S_TEJK: jen bezhlavá kupa pokoušející se stavět na zvukovém triku. málo.
BUBLINKY: stará dobrá bublinky. prima, potěšila, poezie. ale proč ten ostych před spisovným tvarem. nebo jsem už tak zkostnatělý? :)
ještě přemýšlím, proč jsem prve nenapsal stará dobrá Natasha. mám tě málo přečtenou? ne, tedy ano, ale tím to není. zde však věřím individuální události víc než u ní. tam mi lezly do popředí zažité nástroje víc než jedinečnost chvíle. byť zase, ať už je to celé rozšlapané, Jitka má po ruce bohatší arzenál, když se jí vše sejde. tvoje komornost zabírá, ale má omezený prostor. pak se můžeme bavit, jestli je lepší poezie jako varhany nebo minimalistický klavír. já vím, začne to být absurdní.
SPECTATOR: deníček
FAERTIS: je pravda, že poezie bývá útočištěm posledních ztroskotanců ještě víc než próza, neboť napsat pár veršů je nesrovnatelně méně práce, vlastně jedna z nejlehčích věcí na světě, a nějaký ten rytmus a la "pec nám spadla" natloukli ve školce do každého, to je pak na úrovni tiku. ovšem pokud se člověk pokusí z daného rytmu vypadnout, být jářku zcela mimo rytmus, jde o rebelii, a vlastně tvůrčí akt :)
RICARDERON: budu za hnidopicha. není bez nápadu, ale jen tak na 60%. neurazí, nepokazí náladu, ale říkám si: mohlo tam být víc překvapení a vzrušení. že by mi unikala souvislost mezi Gangou a nabytím zraku, něco duchovního? tím by to drželo, ale spíš jen z nouze než z nutného vyústění. důvěryhodnost pointy zde rozhoduje. každopádně, víc v plusu než v minusu. první strofa určitě naladí.
ZITOSLAVA23: došel jsem asi do dvou třetin, styl napoví hned po pár verších. bez ironie, i takovéhle texty patří k tvorbě, hlavně aby se na nich člověk učil, čemu se vyhýbat. pokud si však dáš tenhle styl jako cíl, jsi spokojená. pro mne se v něm energie tříští, svět je rozklížený, chybí mu páteř či pevná osa, která by materiál pevně držela a orientovala. v důsledku pak několik podobných básní víc vyčerpá než nabije. já tomu říkám "protobáseň". v lepším případě v ní lze najít verše a motivy, které vystupují z chumlu, ty se zvlášť složí, ostatní se vyškrtá, a je vidět, zda tu od začátku bylo jádro žádající o vyvolání, nebo ne.
FAERTIS: poslední stadium :)
BUBLINKY: čtu příspěvky odzadu, jinak bych věděl, že existuje i nová dobrá bublinky. "komorní arzenál" dostal facku. fakt ty jo, jestli mám jen takovou náladu, nebo je báseň takto skvělá i v jiné dny. :) věřím druhé možnosti. dovětek za pomlčkami víc asi pro tebe, jako první mi začal vadit rytmus v "taky se mi o mámě zdá", i dál už trochu rozvolněnější, vadne to, byť pointa sedí, to chápeme.
FAERTIS: konečně trefa, autor se odrazil ode dna. hledal život a našel jej na pravém místě.
ARGANNAH: první dvě strofy nulový prožitek, jen zastřené konstatování, jakási teorie – špatné znamení. až dotek větví krátce zahraje. pak se to střídá; kde použiješ obraz, něco ožije, kde se vrátíš k myšlence, zmrtví to. kde je evokace? nechci teorii. otevřu se a báseň se mi musí vnutit. obrazné myšlení s intelektuálním zde nezapadlo, zdá se. jádro je slabé. báseň musí zvýrazňovat prožitek, situaci, poznání v daný moment, vůdčí motiv. možná je jen zahlušený. zkus jej znovu pocitově uchopit a vyjádřit jinak, čeká na to, máš-li stejný dojem. ;)