• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    SONA1
    SONA1 --- ---
    Mám to momentálně nějak po těch strofách, čort znajet proč, tož

    NATASHA: první a poslední
    JANEQ: třetí
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    JANEQ: Od třetí strofy je to pro mě vynikající.
    JANEQ
    JANEQ --- ---





    málem jsem tě nepoznal
    tak moc jsi mi chyběla
    ať chladná zrůda noci
    v mých vzpomínkách
    v mých vzpomínkách
    vetuji každý návrh
    zapomnění
    ve svých vzpomínkách
    tě stále zbožňuji

    má mysl měla jasný plán
    v těch nevinných
    chomáčcích černé vlny
    z čepele odkape
    trocha holubičí krve
    a z jedné kapky
    pak stanoví jasný a
    neměnný
    odletový bod

    do těch vyprsených a
    nádherně vystajlovaných
    myšlenek
    kurev Žižkova mého
    mozku
    vlétla holubice

    a i když se nad
    polokoulemi vznesl dotaz
    na to co v mordě nese
    modrá liška
    neurony vzhlédly k
    oblakům a hrdlice
    třímala hrdě v zobanu
    malý
    trojobalený řízek slov


    chutný, střední a nehezký
    (zkapali jsme z něj omastek a naše krev tavící zuby změnily jeho stav na VYŘČEN!)


    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TOMASZ: Prominu. Já bych hrozně ráda, aby to tak bylo, víš?
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    NATASHA: Bez dalších komentářů se kochám. A smekám!
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Nepochybně však mohu snít o tom, jak si Marie sundá ten kožíšek po matce, celá promrzlá z tramvaje si povzdechne a zbodne ty nudle... :) A snad mi promineš tyto blbůstky. ;)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Ach tak! To je škoda, já myslel, že to bude o té samé... ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NECECH: To asi záleží na každém, jak veselé mu to připadá.
    NECECH
    NECECH --- ---
    BLACKDRAGON: velka skoda a tuhle ironii (BLACKDRAGON) nechapu... zadneho robota tu nevidim krome Fina (FIN), ktery opakuje starou pisen jak porouchany gramofon... jsi druhy v rade, kdo se posledni dobou v tomto duchu louci... inu, preju: hodne stesti a veselou tvorbu!
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: Škoda, že to končí nudlemi s mákem. Bylo vážně nutné pochmurnou atmosféru vyvážit malým žertíkem? Radši bych viděl těžce depresivní konec. :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    RICARDERON: Nojono.
    BUBLINKY: Mám radost.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TOMASZ: Podruhé? Myslíš druhá báseň se jménem Marie? To je pravda, ale každá je o jiné Marii. Nějak se ani jedna nemohla jmenovat jinak.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: To je ovšem veliké ANO. Děkuji!
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: To už je podruhé, nemýlím-li se. ;)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NATASHA: Nějak mi nesedí druhá strofa. Přes prsty, přes pysky... hm.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Marie


    Marie, jednou ke mně přijdeš
    ve snu,
    budu mít papuče a otázky,
    ty budeš mladá a rovná
    jako smrk omorika,

    zato já se stočím v hnízdě
    do polohy plodu
    a nechám se krmit šňůrou,
    která vede skrz.

    A ty se budeš smát, jak moc se bojím,
    že na mé otázky jsou odpovědi
    a že je mohu mít. Jednou to budu já,
    kdo se blíží k utrpení,
    a ty budeš držet nohu ve dveřích.

    Marie,
    vidím to jasně před sebou.
    Čtvercový stůl. Nudle s mákem.
    FIN
    FIN --- ---
    BLACKDRAGON: nezapomeň zavřít dveře. zvenku...
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    ale balim kufre a idem prec, cau...
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    nie je vacsia ironia ako ked sa v autorskej poezii zidu roboti :P
    NECECH
    NECECH --- ---
    KONZUM23: Obě Blackdragonovy poslední básně se mi ale líbí. Navíc: Když nechceš provokovat Tomasze, tak radši nic neříkej o homosexualitě. ;)
    NECECH
    NECECH --- ---
    BLACKDRAGON: Autorsky subjekt je "Blackdragon", jinak o tobe jako skutecnem autorovi nevim nic (jak ve vzacne chvili strizliveho uvazovani spravne poznamenal TOMASZ). Autorsky subjekt je tvuj pseudonym, tvoje literarni osobnost. Autorsky subjekt, je osoba, kterou si ja predstavuju, kdyz premyslim o tom, kdo dane dilo psal. Ty nejsi totez co autorsky subjekt, proto nekritizuji tebe a vubec neanalyzuji tve city, nybrz sve vlastni city, ktere ve me evokuje tvoje basen.

    Ale je tady propojeni mezi tebou a autorskym subjektem. Tyhle otazky mi klades ty osobne (BLACKDRAGON), nikoli tvuj autorsky subjekt. Tady promlouva tve ublizene srdce. A prave takoveto vyjevy nepatri vubec do tohoto klubu, jak se ti snazil vysvetlit GOBERS. Nic tim neziskas, kdyz vystoupis z role autorskeho subjektu, jenom se zesmesnis tim, ze nerespektujes mistni pravidla.

    "Ako mam patent na rozum s.r.o." nemám, ale chtěl bych možná založit firmu, která by se klidně mohla jmenovat "Máme patent na rozum s.r.o." a poskytovala by jakostní překladatelské služby v oblasti marketingu. Díky za inspiraci!

    To, že analyzovat city jiných lidí pro tebe je jako pitvat se v hovně, ale vážně říkej radši svému terapeutovi. Teď mluvím k tobě jako skutečnému autorovi, takže mě v tuto chvíli nezajímají žádné básnické prostředky, ani hlubší analýzy rýmů a rytmů. Jestli je pravda výrok o tom, že ty chceš, aby tvá partnerka byla muž a ty bys mohl být žena - v tom vidím hlavní náboj tvé básně a proto mě zaujala -, pak nejsi úplně normální a měl o tom mluvit s nějakým člověkem, který se s touto problematikou vyzná.

    Já mám naštěstí dostatečný odstup od svých textů, že dokážu říct: Ano, tohle jsem napsal. A co má být? Přece "já" v básni není totéž co "já" v reálném životě. Když nějaký debil to pak kritizuje kvůli pravopisu a jinak nic smysluplnýho o tom říct nedokáže, pak mě ta kritika samozřejmě naštve. Ale možností, jak reagovat na negativní kritiku, je velká spousta. Tentokrát jsi se trefil mimo, to se stává každému občas.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    BLACKDRAGON: Podivej... sve city si vylevej kam chces a jak chces. Nicmene pokud tak misto do vylevky ucinis do basne, kterou pak nekde uverejnis, tak si musis uvedomit, ze tim do urcite miry rozvazujes vazbu mezi sebou a svym dilem - ctenar pristupuje k basni proto, ze ho zajima basen, ne proto, ze ho zajimas Ty - pokud to neni samozrejme treba Tva milenka nebo psychoterapeut. Takze na dotcene vyhrady, ktere tu predvadis, nemas pravo. Zcela autenticke a hluboke city lze vyjadrit spatnou basni... a nas tu zajima jen a pouze kvalita te basne. Takze bud se preneses pres tu vlastni citovou vazbu k svemu dilu a zacnes byt schopen vnimat konstruktivni kritiku basne coby vyjadrovaciho prostredku, nebo budes odsouzen psat vyhradne pro vyse zminene publikum.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam