• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    ROLNICKATA: dik ;)
    ROLNICKATA
    ROLNICKATA --- ---
    BLACKDRAGON: Musim rict, ze me se to libi. Bez ohledu na slovenstinu, ktera se mi libi taktez:)
    KONTRAPHUNKA
    KONTRAPHUNKA --- ---
    FIN: nene, jsem na vinohradech. jen jsem začal načítat na státnice a předplatil si new yorker :)) ale děkuju.
    FIN
    FIN --- ---
    KONTRAPHUNKA: ale ale ale. pretty good. jak dlouho že tam jsi?
    KONTRAPHUNKA
    KONTRAPHUNKA --- ---
    football

    football
    is like all worldly-drawn
    - the one who scores
    has won

    yet the ball
    moves on

    TOMASZ
    TOMASZ --- ---

    XVII

    Seděla u okna a dívala se ven
    sedmnáct stupňů
    Je mi tak smutno dneska
    A v tom pohledu už byly louže
    plné podzimu

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NECECH: To je hezký pohled na tu věc. Kontext... Hmmm, hmmm.

    TOMASZ: Když já bych chtěla, poněvadž taky myslím, že tam něco je. Přešlapuju, snažím se vymyslet, kudy se do toho leze... Možná to půjde poslední strofou.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Nevím, co říct. Je to přesně ono!
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: A je to nutné? ;)

    JANEQ: Taky tomu nerozumím, ale když se o to nesnažím, něco to dělá. Jen mi to nepochopení brání zaujmout k tomu jednoznačně pozitivní postoj... :)
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: já to chápu jako komentář k tvému textu (NATASHA), ale to může být náhoda, samozřejmě syntaxe je velmi nejasná, metafory pro nezasvěceného působí prázdně, jenom ta brutalita je tam zjevná... nevím, jaký vztah doopravdy máš s tvým sousedem, ale pokud tě krmí tygří mastí, máš přinejmenším silný žaludek a/nebo silnou rýmu... :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JANEQ: Četla jsem si to pětkrát a pořád tomu vůbec nerozumím, hmmm.
    JANEQ
    JANEQ --- ---






    Lakýrníkův sen se pomaličku doplňuje
    hlavy
    setnuté
    čekám na odlet holubice.

    Háky George Foremana tvrdě dopadají
    má zpocená tvář
    a setnuté hlavy
    kapek potu
    kapel odjinud.

    Minul jsem tě
    má nenávist
    zamířila
    vlevo-hleď
    na sousedovu
    sedm-a-dvacetihlavou
    předzahrádku.



    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: Podařilo se Ti zakomponovat do textu spoustu mých oblíbených slov. V básni zcela zřetelně slyším tón Tvého hlasu.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Nepsat brutálně

    Nepsat brutálně.
    Nejjemnější hřeben vezmi,
    tam za uchem,
    jen jako vydechnutí.

    Nepsat křik zděšené duše
    do nevinných oken. Dobrá, sousede,
    přijď a utiš mě,

    kořeny i listy, vše bude počištěno
    na Malé Straně,
    v zemi sloupaného času;

    aha: nepsat brutálně?

    Dobrá, sousede.
    Protáhni mě do babího slunce,
    přijď a utiš mě, vykoupej mě v limonádě,
    nakrm tygří mastí.

    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: Červená barva je dobrý nápad. :-)
    NECECH
    NECECH --- ---
    Napadlo mě něco. :)

    VAROVÁNÍ: Někteří kritici zde jsou opravdu zlí. Koho to urazí, ten automaticky prohraje a zpravidla ho tato diskuse rychle omrzí.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Dobře, podívám se na to.
    NECECH
    NECECH --- ---
    už jsem chtěl i něco navrhnout, ale nechám to radši na Vás, jádrovému čtenářstvu... dal bych určitě jako zvláštní bod, že zdejší kritika často bývá nepřijemná zejména pro nové autory (takový druh iniciačního rituálu), jen nevím jak to náležitě vyjádřit...
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Nejsem si jist, jak moc to nakonec pomůže, ale obecně jsem za (zvýraznění varování). :)
    NECECH
    NECECH --- ---
    BUBLINKY, TOMASZ: Helejte se, já vaše skvělá pravidla nechci rušit ani měnit. Když se mi něco nelíbí, mám prostě smůlu, že jo? Jenom podotýkám, že byste si možná ušetřili čas, když vaše pravidla na nástěnce napíšete více explicitně. Polo-literární reflexe dole pod odkazy asi skutečně nikdo nečte.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: K dehonestaci a úlevě dochází, až když není pochyb o blbovi, který se už ráčil projevit. Tam už se víc udělat nedá. A také není IMHO nutné každému dávat návod, jak se tady má chovat. To měli už jeho rodiče, když ho vychovávali. Pokud to udělali dobře, nebude mít nikdo problém zachovat slušnost. Reakce tady jsou (v druhém kroku) příkré, ale stále ještě slušné.

    To s těmi implikacemi jsi vystihl, ale to už jsem psal prve také.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam