• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    MALEMKRALOVNA: Moje první reakce byla přesně taková jako FIONORa. Pak jsem si to přečetl ještě jednou a napadlo mě, že ta básnička je na těch myších vlastně vystavěná, že prvotní nápad byl "nacpu tam spoustu myší, protože se mi to slovo líbí, to by mohlo fungovat!" Takže ve chvíli, kdy vyškrtáš ty myši, ztrácí tá báseň právo na existenci.
    Já hlasuju vyškrtat.
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    Honí se mi hlavou myši,
    co v tý hlavě asi slyší,
    černý, šedý, holý myši,
    myši s uchem z boku,
    myši s jiskrou v oku,
    jednoduché myši,
    s duší krásky roku,
    myši vratkého kroku,
    ba dokonce diplodokus,
    s tváří myší,
    co ten tam jenom slyší?


    nejake nazory?
    SONA1
    SONA1 --- ---
    ...ale holky říkaly, že punk je jinde...;)
    FIN
    FIN --- ---
    kritiku rozdávat, jak černou spálu.

    Opuštění bohové pak nasrali si do svých kapes.
    UMĚLCI SI ŘÍKALI neštěká dnes po nich ni pes.


    ...bych si dovolil podotknout, že po "rozdávat" nejspíš čárka nebude, zatímco po "říkali" naopak vysloveně schází. dále bych soudil, že pasáž...

    MUSÍŠ NAPSAT TOHLE
    JINAK SEŠ ŠPÍNA, JINAK BĚŽ VOLE."

    ...měla by ve skutečnosti vypadati spíše takto:

    MUSÍŠ NAPSAT TOHLE,
    JINAK SEŠ ŠPÍNA, JINAK BĚŽ, VOLE."

    rovněž část...

    Doteky božích sfér,
    chcete se vyzvarcet, nebo jen ublít?

    ...vypadá spíše takto:

    Doteky božích sfér,
    chcete se vyzvracet, nebo jen ublít?

    celkově bych zkonstatoval, že politicko-společenský manifest s jazykovou úrovní stupně za 4 nezachrání již ani použití verzálek. doporučuji Melichara - Styblíka.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    PLASTIQUE: ...a bijme (ho) s rozumem ;)
    PLASTIQUE
    PLASTIQUE --- ---
    Vyserme se na poety
    a na jejich hloupé věty,
    netrpme již konzumem,
    ubijme ho rozumem!






    RICARDERON
    RICARDERON --- ---

    Kudy kam pro přítěž?
    Potraty slunečnic z úplaty inkoustu

    Talíře s olejem
    Úplety podpěr a váhavost obočí
    Kongregace améb

    Kudy kam pro přítěž?

    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Děkuju... :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BUBLINKY: Myslím, že přijdou další.
    Myslím, že teprve prohmatáváš tu bolavou půdu. Je brzy.

    Ale tato část ano, tam to pro mne už je i teď:

    Dnešní nákup ve večerce
    162 korun
    včetně vína a cigaret
    bez čokolády
    a bez cigaret
    pro tebe
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TOMASZ: Tady jsi to chytil. Už ten nástup v první strofě, ten mě baví ze všeho nejvíc, protože to je celá kniha ve třech verších --- ale funguje to celé. Celé se to uzavírá v oblouku.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SONA1: Ano, též bych z toho vyrobila bonsaj, možná o jiném kmeni než Ty, ale ano.
    FIN
    FIN --- ---
    KONZUM23: nuže, tomuto
    .:: WAGON ::.
    http://www.almanachwagon.cz/naklad/sanda/w07III.htm
    já říkám experimentální poezie, ty náš jeden zbytkový odpade.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    EDUDANT:
    Je to tak: ta báseň není ničím podstatně jiná než básně jejího druhu, ale zároveň je v ní kostřička něčeho, co je zatím schované za ní:


    Nad naším bytem uprostřed vysokého domu
    Chtěl jsem ti ukázat sílu zázraku

    zkoušíš jestli dýchám, jestli přežívám

    Měl bych se otočit a jít do neznáma?

    vypít všechnu ranní rosu musím teď
    nebo nikdy

    chtěl jsem ti ukázat sílu zázraků
    ale přesýpací hodiny řekly ne


    Ta někde vidím lano, které ten text svazuje - a řada obrázků je pro mě navíc, ředí.
    A hodiny nesípají, obvykle :)

    Tedy, myslím: pozoruješ, pozoruješ místa a děje, pozoruješ se - to je dobré.
    Než bude dobré to, co vznikne, ještě to bude trvat. Ale někde to tam je.

    A dost Ti závidím to, z čeho jsi to psal :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: To je ono.
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: v jednom co-čísle jste toho měli tunu, včetně velice povedených šandových hrátek...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: Hledal jsi tohle? :)
    .:: WAGON ::.
    http://www.almanachwagon.cz/exp.htm
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    KONZUM23: "A když mě máte za zlé že experimentuji tak už fakt nevím." (tady: KONZUM23) Nevidíš si do huby. Já vím, že mi teď řekneš něco jako že jsi to tak nemyslel, nebo že jsi to nemyslel na tuhle konkrétní tvorbu, tak víš co? Nech si to od cesty. Jak jsem do diskuse vplul, tak z ní zase vypluju a dál se budu jen tiše smát, nashledanou v lepších časech.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    KONZUM23: To, žes to politicky nemyslel, někteří (třeba já) pochopili už dávno. Ti, kteří to nepochopili, to už asi nepochopí nikdy. Také je třeba pochopit, že slovem "politický" nemusí být nutně označeno jen něco, co je skutečně politikou, nebo politiku mapující. Může to být i něco, co je tomu jen nějak signifikantně podobné, tj. lze napsat "politickou" báseň i o sluníčku sedmitečném. :)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    Už se na to všichni vyserte dneska... :(
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    Jen taková drobnost, co mě napadla při pročítání těch asi čtyřiceti nových příspěvků za dnešek, můj subjektivní názor: experimentální poezie je blbost. Dada je blbost. Dobře si uvědomuji odvážnost tohoto tvrzení, ale nechte mě ho dokončit: Dada je blbost dneska. Ta poezie byla, Konzume, experimentální proto, že experimentovala s něčím, co tu ještě nebylo - co tu tenkrát ještě nebylo. Proto měla jakákoliv dadaistická báseň tenkrát na čtenáře daleko větší účinek, než může mít dnes. Psát dneska dada už nemá smysl, protože to už není experiement, ale pouze "experiment" - a zdůrazňuji ty uvozovky. Experiment s něčím, co už tu bylo před prakticky stoletím. Tedy houby experiment, ale laciná obhajoba.
    (A abych předem utnul Tvé slovíčkaření, za "dada" si můžeš dosadit jakýkoliv minulý experimentální směr.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam