• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    ale balim kufre a idem prec, cau...
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    nie je vacsia ironia ako ked sa v autorskej poezii zidu roboti :P
    NECECH
    NECECH --- ---
    KONZUM23: Obě Blackdragonovy poslední básně se mi ale líbí. Navíc: Když nechceš provokovat Tomasze, tak radši nic neříkej o homosexualitě. ;)
    NECECH
    NECECH --- ---
    BLACKDRAGON: Autorsky subjekt je "Blackdragon", jinak o tobe jako skutecnem autorovi nevim nic (jak ve vzacne chvili strizliveho uvazovani spravne poznamenal TOMASZ). Autorsky subjekt je tvuj pseudonym, tvoje literarni osobnost. Autorsky subjekt, je osoba, kterou si ja predstavuju, kdyz premyslim o tom, kdo dane dilo psal. Ty nejsi totez co autorsky subjekt, proto nekritizuji tebe a vubec neanalyzuji tve city, nybrz sve vlastni city, ktere ve me evokuje tvoje basen.

    Ale je tady propojeni mezi tebou a autorskym subjektem. Tyhle otazky mi klades ty osobne (BLACKDRAGON), nikoli tvuj autorsky subjekt. Tady promlouva tve ublizene srdce. A prave takoveto vyjevy nepatri vubec do tohoto klubu, jak se ti snazil vysvetlit GOBERS. Nic tim neziskas, kdyz vystoupis z role autorskeho subjektu, jenom se zesmesnis tim, ze nerespektujes mistni pravidla.

    "Ako mam patent na rozum s.r.o." nemám, ale chtěl bych možná založit firmu, která by se klidně mohla jmenovat "Máme patent na rozum s.r.o." a poskytovala by jakostní překladatelské služby v oblasti marketingu. Díky za inspiraci!

    To, že analyzovat city jiných lidí pro tebe je jako pitvat se v hovně, ale vážně říkej radši svému terapeutovi. Teď mluvím k tobě jako skutečnému autorovi, takže mě v tuto chvíli nezajímají žádné básnické prostředky, ani hlubší analýzy rýmů a rytmů. Jestli je pravda výrok o tom, že ty chceš, aby tvá partnerka byla muž a ty bys mohl být žena - v tom vidím hlavní náboj tvé básně a proto mě zaujala -, pak nejsi úplně normální a měl o tom mluvit s nějakým člověkem, který se s touto problematikou vyzná.

    Já mám naštěstí dostatečný odstup od svých textů, že dokážu říct: Ano, tohle jsem napsal. A co má být? Přece "já" v básni není totéž co "já" v reálném životě. Když nějaký debil to pak kritizuje kvůli pravopisu a jinak nic smysluplnýho o tom říct nedokáže, pak mě ta kritika samozřejmě naštve. Ale možností, jak reagovat na negativní kritiku, je velká spousta. Tentokrát jsi se trefil mimo, to se stává každému občas.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    BLACKDRAGON: Podivej... sve city si vylevej kam chces a jak chces. Nicmene pokud tak misto do vylevky ucinis do basne, kterou pak nekde uverejnis, tak si musis uvedomit, ze tim do urcite miry rozvazujes vazbu mezi sebou a svym dilem - ctenar pristupuje k basni proto, ze ho zajima basen, ne proto, ze ho zajimas Ty - pokud to neni samozrejme treba Tva milenka nebo psychoterapeut. Takze na dotcene vyhrady, ktere tu predvadis, nemas pravo. Zcela autenticke a hluboke city lze vyjadrit spatnou basni... a nas tu zajima jen a pouze kvalita te basne. Takze bud se preneses pres tu vlastni citovou vazbu k svemu dilu a zacnes byt schopen vnimat konstruktivni kritiku basne coby vyjadrovaciho prostredku, nebo budes odsouzen psat vyhradne pro vyse zminene publikum.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    BLACKDRAGON: Popravdě, Tvoje city, stejně jako city kohokoliv jiného, jsou v této diskusi každému víš kde. ;) Myslím, že se nikdo ani nesnažil je nějak analyzovat. Tam, kde končí, leží Tvůj text. A tam to pro eventuální kritiku začíná. Když si odmyslíš (byť celkem legitimní) odvolávku na "lyrické já", zůstane pitva toho textu bez jakékoli souvislosti s autorem (z kterého stejně známe jen nick). Můžeš z ní zkusit něco vytěžit, nebo na ní hodit bobek. Ale není dobrý nápad (a myslím, že tu na téma proč to tak je, už bylo řečeno mnohé) odvděčit se agresivním útokem a řečmi o nějakém patentu na rozum, který samozřejmě nemá nikdo. Tak se, prosím, zkus uklidnit a třeba napsat nějaký lepší text. A třeba bude příště i reakce lepší. O tom je tento klub.

    P.S. Ani mně se to poslední nelíbilo.
    PALIULI
    PALIULI --- ---
    Po ničem netoužím
    všechno se ztratilo
    a já s ním

    Na nic dalšího nečekám
    sedím na lavičce
    v Parku bez stromů

    Kam zmizely?

    To Já vlastnoručně
    podřezala jejich hrdla
    a jejich těla spálila
    jen proto abych si
    zahřála zkrvavené ruce
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Souhlas s tím "lebo". Ale jinak mě osobně ten text nějak celkově rozladil a ani zkrácení by to asi nezachránilo... :(
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    Připomínám, že se dnes odehraje tato poeticko kulturní akce - jste zváni.

    NECECH
    NECECH --- ---
    BLACKDRAGON: tohle není kritika autora, ale autorského subjektu / lyrického já, prosím! nuže:

    Tvoje tajné želanie je nudné. Lebo čo? Lebo je tam príliš vela lebo! Začátek je odvážný, ale pak to sklouzává do Lebo. Kdybys utnul celou Lebo-část, je to bomba. Chtěl jsi tahat svobodu za vlasy, tak žádné Lebo přece není relevantní. Nebo ne?
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: souhlasím s tím, že "Keď chceš niečím pohnúť /
    Jedine za vlasy!" je jedinečná invence, ale "Sloboda je iba šťava / Vyšplechni ju / Z lavóra" ve mě vzbuzuje pocit hnusu a tento prostředek provokace mi už není milý
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    NATASHA: dik ;)
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    ROLNICKATA: dik ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BLACKDRAGON: Máš tam bezvadné nápady, třeba
    Keď chceš niečím pohnúť
    Jedine za vlasy!


    nebo:

    Sloboda je iba šťava

    Vyšplechni ju
    Z lavóra


    A jede to dobře na té spravedlivé nasranosti, myslím, že naživo by to mohlo sklidit bouřlivý potlesk. Mám ale jednu poznámku: ke konci se Ti nahromadily takové obecnosti, jako by tam došly ty svěží nápady, jenže pak se z toho pro mě stává pop, protože zacházíš s velmi obvyklými obrazy a kulisami a je to najednou snadné a očekávané, což je ale sakra škoda.
    NECECH
    NECECH --- ---
    KONZUM23: aliterace je povedená protože vyjadřuje celé sdělení textu: "ona seděla, venku bylo sedmnáct stupňů a bylo jí smutno", téměř je to haiku a myslím si, že po nějaké smysluplné úpravě by z toho mohla i vzniknout krásná poezie. pokládám ale za téměř vyloučené, že autor s tím dokáže hnout, jelikož pokládám za velmi pravděpodobné, že tento autor se nedokáže odpoutat od tajemného cyklu I.-M., jehož skrytý význam je rezervovaný pro elitu básnické elity (ultimativně jeho samotného). z hlediska analyzovatelnosti je tento text zajímavý, tebou naznačená freudovská metoda (je-li míněna zákeřně provokativně) patří z mého pohledu do Jedůvky. hodnocení názvu jako "hroznej" by sis taky mohl odpustit, nechceš-li se snížit na úroveň lajdácko-amatérské kritiky. přece jenom i obluda jako finmasz má svojí úroveň, takže chceš-li být zlomyslný zde v AP, važ si tvá slova. ;-) třeba takhle je to pro zdejší poměry akceptovatelný: WHISPERMOONLITE
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: Pěkná aliterace: seděla, sedmnáct stupňů, smutno. Ale: louže plné podzimu? Cože?!? Titul XVII: Cože? Prostě obraz, že holka sedí u okna a brečí do podzimu, není vskutku nic převratně zajímavýho (levný klišé). Prosimtě, snaž se víc, abych měl o čem psát opravdu jedovatou kritiku! ;-)
    ROLNICKATA
    ROLNICKATA --- ---
    BLACKDRAGON: Musim rict, ze me se to libi. Bez ohledu na slovenstinu, ktera se mi libi taktez:)
    KONTRAPHUNKA
    KONTRAPHUNKA --- ---
    FIN: nene, jsem na vinohradech. jen jsem začal načítat na státnice a předplatil si new yorker :)) ale děkuju.
    FIN
    FIN --- ---
    KONTRAPHUNKA: ale ale ale. pretty good. jak dlouho že tam jsi?
    KONTRAPHUNKA
    KONTRAPHUNKA --- ---
    football

    football
    is like all worldly-drawn
    - the one who scores
    has won

    yet the ball
    moves on

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam