• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    NECECH
    NECECH --- ---
    Pravidla tohoto klubu:
    1. Zde uveřejňujeme pouze vlastní díla.
    2. Reflexe i kritika je přípustná, dokonce žádoucí. Kritizujeme však dílo, nikoliv autora.
    3. Hádky a osobní invektivy budou mazány.
    4. Pokud nestojíte o kritiku, napište to k svému dílu. Totéž v případě, že si ji opravdu zásadně přejete - a berte v úvahu, že může být i odmítavá.
    5. Pokud stojíte o kritiku od konkrétního člověka, neváhejte ho požádat, třeba vám vyhoví.
    6. Pokud vám pravidla tohoto klubu nevyhovují, jděte jinam.




    Nic z toho jsem v posledni dobre neporusil.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Ale ale, tak to přece úplně stačí, to je to, co se od začátku chce: nenarušovat pravidla obvyklá v jednotlivých diskusích. Nic víc přece není potřeba, ne?
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: V tomto pripade nemame dohodu a kazdy si ta pravidla budeme nadale vykladat po svem.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Já to vidím tak, že budeme respektovat pravidla jednotlivých diskusí a na půdě té které z nich se chovat, jak se očekává. Vlezte sem s tím, co si tam píšete, a dostanete přes držku úplně normálně. Naopak třeba já budu u vás kritizovat, jedině, když o to budu explicitně požádán autorem. Pak se ale nedivte. V NP budou nadále končit srágory, které vážně překročily hranice dobrého vkusu. Od toho ta diskuse je a nevidím důvod, proč z toho procesu kohokoliv vyčleňovat.
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: Dekuji za nabidku stat se tvym prvnim veleknezem, ale slibil jsem to uz nekomu jinemu, takze bohuzel musim odmitnout.

    Postoj Pranice a tkanice si nechaji svoji pravdu a dovoli AP, aby si nechala tu svoji taky sice nepokladam za uplne optimalni, ale pokud to povede k lepsimu vztahu mezi obema kluby a vetsi spokojenosti jejich clenu, proc vlastne ne?

    Jen musime jeste trochu resit, co tento postoj obnasi.

    (1) Nebudeme se vzajemne prudit jedovatou kritikou, nebo budeme? Kdyz ano, jak casto? (Kdyz ne, tak od tebe pozaduji stazeni nedobrovolneho prispevku autorky Meybyby z nastenky Nejhorsi poezie vesmiru.)
    (2) Jakym zpusobem budeme vzajemne soutezit a kritizovat se tak, aby to nikoho neurazilo?
    (3) Co se stane, kdyz nejaky autor porusi tato pravidla?

    To jsou jenom zakladni otazky a myslim, ze casem vyvstanou dalsi. Nicmene budu jejich zodpovezeni pokladat za dobry zacatek konstruktivni koexistence.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Poslyš, to bude tím, že je velmi pravděpodobné, že všechna témata, která tady řešíš, jsem už také v minulosti řešil a poměrně hodně a do hloubky o nich přemýšlel. (Ne nutně s dobrým výsledkem, to ne, konečně jsem jen polobůh.) ;) To způsobuje, že když o něčem začneš, okamžitě mi vytane na mysli závěr, ke kterému jsem dříve dospěl. To způsobuje, že si myslím, že mám pravdu. (V tom se mohu mýlit, ale v naší diskusi se zatím spíš ukazuje opak.) To způsobuje, že mám tendenci zaujmout ve své odpovědi mentorskou pozici. Ano, chápu, že to není ideální a může to být frustrující.

    Ten problém je o to větší, že lidé mají tendenci si myslet, že skrytí se za internetovou anonymitu je činí sobě absolutně rovnými, což je předpoklad zcela mylný. Obvykle se brzy pozná, kdo je pitomec, a kdo je zase arogantní prase. ;)

    Na svoji obhajobu bych rád podotknul, že i mně vadí a hrubě se mi nelíbí Tvůj postoj. Narozdíl od Tebe se s tím ale vyrovnávám tak, že Ti ho ponechávám, a sobě ten svůj, a snažím se krotit, co to jde. Úplně to nejde, ale uznej, že u "metro nemývá zpoždění" jsem se třeba udržel a nekomentoval to ve vaší diskusi. Nemluvě o té hromadě příšerností, co se tam teď rojí, kterou být zde bych asi nemilosrdně natíral pro věci úplně jiné, než gramatiku. To nebylo proto, že bych to přehlédl. Ty naopak si nedáš pokoj a neustále prudíš. Diskutovali jsme dlouho, a podle očekávání s mizivým výsledkem. Kdyby závěr té diskuse byl: "Pranice a tkanice si nechají svoji pravdu a dovolí AP, aby si nechala tu svoji také," bylo by to okay. Ale to, co jsem napsal tučně, mi tam stále maličko chybí.

    Pokud to ale nejde, nechat nás tu žít a v rámci možností se přizpůsobit zdejším pravidlům, pak navrhuji, aby sis raději založil diskusi-kult polobožstva Tomásze a dalších, které uznáš za vhodné, a tam jste nás společně uctívali. Bylo by mi ctí, kdybys byl prvním veleknězem mého kultu. ;)
    NECECH
    NECECH --- ---
    BUBLINKY: A jak bys to na mem miste formulovala konstruktivne?
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NECECH: No, mně je to tak nějak jedno, poněvadž se z tvé strany nejedná o kritiku konstruktivní.
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: Dobre rady typu "radeji mlc" ze vseho, co mi tak pises, mam nejradsi. Ty ses proste neuveritelna autorita, clovece! Neco jako polobuh, ktery se cas od casu snizuje k tomu, aby se nade mnou slitoval a vyvedl me z omylu, ve kterych ziju.

    Ano, pokladam te i nadale za celkem nadaneho autora a predevsim kritika. Jenom se mi vubec nelibi tvuj teoreticky postoj tykajici se ceskeho jazyka a problematiky forma vs obsah. Snazil jsem se s tebou o tom vazne i zertovne diskutovat. Ovsem bez uspokojiveho vysledku.

    Jinak vyzyvam vsechny pritomne, aby me kritiky - pokud se jim vazne nelibi - v dostatecnem poctu minuskovali. Pokud se sem nehodi, budu je davat do jineho klubu, mozna dokonce zalozim specialni klub pro literarni kritiku, bude-li to nutne.

    V tuto chvili mam ovsem spis pocit, ze mistni autori moji kritiku celkem dobre akceptuji (viz BUBLINKY).
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Ano, kritika vždy vypovídá nejen o kritizovaném, ale hodně, a někdy i hlavně o kritikovi. A nenávistná kritika moje, či Fina, jak neváháš pokaždé připomenout, snad abychom nezapomněli, vypovídá samozřejmě o naší zpupné prasečí aroganci. (I když je to celkem nedávno, co jsi mě nazval dobrým kritikem i autorem -- zde: [ NECECH @ Poesie bez pranic a tkanic ] --, a je zábavné pozorovat, jak se názory prudce mění a posouvají subjektivním směrem, bylo-li dotčeno něčí křehoučké ego...) Když se však zamyslím nad Tvými posledními kritikami, ve kterých sis začal libovat, zvlášť nad některými Freudovskými momenty v nich, doporučil bych raději mlčet. Tam je Tvé zlato! :)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Vždycky jsem to tvrdil, Kryťáku, že otrazon rozežírá plošný spoje... ;) S tímto světonázorem mi Tě začíná být trochu líto... :(
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    BUBLINKY: Mně se to hodně líbí celé! Uvidím, jestli ten pocit vydrží vícero přečtení, ale teď po ránu ;) to nějak sedlo. Přijde mi to vyvážené mezi obrazy a plynulost jazyka. :)
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    FIONOR: Děkuji.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NECECH: Aha, tak to se mi ulevilo...Jistě, není v ničích silách zalíbit se všem. Hmm, nedokáži objektivně posoudit svou tvorbu, proto nejsem schopna odpovědět na otázku.
    NECECH
    NECECH --- ---
    BUBLINKY: (1) Bavi me jedovata kritika stejne jako treba Fina a Tomasze. (2) Neco malo se mi prece jen libi. Kdyz se musim prokopat horou srotu, abych nasel kousek zlata, tak si ho cenim vic, nez kdyby mi ho nekdo prezentoval na stribrnem taci. (3) Od tebe specialne jsem zatim necetl zadnou basen, ktera by se mi libila. Kde schovavas ty dobre?
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NECECH: Já zase nějak nechápu, proč sem chodíš, když se Ti od nás téměř nic nelíbí? ;) Jinak k reakci, děkuji za názor. ;)
    NECECH
    NECECH --- ---
    BUBLINKY: nechapu uplne, co dela lyricky subjekt v byte stare pani se psem, ale otazka "Jakou odvahu má kost v živé tkáni?" je uplne absurdni a cele mi to kazi

    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Dveře jsou podepřené
    tišinkou noci


    přesto je slyšet
    dech staré paní
    a zadní noha psíka
    která již zapomněla

    Jakou odvahu má kost
    v živé tkáni?

    v takových chvílích
    myslím na tišinku
    stojatou vodu v těle

    modlím se

    nikoli za zemřelé
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: Svetu, do kterych nemuzu, je spousta. Nevadi mi to a ani tam nechci. Mam rad ten svet, ve kterem ziju, a zcela mi staci v tuto chvili.

    Ve tvem textu Tajemstvi vidim docela vyrazny kontrast mezi svetem povinnosti, ktery JE (uz zitra), a svetem Tajemstvi, ktery prevazne NENI. Svet povinnost je nudny, svet Tajemstvi je blaznivy a pripomina mi Alice in Wonderland. Svet Tajemstvi licis jako ten zajimavejsi a svym zpusobem opravdovejsi z obou svetu. Prinejmensim lyricky subjekt vice proziva Tajemstvi, nez obycejny svet. No a "bílé otvírání kůže" vidim jako metaforu pro (prvni) pohlavni styk, ktery zjevne patri do sveta Tajemstvi.

    Ja se s timto postojem neztotoznuji. Z meho hlediska ve svete Tajemstvi zijou predevsim ruzne druhy blaznu. Fetaci, schizofrenici, manicky despresivni jedinci. Me vic zajima svet povinnosti, se svymi tvrdymi kazdodennimi ritualy, fyzikalnimi a mravnimi zakony. O nem a jenom o nem pisu sva haiku.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NECECH: A co když je svět, do kterého nemůžeš? Vadilo by Ti to? Chtěl bys tam?

    Tajemství


    Když není tajemství, není nic.
    Kameny zkřehnou, květy opadají,
    z map vyhřeznou bílá
    místa nudy. Když se vše vysloví,
    přijde králík
    se slechy všednosti
    a chlupy pýchy;
    panáčkuje na jídelním stole,
    sprostě nadává
    dřevěným pinčům i šperkovnici.

    Když není tajemství, není chvění
    o poslední cíp. Čekání není
    a poklekání,
    není bílé otvírání kůže,
    není hřích. Stmívání. A oslepení.
    Je zítra,
    cesta do práce,
    nákupní seznam.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam