• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    BLACKDRAGON: Vánok sa mi celkom páči. Je takový úsporný a čistý.

    BLACKDRAGON: Zármutok je ukecané emo, směřující k banalitám a lehkému klišé, gradující v moralizování nad vlažnými lidmi. ;) Nicméně se mi líbí ta proměna ve vlkodlaka: počas splnu mi narastajů tesáky a srsť, která to oživuje.
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    Vánok
    (28. 5. 2014)

    Len trochu smutno
    Naivné dieťa
    Ja

    V svete
    Ktorý sa točí inak

    Pomalšie

    Ako radosť
    Môjho vnútra

    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    Zármutok
    (2. 6. 2014)

    Necháš ma vždy znova a znova čakať
    Dni a noci
    Do najbližšieho splnu
    A potom tam nikdy nie si

    Pýtaš sa
    Prečo strácam vieru

    Lebo nikdy nikam neviedla
    Vždy keď som ti veril

    Úprimnosť a snaha
    Trpezlivosť
    Ostali márne

    Stalo sa životnou skúsenosťou
    Zákonitosťou

    A duša musela odmietať
    Aby v nej prežilo hodnotné
    Nádej na zázrak

    Na les uprostred púšte

    Ak všetky skúšky vždy
    Prenesieš iba na mňa
    Potom nikdy nebudeme dvaja

    Chcem byť radšej tulák
    Ak naozaj nikde
    Nie je moje miesto

    Kto nevie dať všetko
    Nech nedáva radšej nič

    A vlažní ľudia to vo mne pokazili tým
    Ktorí majú v sebe viac

    Došla mi trpezlivosť aj pre tých
    Čo si ju možno zaslúžia

    Ale to patrí k môjmu životu
    Ku mne

    Vždy som bral na Teba ohľad
    Budeš raz musieť ty aj na mňa

    Počas splnu mi narastajú tesáky a srsť
    Na svojom vzdialenom hrade som netvorom
    Mam v oku sklíčko ľadovej královni

    Zbieram prekliatia
    Jedno po druhom

    A tí čo mohli vyslobodiť
    Iba znova prekliali

    Mať naozaj rád
    A nakoniec nemať

    Ľúbenie je bez hraníc a pochybností
    Ak tam sú
    Nie je to ľúbenie

    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    TOMASZ:
    RICARDERON:
    chlapci, ste trapni :)

    uz len pouzit v kritike slovo konstrukce :)

    pisanim kazdy pisalek dospieva, jedneho dna sa z neho stane mozno basnik, ale dospieva pointou svojho pisania a uprimnostou svojich pocitov (aj keby ich vyjadroval neumne :), nie konstrukciami :) stylistika je vyborna vec, ale ti co basne "skladaju" (iba skladaju), nikdy nebudu dobri basnici

    mozno cinania v tom mali trochu matematiky, ale ako vieme, cinania nikdy nemali vela kreativcov :) duplom vzhladom na ich pocet :) mne sa paci ako to vyjadril Vergilius, ze poezia je preto aby sa clovek nemusel zblaznit (a mohol sa miesto toho z toho sialenstva vypisat :)

    je pre to prihluple az dementne verit, ze su nejake "pravidla" pre vypisanie pocitov, aj ti co pisu nemelodicky raz v svojich pocitoch najdu melodiu a rytmus, ale ti co to iba "skladaju" mozu versovat od zaciatku, i tak to bude onicom, lebo to nebudu oni, iba nejake opicenie po basnikoch v smeroch, ktore nezili, nie su ich a vidno to

    to je ako pisat o hovne a o sexe, aby bol niekto zaujimavy, ale iba Krchovsky vedel tak aby to malo smrc :)
    THEFISH
    THEFISH --- ---
    Tady pod hladinou hudby
    tančí siluety zarputile
    okamžiky bezpečnýho zapomnění
    v protiproudech svalovýho napětí

    Ještě je příliv
    ale na břehu už číhaj racci
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FAIRIELLA: Uf. :(

    "Vážení a milí: Děkuji za vaše příspěvky. Ale tohle neberu, tohle, tohle a ještě tohle. Zapomněla jsem na něco? Ne. Tak ještě přidat nějaké to 'ad hominem' zneuctění kritiků, pojednat o jejich skrytých motivacích, vyzdvihnout, že jsem to 'myslela dobře', že jsem 'to tak chtěla', a na závěr to rozseknout výrokem síly atomovky, že 'text je určen ke čtení'. Tak, to bychom měli."
    FIN
    FIN --- ---
    FAIRIELLA: technická: text je od autora neoddělitelný. nebo kdo ho vlastně napsal? ne ty? zelení mužíčcic z marsu? modří mužíčci z pluta? ne, napsalas ho ty. je tedy tvůj. je-li napsaný ne dobře nebo v některých ohledech "chtělo by to lépe", tak to tys jej tak napsala. nikdo jiný. ty v něm vyslovuješ své pocity a touhy. (ne zelení nebo modří mužíčci.) kritika tedy zákonitě bude i kritikou tvou.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    FAIRIELLA: Protože jsem ti nejdřív napsal věcně, mile a dokonce vstřícně. Arogance - svého zaslepeného hrdopyšného autorského druhu - je přítomna v tvé poněkud blábolivé obhajobě díla, které neobstálo (i když bylo pořád lepší než obhajoba). Proto jsem chtěl, abys svoje slova - že něco takového taky píšeš - doložila. No nic. Tak zase příště.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    FAIRIELLA: Protoze on si ho muze dovolit...
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    A jéje. A to jsme si mysleli, že přišel čerstvej vítr. Smůla, kluci a holky, Fairiella je další sluníčkářka.

    FAIRIELLA: Argumentuješ, nezlob se na mě, úplně hloupě. Víc nemá cenu psát, vše bylo řečeno, já už je sprásknul ruce nad tvou odpovědí.

    Snad jen jediné - pokud někdy taky píšeš texty úspornějšího rázu, nahoď. Howgh.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    FAIRIELLA: V zásadě všechno napsal Tomáš. To, že se tak rozepsal, ale svědčí o tom, že to někde uvnitř máš. Myslím v tom textu. Ale ten útvar je strašně repetitivní, hrozně toužíš vysvětlovat sama sebe, protože partner byl/je asi vůl. Čtenář není.:-) Takže znovu, lépe a méně.:-)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FAIRIELLA: Dráždí mě konstrukce, které jsou příliš sešroubované a imho nefunkční, např. ptáci neumějí uhýbat před vlnami.

    A taky, jestli tohle je stav, kdy Ti došla slova, jak to musí vypadat, když Ti nedojdou?!

    Připadá mi to jako prvotní mapa té emoce, kterou jsi chtěla vyjádřit. Velmi doširoka, velmi rozmáchlá... a úplně zředěná. Na té se ještě musí ukrutně pracovat, dokud se jí nepodaří (což není zaručeno!) zkoncentrovat, zaostřit. Nejspíš jen do několika slov, která budou mít váhu. Homeopatická metoda poezii nesvědčí.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Pozdě v noci
    stíny na zdech
    začnou plakat

    brumlavý dialog
    mezi zdí a zdí
    nelze umlčet
    jinak než

    zoufale tichou pěstí
    udeřit do rozbřesku

    na solar plexus
    svého srdce.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    TOMASZ:
    Já bych věděl
    Ale neřeknu
    Já bych věděl
    Ale neřeknu
    Já bych věděl
    Ale neřeknu
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    PEP0: Hmm... já nevím... Hmm... já nevím... Hmm... já nevím... Hmm... ;)
    PEP0
    PEP0 --- ---
    Můžeš být daleko,
    ale musíš být blízko.
    Můžeš být daleko,
    ale musíš být blízko.
    Můžeš být daleko,
    ale musíš být blízko,
    Můžeš.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    c/ je zatím nej
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    KONZUM23: a/ se mi jeví takové ukecané a moc rýmované, ;) ale ten konec, ten se mi líbí! ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    KONZUM23: Jestliže je to a/, bude taky b/, c/..?
    a/ jeví se mi takové folkové
    ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIONOR: Hmm, budu-li se zabývat formou: řekla bych, že ta opakovaná genitivní vazba působí uměle, je to celé jaksi příliš efektní: vodopád dnů, homeopatie zázraků, placebo okouzlení.

    A k obsahu: ač je to text krátký, stejně se v něm ztrácím. Dočtu a nevím, co si mám myslet, jak se mdlé, zředěné zázraky mají k oné toužené věčnosti... Myslím, že tomu prostě nerozumím, proto jsem také prve nekomentovala.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BLOUZNIVEC: Mrtvé? Ale ne, támhle vzadu se někdo hýbe:)

    Je pravda, že všeobecná pozornost se trochu zředila (např. tedy ta moje), ale stále je tu dostatek čtenářů, kteří by mohli utrousit tu a tam nějaké slovo.

    ad kritika: Prima, v to jsem doufala.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam