykle za minutu dvanact. Nekdo mi zase rikal,ze to byva caste u deti, ktre jsou zivejsi, protoze jsou necim zaujmute a neuvedomi si tuhle fyziologickou potrebu a naopak zas deti, ktere jsou povahove "kde me posadis, tam me najdes" prijde nauceni se potreb driv, protoze nejsou tak rozptylene jinymi zajmy. Takze tezko rici


    CHIMERA:
    no to verim. Eliska travi od jara do podzimu u rodicu na chalupe,kam se nastehuji i s manzelkou z bytu a tam se sejde kolem baraku dycky tak 5-8 deti ve veku od 2 do 8 let, takze prirozene ty mladsi se snazi napodobovat ty starsi (bohudik v uziteznych vecech,bohuzel i v tech - z naseho pohledu - mene vitanych :)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    CHIMERA: ještě poznámka: ten první se mi vychovával dobře, protože je povahou jako já... nebylo těžké se do něj vžít. tady s tím mladším mám zásadní problém: vůbec nevím, co vlastně chce a jak bych mu mohla pomoct.
    např. oblékání. já bych ho s radostí oblékla, ale on nechce. jenže jelikož je ještě nemehlo (22 měsíců), tak si prostě nedokáže obléct nic, ani bundu... snad jen čepici. a jak se pořád snaží do oblečení nasoukat a nejde to, tak nepříčetně řve, jako bychom ho vraždili. pro mě je to nesnesitelné: jednak proto, že si to nedá vysvětlit, a druhak proto, že potřebuju klid a takové řevy nesnáším... zbytečné a bezdůvodné.
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    HAWKS: ja si od toho slibuju, ze Matej odlozi pliny, vi na co je nocnik i zachod, kdyz chce, tak si rekne, ale podle me ho to zdrzuje od dulezitejsich veci...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    HAWKS: tsíve, nevim :-) můj starší taky odkoukával a na kole se naučil jezdit až v 8mi letech :-D to bylo slávy!
    ono je fakt každé děcko jiné. mám dva kluky neuvěřitelně rozdílné - reakce, tužby, city, šikovnost, intelekt - všecko jinak :-D
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    RACHEL:
    jo,okoukavani a rychle osvojeni si myslim ze je nejvetsi deviza maleho mozku.. Takhle se mi dcera naucila v necelych dvou jezdit na kolobezce a ve dvou a ctvrt na kole
    MORPED
    MORPED --- ---
    ZEGA: pekna palka,skoda ze to neni pro vsechny rodice dostupne,nebo spis,ze tyto alternativy jsou alternativy ne normalni vzdelavani.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam