• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    KONZUM23: tak kdovijak se nebavim ale tohle se mi libilo:

    útěkem ti z kostí
    pomalu
    odevlaje všechno maso

    ty vidle už nevisí co visívaly
    groteskně mrdají tvé hemisféry.
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    JANEQ: me tam nevidane píčí ta pica
    JANEQ
    JANEQ --- ---



    krize co ti votevře hubu
    a není bublinou ze lží
    jentak si ležíš

    a najednou už po stý
    se chceš voddělat
    jak píča.

    útěkem ti z kostí
    pomalu
    odevlaje všechno maso
    nebude čekat na tvůj pád.

    smradlavá realita je všední a
    není vůbec romantická
    ale zpíčená.


    ty vidle už nevisí co visívaly
    teď jako v ochotnické scéně
    groteskně mrdají tvé hemisféry.

    (jak píča)




    NATASHA
    NATASHA --- ---
    WHISPERMOONLITE: Hmmm, díky, že se nad tím tak zamýšlíš - pak i já musím, a to je zajímavé.

    S tím "je to" - mně se jeví, že je třeba více ukázat, tak je to v mých očích zřejmě spojení-gesto.
    O tom přechodníku jsem uvažovala. Jistě by to šlo i bez něho. Je možné, že časem ho z toho vyhodím. On tam pro mě ale doplňuje takový ten protivný nadhled, právě tím, že je svou strojeností "mimo". Což dost možná opravdu je jen významem pro mě.

    Líbí se mi Tvoje poznámka o realitě a tajemnu.
    Někdy píšu tak, že se ten text přede mnou téměř celý načisto odvine, vyleze včetně svých podivných odboček, a mně samé se tím vysvětlí, co jsem pozorovala nebo zažila.
    Je to dobrodružství.
    WHISPERMOONLITE
    WHISPERMOONLITE --- ---
    NATASHA: obojí čtu jako zajímavé nápady. přemýšlím, jestli v té první je potřeba používat "je to" a "velmi". často je vnímám jako stylistické vycpávky (třeba tam pro tebe mají svou funkci). - v té druhé mi nehraje přechodník - on je sice správně, ale proč tam nenapsat přirozeně "čekáme"? - v češtině se na vyjadřování souběžnosti dějů tolik nelpí, myslim. přechodníky mají rys knižnosti, to už jim nikdo neodpáře.

    mám pocit, že tohle je tvoje parketa: výrazný, skoro realistický obraz, nenásilný, příjemně plynoucí rytmus a k tomu kus tajemna, který to nabíjí a vytrhává z banality. pro moje oči ta hranice přijatelnosti u tvých básní často vede tam, kde se na jedné straně setkávám s něčím předpověditelným, nějakou ozvěnou již zažitého, a na druhé, kde se do té "obyčejnosti" a "každodennosti" vmísí nový úhel pohledu. - ten tady nacházím.

    nevím, jestli to můžeš takhle u svých textů sledovat, jestli je pro tebe nové všechno, nebo později zjistíš, že tady jsi třeba nevědomky někoho/něco opakovala, a támhle jsi narazila na něco nového. - to by mě zajímalo. (zrovna aspekt novosti je u tohoto stylu používaného od 40. let důležitý, aby se nejednalo o zručné projíždění starých šablon, nebo nechtěný naivismus - oni ti staří mistři také nečekají jen na přitakání, jakkoliv je dobré se od nich učit)
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NATASHA: Já ho snad angažuju.
    FIN
    FIN --- ---
    NOXNOCTIS: problém velmi šťastných básní je tentýž jako básní sdělných: moc patosu. bejt spokojenej a napsat to střídmě - to je to správné slovo - je asi způsob, jak to učinit stravitelným. zkrátka hrozně decentně.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NOXNOCTIS: Že jsi šťastný je báječné. Že tedy nemáš proč psát tísnivě je v pořádku. Dá se psát lehce, vtipně, vesele. Ale psát závažně a nebýt přitom šablonovitý je těžký.
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    NATASHA: jako pomerančová marmelade.
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: skoro bych si myslel, že opačně je to lepší:-) pak jsou ovšem lidé, jako byl karel kryl, ale to byl génius.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NOXNOCTIS: V těch aforismech jsi přesvědčivější. Problémem poezie, která chce předat poselství, je často právě to, že chce předat poselství. Pak se pro samou předuchovnělost na poezii často ani nedostane.
    FIN
    FIN --- ---
    NOXNOCTIS: vzdávám se. na tuhle vznešenou kosmologii zkrátka nemám.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SONA1: Tak!
    SONA1
    SONA1 --- ---
    NATASHA: ano, jak praví žijící klasik, tenhle obor je plýtvání, ale velmi krásné plýtvání.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIONOR: Chápu a je dobře to číst. Nikdo neříká, že se to pokaždé musí povést, po pravdě častěji se to nepovede - to je právě to zajímavé. Člověk u toho málem chcípne a pak to vyšumí.
    Pakárna naprostá. A stejně si nedáš pokoj.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NATASHA: Tady začíná být zábavné, jak se tvůj obrazný jazyk stává tvým výrazivem denní (s)potřeby. Zatímco nemnoho pacholat mluvilo by takto, mně to skoro přijde, jako když něco vyprávíš u sklenky vína. To není soud, to je poukázání na veselou skutečnost. :-)
    FIN
    FIN --- ---
    NOXNOCTIS: možná bys byl překvapen tím, že ani já řadu tradic moc nemusím, k zarmoucení nejednoho tradicionalisty :-) ale čím jsi mě dorazil, to nebylo to, že ti nejdou pod nos tradice, v tom bychom se možná občas i shodli, ale ta druhá půlka: "rání nám vidět dokonalé hvězdy v nás samotných i v lidech kolem nás; snaží se nám zahalit to, čím jsme byli, jsme a budeme".
    doufám, že se nebudeš na mě zlobit, ale docela srdečně jsem se rozesmál. jednak si těžko dokáži představit ty dokonalé hvězdy (a že si toho jinak dokáži představit celkem hodně) a druhak mi ta část po středníku přijde jak vystřižená z nějakého coelha či jiného podobného fištróna :-) zkrátka na můj vkus až příliš patetické, nicméně upřímně ti hledání té dokonalosti v člověku nechci zkazit, tak mě ber jako takového tradičního už škarohlída :-)
    FIN
    FIN --- ---
    NOXNOCTIS: nemusíš se bát: nic z toho, cos zatím řekl, by nebylo základem na teologickou debatu :-)
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: člověče, začíná mi to připadat jako silně progresivní způsob... nemyslíš, že na těch internetech by se s tím dalo i uspět? :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam