• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    SANTGEORGE: Doporučil bych ti klub Emotivní poezie, kde hospodská tematika asi nikoho nepřekvapí. Tenhle klub, když se podíváš na nástěnku, se přece jen snaží o něco víc než cajdáky nevalné kvality, které před tebou už někdo zpracoval asi tak milionkrát. Z toho v 900 000 případech lépe než ty sám. Tohle by uspělo u Tháma, možná ještě u Puchmajera, tehdy bys měl body za to, že je to česky a ne německy, ale žijeme ve 21. století. Gramatické rýmy úrovně žáka čtvrté třídy dnes nikoho neohromí. Po tom tvém dramatickém závěru Usnout/Vypnout se navíc obávám, že z toho budou noční můry. A ne, takhle příkrý nejsem vždy, ale opakovaně rušíš kruhy a komu není rady...
    SANTGEORGE
    SANTGEORGE --- ---
    Hospodo nalej!







    Hospodo nalej!
    Ať pivečko teče.
    Hospodo nalej!
    Ať svět je nám malej.


    Hostinský roztoč!
    Ať neznáme chmury.
    Hostinský roztoč!
    Ten náš kolotoč.


    Rum ať po litrech teče!
    Z práce, ať mě vyrazí.
    Božkov ten teče!
    Máme ze života křeče.


    A ještě dokola!
    Ať nevíme o dětech.
    A ještě dokola!
    Samej ožrala.


    Hej šenkýřko a ty nám zatancuj!
    Svlíkni se do naha a ukaž kozy.
    Hej šenkýřko, tak už nám zatancuj!
    A ty stará, doma netrucuj.


    Tak dej nám poslední,
    ať můžem´ usnout,
    tak úplně poslední,
    ať můžeme vypnout.




    Hospodo, nalej!
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Tahle je úžasná! :)

    Jen mi maličko zadrhne to "ze hbitosti".
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ***

    Báseň o čekání je pomalá.

    Jako prasklina ve zdi,
    s každou tramvají,
    s každou knihou přidanou na polici
    v horní partaji,

    šklebivější.

    Bolí
    jako vykotlaný zub zalitý medem,
    a právě jako on,
    je připravena k vytržení.

    Báseň o čekání.
    Silo mražených nadějí.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ***

    Nešťastný, blázen a pes
    stojí na břehu řeky.

    Utopím se,
    říká nešťastný.
    Hele, oblázek, říká blázen.
    Pes je němý.

    Po chvíli nešťastný odejde k obědu,
    který by vynechal jedině blázen.

    Pes je pruhovaný sluncem
    a obavami ze hbitosti vodních ptáků.

    Jedině oblázek se utopí.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ***

    A naučím se sdělit cit
    i s bolestí v krku.

    Bude se to hodit
    jako bruslení
    a kontakt na opraváře praček.

    Je středa
    v tramvaji číslo 10,
    je před Náměstím Míru,

    a život mi nemá co nabídnout,
    ale pistáciovou,

    pistáciovou si ještě dám.
    PLASTIQUE
    PLASTIQUE --- ---
    A zase..
    MISTRKAT
    MISTRKAT --- ---
    Vždy jsem měl za to, že poezie je umění, ne řemeslo (i když nevynáší). Ale, jak jsem psal, nechci poopravovat (popravovat ha ha).. Podle mne vždy lepší dát 'sbohem a šáteček', než metat nezvalem. Při volném verši!
    SONA1
    SONA1 --- ---
    MISTRKAT: Můžeš říct, co konkrétně se ti nelíbí? Takovéto výkřiky postrádají relevanci. Zařvat "Všichni jste kreténi" je dost jednoduchý.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    MISTRKAT: Mínus s doporučením GTFO je ode mne.
    MISTRKAT
    MISTRKAT --- ---
    Omlouvám se za nekonstruktivní příspěvek (beztak bude jistě brzy smazán), ale ble, ble, ble tento klub pseudokritiků. A ''The best of..'' je vskutku nej (ale navrhuji sloučit s 'Nejhorsi poezie ve vesmiru' - pro přehlednost). Gratuluji, česká poezie nezhyne!
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    ROLNICKATA: Ja osobně myslím, že u této nebyl důvod mínusovat. Už proto, že srovnám-li to s ostatními věcmi, cos sem napsala, vidím posun dobrým směrem. Tady (ale začíná se to vynořovat už v té minulé) se mi poprvé rýsuje "básnický obraz", jak ho definuje Nezval. I když se mi neposkládal tak, abych ho plně vstřebal. Vyhýbám se slovu "porozuměl", protože základní Nezvalova myšlenka byla, že básnické obrazy v moderní poezii čtenář nemůže zkoušet vnímat rozumem. Nejde to, nedávají rozumový smysl a nemělo by naději na úspěch pokoušet se ho tam najít. Je třeba použít k vnímání a interpretaci fantazii. Kdo to neumí, má smůlu. A mojí fantazii tohle, i přes fakt, že se to ještě nezbavilo všech dětských nemocí, příjemně pošimralo.

    Pokud jsem náhodou teď příliš tolerantně a pozitivně naladěn, pak na to mám plné právo, emoce prostě kolísají. A navíc věřím, že mě ostatní v takovém případně popraví poopraví a vysvětlí Ti lépe, proč oni mínusovali. ;)
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    ROLNICKATA: treba pro me, ac jsem neminusoval, je nepochopitelna ta lesni miza poznani ... jakoze ty slova kanou jako nejaka kapalina ze tvych ust? nevim jakou spolecnou vlastnost by to mohlo mit at uz vnejsi nebo vnitrni ... a proc zrovna lesni? ... a ty otazky me mirne rozhazujou pri cteni :-)

    dal nevim proc je tam "moje slova" ... tvymi slovy to poznani muzes rozdavat ale ne se jim opajet ... maximalne to sve poznani muzes jimi zaznamenat
    PLASTIQUE
    PLASTIQUE --- ---
    Dva pocity v hrudi,
    jeden
    trochu studí,
    druhý
    srdce zahřeje
    tiše v koutku postele.
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    Cerv, co chcipa,
    po letnim desti
    smrti slunce vita.
    Kdesi v krovi,
    cosi prilezitost tusi,
    něco černého se skryva.
    Selest kridel,
    pachut vlaheho leta,
    hejno havranu vzleta.
    Tim sborem,
    Nenasytna stara dama,
    smrtkou často byva zvana
    i nejdrobnejsi dusi,
    co na slunci se susi,
    kvapem zve v svůj chrtan.
    Cerv ten sotva vi,
    ten asi sotva tusi,
    ze prikaz smrti same,
    bude brzy vykonan,
    ze nelítostným ptakem,
    v mziku bude roztrhan.

    Bohu Ra,
    sve requiem,
    zmet cervu zpiva.

    Nejake hodnoceni? :-)
    ROLNICKATA
    ROLNICKATA --- ---
    ROLNICKATA: Můžu poprosit o sdělení k mínusům? Díky (a může se jednat o věcnou kritiku bez osobního zabarvení).
    ROLNICKATA
    ROLNICKATA --- ---
    CA-Trin

    Prostor je můj všechen-
    bez nároku na honorář,
    ochutnávám lesní mízu poznání,
    moje slova
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: jednorožce a kouli síly, ano.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ANGELO1: S tím Tvým textem je to tak: je to dobrý příklad takových těch textů, které vznikají na rozličných duchovních seminářích a slouží k tomu, co bych nazvala "pracovně meditativní účel". Obsahuje všechny prvky v tomto žánru obvyklé - je vypjatě emotivní, chce znít vznešeně a důstojně, chce šířit dobro... Pozor, já se tomu nedivím ani nesměju, je to legitimní důvod vzniku takového textu, ovšem ve svých souvislostech.

    Ale jako poezie to není dobré. Je to právě to nepřirozené vršení "superkrásných" obrazů, které tomu ubližuje, až vznikne, inu, kýč. Něco jako plakát na zeď, kam autor zvládl našoupat jezírko, volavky, bělouše ve skoku, západ slunce a líbající se pár.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    SANTGEORGE: Promiň, ale já vždycky žasnu, když někdo dokáže něco takového napsat/říci o svém počinu. Tak jistě. Tato báseň má opravdu šmrnc a styl. Není to nejhorší, co zde člověk čte, ale pro mě obě kvality, které tolik vyzdvihuješ, nemá.
    FIN
    FIN --- ---
    SANTGEORGE: no, vyjádřil jsem se k jazyku (mnoho chyb). zkusíme to k rytmice: vezmi svůj text, postav se před zrcadlo a zkus jej několikrát přečíst tak, abys dosáhl jedné věci - četl všechny sloky stejným tempem a ve stejném rytmu anebo při změně tempa byla tato změna a rytmu plynulá a konzistentní.
    jsem celkem přesvědčen, že zjistíš, že to nejde.
    jsem dále celkem přesvědčen, že zjistíš, že pasáž
    houpají se na zádech,
    samota,
    nádech,
    výdech.

    je dost mohutný záškobrt
    jsem dále celkem přesvědčen, že zjistíš, že ve sloce
    Strach,
    síla,
    vášeň,
    krajka pod tvou sukní,
    jako návnada,
    tělo,
    potrava.

    kulhá rým
    pokud bych považoval sloku 1. a 4. za snad přijatelné, tak ve 2. to zaškobrtne a ve 3. zavrzá a zaskřípe jak nepromazaný pant. schválně to zkus.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam