• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: To jsem hnedle dojatá, člověče.
    FIN
    FIN --- ---
    abych drahé, předrahé Natashe dopřál taky jednou pocit, že mě celé roky nepeskovala nadarmo, komunikuji tuto se svými čtenáři (ano, s oběma) a předkládám po delší době nově vzniklou snůšku canců, nářků, povzdechů, opojení a letních zmatení... https://snehulakvparnemlete.wordpress.com/2016/08/13/milostive-leto-pane-2016/ - pochvaly prosím vyjádřit pozváním na škopek (v případě pánů), nabídkami na noc letní vášně (v případě dam) a kritiky si nechte pro sebe, páč od toho mám psychologa :-)
    NECECH
    NECECH --- ---
    JANEQ: Hluboky pero! Muj favorit ve tvoji tvorbe poslednich tydnu / mesicu. Kdyz jsem cetl slovo "muzy", uz jsem chtel prestat cist, ale "agonizer" me dostal. "v stinu" misto "ve stinu" je zajimava gramaticka inovace, ale rytmus je volny, takze asi jenom preklep.
    JANEQ
    JANEQ --- ---




    ty roky nás změnily
    řetězy budíš múzy
    hned chceš splatit
    dlužné nájmy
    za pokoj u srdce

    agonizér už ti rozváže jazyk
    ty malá čubko

    a kdosi
    zatím v stínu vikýřového okna
    tiše masturbuje
    a sleduje
    všechnu tu
    nádheru



    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    D8

    Kam ústí ústecká?

    Větrolam z topolů
    jinak nic

    pár mrtvejch zvířat
    oči radaru

    Zabít se dá v padesátce.

    Pár se jich zachrání
    uhnou na Hradec
    Zbytek se klikatí po srázu dolů.

    U sjezdu napravo
    tříhlavej pes

    Most končí deltou
    a za ní oceán

    Plujeme na jih
    padesátkou
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    BAHNO: Já ti rozumím, ale...
    I tyto pocity lze uchopit jinak a lépe, tedy za předpokladu, že je chceš uchopit básní. Přečti si nástěnku.
    Zajdi do knihovny pro poezii.
    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    Mrtvý průvodčí vypadl z vlaku
    našli ho druhý den v poledne
    my spali u trati u táboráku
    Když pro nás přišli
    my nevěděli, o co jde
    Pak kdo je ve hře podezřelý?!
    alkohol, nebo parta trampů?
    Tak se druhý den celý
    žene v pomalém tempu
    a naše vlaky mizí v hluku města
    smutné houkání mechanické sovy
    do tmy se rozkřičelo na nebesa
    však mrtvý průvodčí
    nic již nepoví
    NECECH
    NECECH --- ---
    úryvek z Brechta

    svést anděla lze pouze lstí
    do vchodu tvého domu stáhni ji
    jazyk do huby strč jí a šáhni
    pod její sukni, až se smočí
    ji ošukej obličejem ke zdi
    hekne-li zklíčeně, drž ji
    dvakrát ji udělej
    ale do tváře se jí nedívej
    a její křídla, člověče, nelámej
    NEMESIS
    NEMESIS --- ---

    Hluboké pocity viny
    kontury, stíny
    Vaší tváře

    Malinký zářez do krajiny
    lebeční

    Hluboký pocit viny
    je podmínkou svatozáře
    Dodá vám pocit,
    že jste jiný

    A vítr zebe

    A nebe ční
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    NATASHA: Díky. Tak já se zase někdy podívám po podlaze, jestli se tam mezi třískami a pilinami něco publikovatelného nepovaluje...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JOSEF_K: To by šlo. Klidně sneseme další hobliny.
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    Nebojte, jen po letech nakouknu a zase půjdu...

    Náš dům

    Všichni šli na balkon
    jako svislý pohřební průvod
    a dole sbírali
    co zbylo ze sousedky

    Byla stará a opuštěná
    páté patro je jistota

    Chlap ve čtvrtém je v předstihu
    má balkon plný prkýnek
    zní vrtačka, kladivo, hřebíky
    staví si Archu.

    V prvním jsou z obliga
    z balkonu visí podběrák
    a večer bude candát.

    Za pancéřovými dveřmi číhá náš dům.
    Hnusný jako duše jeho obyvatel,
    jejich smutek, strach, samota.

    Co chvíli zvoní a chtějí dál.
    Bydlím v pátém
    a to je jistota.
    NECECH
    NECECH --- ---
    nemám rád volné verše

    Má stará kytara
    O kterou se nestarám
    Kvílí bolestí
    Jsem v metru
    Mám celý oddíl jen pro sebe

    Vidím stovky a tisícovky
    Jak mi tleskají
    Usmívám se do kamery
    Nasadím masku
    Cvaknu prošlý lístek

    Holka na druhým konci
    Se na mě kouká a usmívá se
    Asi je zamilovaná
    Do chlápka, kdo jí hladí stehno

    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Jarní
    ...
    Rozkvetly sakury
    ptáků zpěv, chorál
    bodl by orál.
    NECECH
    NECECH --- ---
    -Hele, jedem!
    -Jé, jedem hned.
    -Hele, jedem teď hned!
    -Nejedem hned.
    -Sereš mě.
    -Hele, jedem hned!
    -Nejedem, sereš mě.
    ROARCK001
    ROARCK001 --- ---
    NECECH: Překrásný. Líbí se mi ta myšlenka, je to subverzivní a precizní. Jen trochu vycizelovat ten rytmus... Piš prosím dále, šuplíku je na to škoda :)
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Všechny mé noci

    všechny mé noci
    mají prochozené boty

    stejně tak všichni ti
    kteří mi odešli

    do samoty
    JANEQ
    JANEQ --- ---


    tvé krevní řečiště
    stoka plná cucků jahodové marmelády


    pusť si žilou
    říkáš
    zažiješ pocity džemu
    v poloprázdné sklenici
    ale kdo by chtěl být
    sklenicí poloprázdna

    jsou tak čistí
    říkáš
    pojďme je vyprovokovat
    k boji
    a nevíš nic o morálce
    natož o bolesti

    tak skoč
    sakra
    a letíš sama


    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NECECH: OK, radu nepřijímáš, to mi nevadí. Zároveň však chceš být čten a očekáváš reflexi.
    Už tím, co jsi sem umístil, jsi nás ale umořil.

    Pokud aktuálně chrlíš několik básní denně, navrhuji, abys to dělal jako prakticky všichni tady: měj svůj autorský klub, kam si dávej/archivuj všechno, a sem dávej jen básně, za kterými si opravdu stojíš. Tedy ne takové, kde sis něco zkoušel nebo myslíš, že tam je jeden dobrý verš.

    Není to otázka množství básní za den, ale množství prostoru, který "zabírá" jeden autor - i tím, kolik toho kolem jednoho textu nadiskutuje kolem. Použij prostě zdravý rozum a postupuj tak, aby tu z toho nebyla NEČECHOVA POEZIE.

    (A teď už opravdu zpátky k básním různých autorů.)
    NECECH
    NECECH --- ---
    NATASHA: Mam zrovna produktivni fazi. Casem me to zajiste omrzi.
    Nejsem si jisty, jak rozumet tvoji rade. "Poradila bych Ti (jako obvykle radím začínajícím autorům), abys více četl autory směru, který Tě zajímá. A učil se od nich čtením." Je-li to opravdu rada, dokazes prijmout, kdyz ti odpovim: "Diky za radu, ale nebudu se ji ridit."? Nemyslim tim, ze bych vic necetl autory meho smeru (aktualne me zajima dada). Myslim tim, ze musim naopak vic psat, abych dosel nekam dal.
    Muzeme se bavit o tom, zda-li vkladam sem prilis mnoho textu. Chces zavest horni mez? 1 text denne / tydne / mesicne? A ma takova mez platit pro vsechny nebo jenom pro me?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NECECH: Bohužel jsi ten kontext nevyhledal správně. Ve Tvém textu má místo zájmeno který nebo jenž, které připojuje charakteristiku nebo uvádí vztah (z možných princů hovoříme o tom, který líže ropuchy).

    Tázací zájmeno kdo by určilo dříve neznámou osobu, např. "byl to princ, kdo lízal ropuchu (objasňujeme, že to byl princ, předtím jsme to nevěděli).

    ---

    A ještě závěrem za mne: texty, které jsi sem v poslední době umístil, jsou formálně neobratné a obsahově pro mne (a zdá se, že i pro ostatní) nezajímavé. Poradila bych Ti (jako obvykle radím začínajícím autorům), abys více četl autory směru, který Tě zajímá. A učil se od nich čtením.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam