• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    VINCENT_BU
    VINCENT_BU --- ---
    SPECTATOR: jen "pískem nesplaven", sloves. tvar mi v daném místě zní toporně. taky si říkám, zda je podmětem pořád "on", nebo něco jiného.
    SPECTATOR
    SPECTATOR --- ---
    Kolik jmen provdat chtěl, kolik slov prorostlých tuší. Ve větru kývaly se, ve stoupě vstávaly, Hlasy porýpané.
    Figuríny z hlíny, pískem nesplaven. Šepot ve větru a prázdný splín. Hlinka syntézou všech barev, v očích zrcadlo a slepý mim.
    VINCENT_BU
    VINCENT_BU --- ---
    HANNA: jako celek je to spíš nevyrovnané, ale zaujalo mě, kolik konotací se tu nabízí, ať už jsou, nebo nejsou vyjádřené. např. u přestupu z A na B by mě coby jen zřídkavého uživatele pražského metra asi v první chvíli nenapadlo, že je to dálka, možná ano, možná ne, líbí se mi však ten prostor, který si musím za přirovnáním vyplnit. když se to pak specifikuje, tajemství zmizí. možná bych to nechal otevřené i s nebezpečím, že čtenář zvolí jiný význam (např. kvalitativní přechod).

    "chce se mi spát víc než Psím vojákům" není docela obratně vyjádřeno, ale ten význam stojí za to, vzhledem k pokračování. čím ta deska končí? Kiliánem Nedorym, tuším. A když se tedy dveře neotevřely, hned je tu význam navíc, byť možná nezáměrně. to se mi líbí.

    sorry, že to tak pitvám, ale jsou to zajímavé procesy.
    VINCENT_BU
    VINCENT_BU --- ---
    KRIZ_KRAZ: já to čtu jako pozvánku na Básníka Ticho. potom také oprava: "slyš jeho ozvěnu" přijde vhod :))
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    KONZUM23: Tak. Viď. Ten zájem, jeho absence; to je zásadní.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    KRIZ_KRAZ: Až Tě začne zajímat poezie, budeš potřebovat mnohem větší intenzitu spojení s textem. Budeš o něj chtít pečovat, protože náhle půjde o mnoho. Do té doby...jen tak bez většího zájmu cosi pindáš.
    KRIZ_KRAZ
    KRIZ_KRAZ --- ---
    RAINBOF:
    Dík za názor. Je pravda, že sem dlouho nic nepsal a tohle sem jen tak prskl na papír.
    Možná by z tvého pohledu hodně spravilo, kdybych přidal k verši:

    'slyš moudrost TICHÉHO ŘEČNÍKA'
    +
    'slyš JEHO ozvěnu'

    Víc bych se tím asi nezabýval. Raději napíšu něco nového :) dík
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    KRIZ_KRAZ:
    ja nejsem basnik ale basne rad. Za mne: víc zamakej.

    a jak to vidim ja (nasleduje kritika takze pokud ji nesneses necti to):

    tohle je jak z citanky, a je to jednoznacne zdarila vec.
    "ticho je řečníkem
    na prázdném náměstí
    jeho gesta a význam
    patří všem přítomným
    "

    Dale je znat nejaka zmena rytmu ktery neni nijak zretelny takze se to neda cist. Smrdi to nejakym rafinovanym hiphopovym rytmem.

    Nektery spojeni jsou vylozene nestastny, vetsina prepalena a misty nedava smysl i kdyz se vazne snazim.

    "kdykoliv
    no tak.. zaposlouchej se"
    vystoupeni v z treti osoby proti posluchaci je osemetna vec a tady se nepovedla. marne premejslim kdy jsem to kde cetl myslim ze nikde.

    "slyš tu moudrost
    stojí tady celé dny a nikdy nemluví jen tak, aby nestála řeč"
    stoji tu kdo ? moudrost to namesti co je na nem moudry ticho ?

    "slyš tu ozvěnu
    je zvláštní, silná a úderná
    vrací se s pláčem"
    oukej, tohle je neco jako blabla cast. a to proto ze se to nevztahuje k nicemu konkretnimu
    ...
    "nebo v porozumění"

    "občas šeptá, zvoní, křičí nebo piští ó bože"
    nejsem si ted jist zda tema zustalo u namesti, ozveny ticha. prijmu li to ze ticho ma mnoho podob od normalniho ticha kdy trcis uz 2hodiny na slunicku, na zastavce uprostred pole a cekas na autobus nebo stopa, az po ticho kdy cekas ze ktere strany ve tme prilitne facka. Ale jsem si jist jaky druh ticha by byl ten s pistenim "ó bože" zase si myslim ze tu nejak chybi spojka k tematu.

    "někde musí být zákoutí, kde je i veselá. chmm
    přijď v noci"
    takze jde o zenskou ? tmu ?
    kdy se ticho stává zrním tmy
    a odkrývá každého malé tajemství
    takze tma ? slo celou dobu o tmu ? ale az na konci vim ze mam prijit v noci.

    Ten zacatek se mi libi. nejak z nej cucham Vrchlickyho a jeho kamose. Zbytek by chtel vic promyslet. Necte se to dobre a nesedi to na sebe.
    KRIZ_KRAZ
    KRIZ_KRAZ --- ---
    POZVÁNKA NA TICHO

    ticho je řečníkem
    na prázdném náměstí
    jeho gesta a význam
    patří všem přítomným
    můžeš přijít i ty. kdykoliv
    no tak.. zaposlouchej se
    slyš tu moudrost
    stojí tady celé dny a nikdy nemluví jen tak, aby nestála řeč
    slyš tu ozvěnu
    je zvláštní, silná a úderná
    vrací se s pláčem
    nebo v porozumění
    občas šeptá, zvoní, křičí nebo piští ó bože
    někde musí být zákoutí, kde je i veselá. chmm
    přijď v noci
    kdy se ticho stává zrním tmy
    a odkrývá každého malé tajemství


    (nevím, jestli se jedná přímo o báseň a je mi to vlastně dost jedno. diakritiku a tečky na koncích veršů moc neřeším. pokud někdo zavadí o myšlenku, budu jedině rád.)
    HANNA
    HANNA --- ---
    Košíře II.

    kolikrát mi ta chodba z pokoje do kuchyně
    připadala jako přestup z Béčka na Áčko
    v dětství nekonečná
    chce se mi spát víc než Psím vojákům
    ale gramofon už mlčí
    dveře se neotevřely
    HANNA
    HANNA --- ---
    Košíře I.

    tenkrát byly panáky zadarmo, řekl mi
    protože jsme vyhráli Nagano
    ale hospoda je dávno prázdná
    a park plný dětí
    najednou si přesně vzpomínám
    jak táhnu svou hlavu
    na provázku
    Plzeňskou
    TRISMEGISTOS
    TRISMEGISTOS --- ---
    Večeře

    Půlíme děťátko
    Tiší
    Obnažení
    Schovávám svůj pohled
    do rohu
    Slabounký vlásek pavoučí sítě se chvěje
    Bezbranné
    kyvadélko času


    Snad, kdybych se na tebe podíval
    svět by se zastavil
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Milí autoři, ještě máte čas se přihlásit. Cena je pro výherce dotována částkou 5 000 eur, což je poměrně motivující.

    Drážďanská cena lyriky 2018 – Tvar
    http://itvar.cz/prilezitost/drazdanska-cena-lyriky-2018/
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ONDREJ_FAFEJTA: Díky. Běda, čárky já neumím! Opravím si.
    ONDREJ_FAFEJTA
    ONDREJ_FAFEJTA --- ---
    NATASHA: No, líbí se mi, že je to uměřené, přitom mě to nutí pátrat, ale neztrácím se, a taky jsem se na konci pousmál. Má být čárka: Chceš to s cukrem, nebo bez?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Liščí ohon

    I.
    Sedí v mracích, na posedu nejvýš.
    Mezi listy
    tajně vystrčený jazyk: bouře
    dobře opíjí, dnes to bude hned.

    II.
    Hned je v lese doma: fabii
    má vedle trati v mlází. Civí po houbách.
    Na oblohu nevyleze, je to příliš
    do kopce: klopýtneš
    a vaz si srazíš. A pak — loví lišku.
    Slíbil si.

    III.
    Ráno. Probudí se, liščí ohon
    nacpaný do chrápajících úst.
    Zbytek zvířete je v kuchyni,
    ochočeně kmitá: chceš to s cukrem
    nebo bez?
    VINCENT_BU
    VINCENT_BU --- ---
    CICHLASOMA: díky za připomínku. myslím, že je to naschvál, abych se vyhnul hromadění téže koncovky. ovšem souhlasím, že upřený je primárně pohled. zkouším to obejít.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    VINCENT_BU: Je "pták s ledovým pohledem upřenÝ do šatů" schválně?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ONDREJ_FAFEJTA: Klikneš na ikonku autora vedle příspěvku, ke kterému chceš napsat reakci, rozbalí se paletka a první volba je "odpovědět".
    ONDREJ_FAFEJTA
    ONDREJ_FAFEJTA --- ---
    díky. uvítal bych instruktáž, jak se dávají komentáře k příspěvkům. díky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam