• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    PALIULI
    PALIULI --- ---
    Po ničem netoužím
    všechno se ztratilo
    a já s ním

    Na nic dalšího nečekám
    sedím na lavičce
    v Parku bez stromů

    Kam zmizely?

    To Já vlastnoručně
    podřezala jejich hrdla
    a jejich těla spálila
    jen proto abych si
    zahřála zkrvavené ruce
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Souhlas s tím "lebo". Ale jinak mě osobně ten text nějak celkově rozladil a ani zkrácení by to asi nezachránilo... :(
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    Připomínám, že se dnes odehraje tato poeticko kulturní akce - jste zváni.

    NECECH
    NECECH --- ---
    BLACKDRAGON: tohle není kritika autora, ale autorského subjektu / lyrického já, prosím! nuže:

    Tvoje tajné želanie je nudné. Lebo čo? Lebo je tam príliš vela lebo! Začátek je odvážný, ale pak to sklouzává do Lebo. Kdybys utnul celou Lebo-část, je to bomba. Chtěl jsi tahat svobodu za vlasy, tak žádné Lebo přece není relevantní. Nebo ne?
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: souhlasím s tím, že "Keď chceš niečím pohnúť /
    Jedine za vlasy!" je jedinečná invence, ale "Sloboda je iba šťava / Vyšplechni ju / Z lavóra" ve mě vzbuzuje pocit hnusu a tento prostředek provokace mi už není milý
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    NATASHA: dik ;)
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    ROLNICKATA: dik ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BLACKDRAGON: Máš tam bezvadné nápady, třeba
    Keď chceš niečím pohnúť
    Jedine za vlasy!


    nebo:

    Sloboda je iba šťava

    Vyšplechni ju
    Z lavóra


    A jede to dobře na té spravedlivé nasranosti, myslím, že naživo by to mohlo sklidit bouřlivý potlesk. Mám ale jednu poznámku: ke konci se Ti nahromadily takové obecnosti, jako by tam došly ty svěží nápady, jenže pak se z toho pro mě stává pop, protože zacházíš s velmi obvyklými obrazy a kulisami a je to najednou snadné a očekávané, což je ale sakra škoda.
    NECECH
    NECECH --- ---
    KONZUM23: aliterace je povedená protože vyjadřuje celé sdělení textu: "ona seděla, venku bylo sedmnáct stupňů a bylo jí smutno", téměř je to haiku a myslím si, že po nějaké smysluplné úpravě by z toho mohla i vzniknout krásná poezie. pokládám ale za téměř vyloučené, že autor s tím dokáže hnout, jelikož pokládám za velmi pravděpodobné, že tento autor se nedokáže odpoutat od tajemného cyklu I.-M., jehož skrytý význam je rezervovaný pro elitu básnické elity (ultimativně jeho samotného). z hlediska analyzovatelnosti je tento text zajímavý, tebou naznačená freudovská metoda (je-li míněna zákeřně provokativně) patří z mého pohledu do Jedůvky. hodnocení názvu jako "hroznej" by sis taky mohl odpustit, nechceš-li se snížit na úroveň lajdácko-amatérské kritiky. přece jenom i obluda jako finmasz má svojí úroveň, takže chceš-li být zlomyslný zde v AP, važ si tvá slova. ;-) třeba takhle je to pro zdejší poměry akceptovatelný: WHISPERMOONLITE
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: Pěkná aliterace: seděla, sedmnáct stupňů, smutno. Ale: louže plné podzimu? Cože?!? Titul XVII: Cože? Prostě obraz, že holka sedí u okna a brečí do podzimu, není vskutku nic převratně zajímavýho (levný klišé). Prosimtě, snaž se víc, abych měl o čem psát opravdu jedovatou kritiku! ;-)
    ROLNICKATA
    ROLNICKATA --- ---
    BLACKDRAGON: Musim rict, ze me se to libi. Bez ohledu na slovenstinu, ktera se mi libi taktez:)
    KONTRAPHUNKA
    KONTRAPHUNKA --- ---
    FIN: nene, jsem na vinohradech. jen jsem začal načítat na státnice a předplatil si new yorker :)) ale děkuju.
    FIN
    FIN --- ---
    KONTRAPHUNKA: ale ale ale. pretty good. jak dlouho že tam jsi?
    KONTRAPHUNKA
    KONTRAPHUNKA --- ---
    football

    football
    is like all worldly-drawn
    - the one who scores
    has won

    yet the ball
    moves on

    TOMASZ
    TOMASZ --- ---

    XVII

    Seděla u okna a dívala se ven
    sedmnáct stupňů
    Je mi tak smutno dneska
    A v tom pohledu už byly louže
    plné podzimu

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NECECH: To je hezký pohled na tu věc. Kontext... Hmmm, hmmm.

    TOMASZ: Když já bych chtěla, poněvadž taky myslím, že tam něco je. Přešlapuju, snažím se vymyslet, kudy se do toho leze... Možná to půjde poslední strofou.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Nevím, co říct. Je to přesně ono!
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: A je to nutné? ;)

    JANEQ: Taky tomu nerozumím, ale když se o to nesnažím, něco to dělá. Jen mi to nepochopení brání zaujmout k tomu jednoznačně pozitivní postoj... :)
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: já to chápu jako komentář k tvému textu (NATASHA), ale to může být náhoda, samozřejmě syntaxe je velmi nejasná, metafory pro nezasvěceného působí prázdně, jenom ta brutalita je tam zjevná... nevím, jaký vztah doopravdy máš s tvým sousedem, ale pokud tě krmí tygří mastí, máš přinejmenším silný žaludek a/nebo silnou rýmu... :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JANEQ: Četla jsem si to pětkrát a pořád tomu vůbec nerozumím, hmmm.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam