• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    ale kazde umenie je inde na hranici remeselnosti a spontannosti, abstrakcia vs konkretnost, ak od zaciatku bude pisalek konformizovat styl (aby iny jeho citanie prekusli), dobrym sa nestane, maximalne castejsie pochvalenym :) lebo vyhovel inym, nez aby vyjadril svoje - a nikdy sa to ani nenauci, poriadne sa nenajde, lebo ini mu budu kafrat do toho ako ma vyjadrit seba a svoje - co je prave u poezie asi najdolezitejsie (lebo co je viac individualna tvorba od poezie?)

    proste pisat poeziu nie je pisat scenar :) tomu nemaju vsetci rozumiet, ale niektori nieco pocitit

    musi mat po precitani clovek taky nejaky zvlastny pocit z toho :) prijemny, alebo aj zly, podla toho ako sa vie naladit :)

    pride mi, ze vela pisatelov poezie sa to snazi umyselne zakryvat extravaganciou, originalitou, umne si premyslia, a zaujimavosti daju prednost pred vlastnymi pocitmi, ktore by nemuseli byt lahko travitelne, ale mohli by povedat viac
    BLOUZNIVEC
    BLOUZNIVEC --- ---
    Pěšák

    V ledové posteli svádím bitvu,
    poslední - s našimi démony.
    Řev a pláč znějí v rytmu,
    již před začátkem bylo po boji.

    Házím sebou a celý se chvěji,
    šeptavá slova příčí se v krku.
    Zbabělci, ti v krytu se smějí,
    zatímco dusím se a natahuji ruku.

    Snažím se pomodlit se k tobě,
    však z hrdla prýští mi jen krev.
    Tak pohozen v masovém hrobě,
    usmrcen jsem ve vlastních snech.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    BLACKDRAGON: Vánok sa mi celkom páči. Je takový úsporný a čistý.

    BLACKDRAGON: Zármutok je ukecané emo, směřující k banalitám a lehkému klišé, gradující v moralizování nad vlažnými lidmi. ;) Nicméně se mi líbí ta proměna ve vlkodlaka: počas splnu mi narastajů tesáky a srsť, která to oživuje.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    BLACKDRAGON: Možná je to jazyková bariera, díky které došlo k lehkému zmatení pojmů. Píšeš, že ne konstrukcemi, autor dospívá. Já to slovo použil v podobném smyslu: dráždí mě, že to je konstrukce, navíc sešroubovaná a ještě neuměle. To je něco jiného, než stylistika. Nicméně v poezii se mnohdy cíleně rozbíjí klasické větné struktury, takže ani stylistika není na místě. Prostě jde o to umět zacházet s jazykem. To ještě není poezie, to je předpoklad. Pokud jde o upřímnost pocitů, která se projeví v jejich uvěřitelnosti, ta je jistě vítaná, ale rovněž nestačí, rovněž je pouze předpokladem. A teprve nad těmito působí talent, zkušenost, obratnost, která z obyčejného textu udělá báseň.
    FIN
    FIN --- ---
    BLACKDRAGON: slovo umění v sobě obsahuje slovo "umět". ne, myslet to upřímně nestačí a dokud se tohoto přesvědčení bude kdo držet, bude psát špatně. a tak to prostě je.
    jinak pravidla jednotná ofc nejsou, naprostý souhlas, ovšem v tomto ohledu doporučuji na nastěnce pasáž "I navzdory faktu, že neexistuje přesná a všeobjímající definice toho, co je „správná báseň“ nebo „správná poezie“, lze říci, co dobrá báseň, potažmo poezie, není." - je to podraz, ale i to je tak.
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    Vánok
    (28. 5. 2014)

    Len trochu smutno
    Naivné dieťa
    Ja

    V svete
    Ktorý sa točí inak

    Pomalšie

    Ako radosť
    Môjho vnútra

    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    Zármutok
    (2. 6. 2014)

    Necháš ma vždy znova a znova čakať
    Dni a noci
    Do najbližšieho splnu
    A potom tam nikdy nie si

    Pýtaš sa
    Prečo strácam vieru

    Lebo nikdy nikam neviedla
    Vždy keď som ti veril

    Úprimnosť a snaha
    Trpezlivosť
    Ostali márne

    Stalo sa životnou skúsenosťou
    Zákonitosťou

    A duša musela odmietať
    Aby v nej prežilo hodnotné
    Nádej na zázrak

    Na les uprostred púšte

    Ak všetky skúšky vždy
    Prenesieš iba na mňa
    Potom nikdy nebudeme dvaja

    Chcem byť radšej tulák
    Ak naozaj nikde
    Nie je moje miesto

    Kto nevie dať všetko
    Nech nedáva radšej nič

    A vlažní ľudia to vo mne pokazili tým
    Ktorí majú v sebe viac

    Došla mi trpezlivosť aj pre tých
    Čo si ju možno zaslúžia

    Ale to patrí k môjmu životu
    Ku mne

    Vždy som bral na Teba ohľad
    Budeš raz musieť ty aj na mňa

    Počas splnu mi narastajú tesáky a srsť
    Na svojom vzdialenom hrade som netvorom
    Mam v oku sklíčko ľadovej královni

    Zbieram prekliatia
    Jedno po druhom

    A tí čo mohli vyslobodiť
    Iba znova prekliali

    Mať naozaj rád
    A nakoniec nemať

    Ľúbenie je bez hraníc a pochybností
    Ak tam sú
    Nie je to ľúbenie

    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    TOMASZ:
    RICARDERON:
    chlapci, ste trapni :)

    uz len pouzit v kritike slovo konstrukce :)

    pisanim kazdy pisalek dospieva, jedneho dna sa z neho stane mozno basnik, ale dospieva pointou svojho pisania a uprimnostou svojich pocitov (aj keby ich vyjadroval neumne :), nie konstrukciami :) stylistika je vyborna vec, ale ti co basne "skladaju" (iba skladaju), nikdy nebudu dobri basnici

    mozno cinania v tom mali trochu matematiky, ale ako vieme, cinania nikdy nemali vela kreativcov :) duplom vzhladom na ich pocet :) mne sa paci ako to vyjadril Vergilius, ze poezia je preto aby sa clovek nemusel zblaznit (a mohol sa miesto toho z toho sialenstva vypisat :)

    je pre to prihluple az dementne verit, ze su nejake "pravidla" pre vypisanie pocitov, aj ti co pisu nemelodicky raz v svojich pocitoch najdu melodiu a rytmus, ale ti co to iba "skladaju" mozu versovat od zaciatku, i tak to bude onicom, lebo to nebudu oni, iba nejake opicenie po basnikoch v smeroch, ktore nezili, nie su ich a vidno to

    to je ako pisat o hovne a o sexe, aby bol niekto zaujimavy, ale iba Krchovsky vedel tak aby to malo smrc :)
    THEFISH
    THEFISH --- ---
    Tady pod hladinou hudby
    tančí siluety zarputile
    okamžiky bezpečnýho zapomnění
    v protiproudech svalovýho napětí

    Ještě je příliv
    ale na břehu už číhaj racci
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FAIRIELLA: Uf. :(

    "Vážení a milí: Děkuji za vaše příspěvky. Ale tohle neberu, tohle, tohle a ještě tohle. Zapomněla jsem na něco? Ne. Tak ještě přidat nějaké to 'ad hominem' zneuctění kritiků, pojednat o jejich skrytých motivacích, vyzdvihnout, že jsem to 'myslela dobře', že jsem 'to tak chtěla', a na závěr to rozseknout výrokem síly atomovky, že 'text je určen ke čtení'. Tak, to bychom měli."
    FIN
    FIN --- ---
    FAIRIELLA: technická: text je od autora neoddělitelný. nebo kdo ho vlastně napsal? ne ty? zelení mužíčcic z marsu? modří mužíčci z pluta? ne, napsalas ho ty. je tedy tvůj. je-li napsaný ne dobře nebo v některých ohledech "chtělo by to lépe", tak to tys jej tak napsala. nikdo jiný. ty v něm vyslovuješ své pocity a touhy. (ne zelení nebo modří mužíčci.) kritika tedy zákonitě bude i kritikou tvou.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    FAIRIELLA: Protože jsem ti nejdřív napsal věcně, mile a dokonce vstřícně. Arogance - svého zaslepeného hrdopyšného autorského druhu - je přítomna v tvé poněkud blábolivé obhajobě díla, které neobstálo (i když bylo pořád lepší než obhajoba). Proto jsem chtěl, abys svoje slova - že něco takového taky píšeš - doložila. No nic. Tak zase příště.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    FAIRIELLA: Protoze on si ho muze dovolit...
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    A jéje. A to jsme si mysleli, že přišel čerstvej vítr. Smůla, kluci a holky, Fairiella je další sluníčkářka.

    FAIRIELLA: Argumentuješ, nezlob se na mě, úplně hloupě. Víc nemá cenu psát, vše bylo řečeno, já už je sprásknul ruce nad tvou odpovědí.

    Snad jen jediné - pokud někdy taky píšeš texty úspornějšího rázu, nahoď. Howgh.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    FAIRIELLA: V zásadě všechno napsal Tomáš. To, že se tak rozepsal, ale svědčí o tom, že to někde uvnitř máš. Myslím v tom textu. Ale ten útvar je strašně repetitivní, hrozně toužíš vysvětlovat sama sebe, protože partner byl/je asi vůl. Čtenář není.:-) Takže znovu, lépe a méně.:-)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FAIRIELLA: Dráždí mě konstrukce, které jsou příliš sešroubované a imho nefunkční, např. ptáci neumějí uhýbat před vlnami.

    A taky, jestli tohle je stav, kdy Ti došla slova, jak to musí vypadat, když Ti nedojdou?!

    Připadá mi to jako prvotní mapa té emoce, kterou jsi chtěla vyjádřit. Velmi doširoka, velmi rozmáchlá... a úplně zředěná. Na té se ještě musí ukrutně pracovat, dokud se jí nepodaří (což není zaručeno!) zkoncentrovat, zaostřit. Nejspíš jen do několika slov, která budou mít váhu. Homeopatická metoda poezii nesvědčí.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Pozdě v noci
    stíny na zdech
    začnou plakat

    brumlavý dialog
    mezi zdí a zdí
    nelze umlčet
    jinak než

    zoufale tichou pěstí
    udeřit do rozbřesku

    na solar plexus
    svého srdce.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    TOMASZ:
    Já bych věděl
    Ale neřeknu
    Já bych věděl
    Ale neřeknu
    Já bych věděl
    Ale neřeknu
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    PEP0: Hmm... já nevím... Hmm... já nevím... Hmm... já nevím... Hmm... ;)
    PEP0
    PEP0 --- ---
    Můžeš být daleko,
    ale musíš být blízko.
    Můžeš být daleko,
    ale musíš být blízko.
    Můžeš být daleko,
    ale musíš být blízko,
    Můžeš.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam