• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FAERTIS: Dobrý nápad :)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FAERTIS: A vůbec teď koukám, že ses nerozhodl, jestli je psát, nebo ne. Tak buď psát všude a správně, nebo nikde. Není zlatá střední cesta v tomto.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FAERTIS: Jo a ta čárka mezi "my dva" a "takhle slezem", tak ta je tam trošku navíc... ;)
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Hry

    Zábava začíná, začneme schovkou
    sám proti sobě (občas se my dva, takhle slezem)
    tak jsem se uplatil zmuchlanou stovkou
    abych se nenašel, jak pláču nenalezen.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MAEROR: Zaznamenávám výtku na téma přebujelost, užvaněnost, fair.
    S tím jiným hlasem nevím. Je to pohyb, píšu i krátké. Naštěstí na tím nemám kontrolu :)
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    NATASHA: Už jsem si říkal, jestli to s těmi obrazy přece jen nepřeháníš, ale v poslední strofě jsem Tě zcela fyzicky slyšel... Takže teď přemítám, zda to je jen právě k ní důmyslně vystavěný oblouk či zda si mám zvykat i na trochu jiný hlas.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ***

    Jsem čtenář
    v nejistotě tváří na zastávce,
    v padajícím dešti, který neví, že je sníh,

    jsem obraceč listů,
    trhám vazbu mezi předložkou
    a pekinézem,

    jsem lovec stropů v domech, kde se svítí,
    kde se nedbá o povolené kohouty,
    jsem posel potop
    a soudce předsíní
    s košťaty v obou komorách.

    Jsem čtenář s prstem na řádku,
    který vede páteří za symetrií žeber
    a praští s každým nádechem,

    bez záložky,

    ale s touhou přeskočit
    na přímou řeč,
    rýpat se v přímé řeči vidličkou,
    kuckat kletby
    a výpustky plivat kolem.

    Jsem čtenář, navždy
    budu čtenářem,

    tedy musím vše chránit před poškozením,
    tedy musím vše vrátit
    k určenému datu.

    BOTUL
    BOTUL --- ---
    NATASHA: Díky:) Chtěl jsem, aby to bylo přesně na rozmezí, jak píšeš..a to se mi, zdá se, povedlo:)
    MIHAAL
    MIHAAL --- ---
    nevim, jestli neporusuju pravidla tohoto klubu, takze me kdyztak klidne smazte, kdyby neco:)
    [ FLOETIC No. 1 : Poetic Audiovisual Flow / festivalfestival / 17.3.2012 / CR - Praha - | BICYKL | Bořivojova 108, Praha 3 Žižkov ]
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BOTUL: Broukat si to mi moc nejde, různé délky veršů a chybějící zpěvnost některých z nich mi dělají problém, ale to není hlavní problém.

    "Nenechám se semlít mlýnem osudu,/umelu si vlastní svobodu."
    Tohle mě třeba docela baví, je v tom nějaký nadhled. Jenže následující "A konečně budu létat." je protivné klišé, najednou je z toho jakýsi romantický cajdák. Podobně mě irituje "Dojdu k poznání tajných snů." a "...ministr dekadentního života".
    Mám z toho dojem, že nevíš, co chceš napsat, jestli (sebe)ironický kuplet nebo další ploužák formace Kryštof.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BUCHVI: Stébla plachetnic, krunýř nezná červotoče, kostry svitem stříbrné - vykusuju si z toho půvabné obraty, válím je po jazyku s radostí. Co mi chybí je oblouk textu - celé to plyne jedním tempem a vlastně by se dalo pokračovat dál, nebo skončit po druhé strofě.
    BOTUL
    BOTUL --- ---
    Prosím o kritiku:)

    Přerod v motýla

    Foukám sám sobě do plachet,
    ale nehýbám se z místa.
    Život je mariáš bez karet,
    a hraní očista.
    Z rukávů vykukují trumfy.
    Ale proti komu?
    Jsou to trumfy proti špínám.

    Refrén:
    Nenechám se semlít mlýnem osudu,
    umelu si vlastní svobodu.
    A konečně budu létat.

    V černých myšlenkách jednota
    a do činelů třískat.
    Být ministrem dekadentního života
    si žádá ze smutku pískat.
    Pískám si do kapes.
    Ale k čemu to bude?
    Dojdu k poznání tajných snů.

    Refrén:
    Nenechám se semlít mlýnem osudu,
    umelu si vlastní svobodu.
    A konečně budu létat.
    BUCHVI
    BUCHVI --- ---
    Souší se vleču
    toužebně hledím na stébla plachetnic
    pět křivých prstů hrozí
    měsíci

    Mé stříbro
    zvolna oprýskává
    Však času je mnoho a můj
    krunýř nezná červotoče

    Ploužím se pískem
    s nadějí
    už dávno na mé závity hraje
    jen vítr

    * * *

    Vleču se vyprahlým pískem
    mezi kostrami svitem stříbrnými
    ve tmě studený vítr
    skládá svá requiem
    MOMENT
    MOMENT --- ---
    NIRA: Svobodný člověk zpravidla není takhle zbytečně sebejistý. Čím více sebejistoty a nepřístupnosti za všech okolností, tím více toho nevidíš a neslyšíš a tím spíše tě ostatní snadno odsoudí třeba do škatulky.
    NIRA
    NIRA --- ---
    no jsem svobodný člověk a nenechám se formovat do škalulky, díky.
    LEON_CHAMEAU
    LEON_CHAMEAU --- ---
    TOMASZ: Voci tomuto ID vyjdu vsetky reakcie nazmar. Netrap sa tym.
    NIRA
    NIRA --- ---
    TOMASZ: mám někoho v poště, tak se měj :-)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NIRA: au... :(
    NIRA
    NIRA --- ---
    TOMASZ: podívej já osobně nikoho nekritizuju, proč ostatně taky?
    neříkám, co mi máte nebo nemáte říkat, jen obhajujin svoje názory oproti kritice a nijak zvláš´t mi to ani nevadí :-))
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NIRA: Pokud by dva lidé nemohli diskutovat nad věcí estetického významu, plynulo by z toho nutně, že ani není možná kritika estetických děl. Ale ona možná je. A zrovna tato diskuse se odlišuje tím, že si sem pro ní někteří chodí. Jsi-li rozladěná z toho, že se Ti jí dostalo, ale nelíbí se Ti, piš do jiných klubů -- jak Ti bylo ostatně doporučeno --, kde Ti nikdo nic kritizovat nebude. Pokud sem chodíš pro mazání medu kolem pusy a poplácávání po rameni, pak jsi buď nepozorná nebo masochistka. Ale ať už zvolíš cokoliv, hlavně se tu nezačínej hádat o tom, co Ti máme/můžeme/smíme na Tvé texty odepisovat, prosím. To je neuvěřitelně únavné a (pro Tebe i) ponižující.
    NIRA
    NIRA --- ---
    TOMASZ: nevím, jak dva lidé, kteří mají rozdílný názor na jednu věc estetického významu, mohou spolu diskutiovat. nemohou a manifesty nemíním vytvářet.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NIRA: Nevytváříš. Tento směr již existuje a má velmi blízko k mainstreamu, který najdeš zejména zde:

    [ Nejhorsi poezie ve vesmiru ]

    Že to nemusím číst, vím, ale jak to s naší diskusí souvisí?
    NIRA
    NIRA --- ---
    TOMASZ: jj někdo taky nemusí francouzské naivisty v malířství, ale fr, naivistická poezie neexituje, leda anglická nonsense poetry k tomu má blízko, ber to tak že vytvářím "nový směr"v literatuře :)) ale číst to nemusíš
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam