• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    OTERI
    OTERI --- ---
    OTERI: Tam vlastně přijdou "hory" místo těch "strání", když to teď znovu vidím... :-)
    ANICKAJEDNICKA
    ANICKAJEDNICKA --- ---
    OTERI: ( je, to je o mne! krasa )
    OTERI
    OTERI --- ---
    stráně mezi prostory
    slova mezi tichy
    rozrušení letory
    přesně vprostřed míchy
    slunce orlů
    SPECTATOR
    SPECTATOR --- ---
    GOBERS: Protože, vzpomenu-li si na Niobe, vybaví se mi Rodinova socha Evy. Nevíra, schoulená do sebe, křehká...nu a aby toho nebylo málo. Je tu ještě jedna Niobé. Z Inkarnace nesmrtelnosti od Anthonyho Pierce. Tak si vyber. :)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    SPECTATOR: Taky me tam ta Niobé zarazila. Proc je sladka? Vztahujes se tim k te jeji pyse, ke ztrate nebo k cemu? Nebo jen trpim tim, ze vim kdo to je, zatimco basnik proste chtel libozvucne jmeno... :-D (btw. v cestine se pise s dlouhym é)
    OPIC
    OPIC --- ---
    Etuda moči

    Něveda odkud pocházím
    světem pustým procházím
    krabí mlhoviny protínám
    hold vzdávám surimi tyčinkám

    do košů někdy močívám
    a nedopalky zhasínám
    už koš neshoří
    se zlými se udobří

    vlastní voda - toť zdroj!
    zdroj potěchy, úlevy
    sníh ve zlato ptomění
    - toť umění!
    SPECTATOR
    SPECTATOR --- ---
    CICHLASOMA: Roztříštěnost poslední dobou problém, pravda. Niobe řekněme jako "řeka slz" Ale viz první věta
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SPECTATOR: Hodně zajímavejch jednotlivostí, ale jako celek mi to pohromadě nedrží. Resp. se mi celkový vyznění vytrácí do téměř naprostý neurčitosti, neuchopitelnosti. Možná to byl záměr, ale já bych to hodnotil výše, kdyby se některý prvky z toho postavily samostatně a jednotlivý básně by nějaký aspoň tušený vyznění měly. Třeba i


    Po ránu připršela
    se zbytky k obědu,
    s polibkem,
    prosoleným tmou.



    by mi přišlo docela dobrý.

    (Jo a tu Niobé tam nějak vůbec nepobírám.)
    SPECTATOR
    SPECTATOR --- ---
    S večeří přišel den,
    bezmocný v noci,
    ticho ve zdech,
    šramotí.

    Stínala stromky a přesto byla milá,
    za pasem růži,
    že trny nebolí,

    Vážou a spojují,
    o sladká Niobe.

    Po ránu připršela
    se zbytky k obědu,
    s polibkem,
    létem prosoleným tmou.

    vadnoucí
    POLTAR
    POLTAR --- ---
    My dva

    nic co nechceš ti nepřeju
    tys to pak po mně opakovala

    záclony zežloutly
    aniž bychom tam kdy kouřili

    my dva
    nikdy jsme se nepotkali
    FIN
    FIN --- ---
    JANEQ: prdlajs rozhořčení. to je jen dramatická písemná forma. kdybych se musel pokaždý rozhořčit, jsem po mrtvici 356.215.487krát, takže už zvolna přicházím opačným směrem k velkém třesku-plesku :-)
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    FIN: to tvoje neutuchající rozhořčení žeru ;-) a to tě ani neznám..
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    BLOUZNIVEC: No prostě se budeš muset časem rozhodnout, jestli nezačít psát s cílem postupně vyrobit dobrou báseň, nikoli ulevit si. :)
    BLOUZNIVEC
    BLOUZNIVEC --- ---
    CICHLASOMA: Děkuji. Vzdávat to nehodlám, rozhodně ne do té doby, co budou mít tyhle moje básně v mém životě nějaký smysl.

    Jinak, všechna čest, poměrně přesně jste mě tu rozebrali. Na formě řeším maximálně jen ty tři sloky - to je přesně ten správný počet pro to, abych to hned po tom zaříznul s čistou hlavou a nějaké další aspekty teorie básní jdou totálně mimo mě. Každopádně se nad tím zkusím zamyslet, až mě zase obskočí nějaká ta múza. :-)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    BLOUZNIVEC: Z první sloky by se možná dalo nějak udělat čtyřverší, který by neurazilo. Nepřijde mi tady dobrý to "ukolébán" takhle samostatně, udělal bych z celý sloky jednu větu, takže by bylo jako "ukolébán [...] položím hlavu" ("příslovečný určení"). To "ukolébán na" je v obou případech problematický, může to působit neotřele, ale taky to může (asi spíš) působit neobratně. "Vlastních snech" vypadá, jako bys potřeboval určitej počet slabik a byl línej hledat ke snům lepší adjektivum než (poněkud pleonastické) "vlastní". "Položím Ti" bych psal s velkym "T", ať je přinejmenším naznačená možnost, že se myslí na Pána nebo jinou nadlidskou bytost. Žádnej zázrak by z toho nebyl, ale jak řečeno, "mohlo by to neurazit" (kdyby se ještě něco udělalo přinejmenším s těmi "vlastními sny"). :)

    Druhou sloku zahodit.

    Třetí sloka by jako samostatný čtyřverší mohla být po nějakých vylepšeních slušná. Třetí verš zahodit, vymyslet lepší, první verš nějak vylepšit, nevim jak.

    Ty jsi na tu formu o třech slokách nějak zásadněji fixovanej? Mně přijde, že se ji snažíš za každých okolností naplnit, na obsah nehledě, buď dál rozmázaváš, co už bylo dostatečně naznačeno, nebo holt přilepíš něco jinýho.

    Každopádně to nevzdávej! :)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: Koukám, že jsem to vlastně zkazil tim vynecháním interpunkce, to bylo dobrý, jaks to měl -

    V ledové posteli svádím bitvu,
    poslední - s našimi démony.
    Šeptavá slova v krku se příčí,
    před začátkem bylo po boji.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    BLOUZNIVEC: Ta báseň je podle mě dost hrozná skoro po každý stránce, škoda slov, i jednotlivý verše jsou vesměs pitomý, neobratně vykonstruovaný, "klišéovitý", ale "Kráska ve stínu keře močí" je naopak podle podle mě výbornej verš, byť bych si ho představoval v i tematicky úplně jiný básni. Prostě u Tebe cítím potenciál! :)
    BLOUZNIVEC
    BLOUZNIVEC --- ---
    Díky za kritiku, lidi. Vím, že moje pseudo básně mají mnoho nedostatků, třeba se postupem času ještě vyprofiluji a vybarvím (a nebo taky přestanu psát úplně). Každopádně máte pravdu, vesměs jsou to odfláklý rychlokvašky, který za deset minut nabuším do textťáku těsně před tím, než zavřu notes a jdu spát. Tak nějak se mi líp usíná. Nevidím smysl v tom vypilovávat myšlenku, obraz déle než pár minut, chci ze sebe jen rychle vysypat, co mám v hlavě a v klidu spát. :-)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    BLOUZNIVEC: Takhle by mi to přišlo docela fajn a imho by to uplně stačilo:

    V ledové posteli svádím bitvu
    poslední - s našimi démony
    šeptavá slova příčí se v krku
    před začátkem bylo po boji
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: (Ovšem i v tý první sloce, která mi přijde zajímavá, když odhlédnu od toho, že formálně nedrží pohromadě, mi třetí verš přijde "vycpávkovej".)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    BLOUZNIVEC: (Mně přijdou některý obraty a obrazy opravdu zajímavý, zvlášť ty v první sloce, ale ty neúspěšný pokusy o rýmy a o rytmus to prostě kazí, jedna možnost by byla se na rýmování vykašlat, pokud bys to pak uměl dělat nějak zajímavě. "šeptavá slova příčí se v krku/ [...]/ zatímco dusím se a natahuji ruku." je opravdu děsivé, "usmrcen jsem ve vlastních snech" mi přijde hodně neobratné i samo o sobě, stejně jako i to "zatímco dusím se a natahuji ruku" a vůbec mi poslední dva verše poslední sloky přijdou i obsahově jen tak vycucaný z palce do počtu.)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FIONOR: Pro pořádek dlužno dodat, že to ani Krajní meze nesvedly. Chytit diváka do pasti, kdy hltavě sleduje obraz za obrazem, vyžaduje víc, než "sci-fi", ve kterém se kosmonauti "chopí grafitových tyčí" a ručně je zasunují a vysunují z reaktoru jako v hodně zvrácené parodii na otroky přikované ke galéře... ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam