• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DUBAS_: A co je nového? Nenapínejte nás!
    RADOWAN
    RADOWAN --- ---
    DUBAS_: to se jeste vejde na jednovrstve dvd!
    DUBAS_
    DUBAS_ --- ---
    co se to deje steam stahuje Kingdom Come: Deliverance, 4.6GB dat
    MICHALFRIDRICH
    MICHALFRIDRICH --- ---
    DAVESADE: možná začíná jít do tuhého, přeci jen čas je neúprosný. akorát sem na twitteru zahlíd fotku, jak to vávra testuje na oculus riftu https://twitter.com/DanielVavra/status/653543303112171520
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Je něco nového? Nějak dlouho ticho po pěšině tady...
    SWT
    SWT --- ---
    BOD: (nebavily)
    BOD
    BOD --- ---
    GANDHI: chápu, ale jako vodu na mlejn pohledu z třetí osoby to nevnímám, pro mě to není alternativa. OR sleduji od začátků na kickstarteru a plánuji jednou něco takového domů pořídit. mám na "vlastní kůži" odzkoušeno o čem píšeš (např Skyrim, Fallout hranej téměř výhradně chladnejma zbraněma), na druhou stranu by mě ty souboje z třetího pohledu nebavili a celou hru bych asi po pár hodinách odinstaloval (stejně jako při použití cheatů), chci se do té postavy a situací vžít, ne ní jen ovládat, když ti cestu hustým lesem zahradí např velký vlk, z třetí osoby vypadá jako velký zvíře, rozhodně se ho nebudeš v tu chvíli bát, nevyletí ti tlak, máš ten distanc a racionální přehled o situaci co z prvního pohledu často nemáš, nechci si kazit hru, raději špatná hratelnost z prvního, než ořezaný zížitek z třetího
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    BOD: zkus si nekde oculus a zjistis, co toho vlastne na monitoru nevidis ackoli bys mel. u fps je to neco troche jinyho, protoze mas focus obvykle v radech desitek metro a nejakej rozdil v radech metro vzniklej deformaci uhlu pohledu v nastaveni, kterej prave simuluje periferni videni te az tolik nerozhodi - zatimco u boje na blizko je imho kazdej decimeter dulezitej.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    DAVESADE: no jo, ale tam je pointa toho, ze ty mas jeste prehled o tom, co se deje kolem tebe :) nevidis jen ten tunel pred sebou
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    I když to v tom Tekkenovi je spíš PunchOut mode, než first person - každopádně je to dobrý příklad, jak se s tím vypořádávali.



    No počkáme na Vávru.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    HALCYON: Jako jo, to je fakt, tam jsou ty fatality fakt super a člověk má pocit, že fakt rube. Ale jsou to jen fatality, tj. zastaví se čas, v realtime by to asi nebylo ono ;).
    SIRLOON: Já jsem dokonce zašel tak daleko, že jsem v BB propojil dvě konzole a hráli jsme s kámošema proti sobě. Největší problém byl odhad vzdálenosti od cíle... ale third person to jistil ;).
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    DAVESADE: tak ten 1st person mod v BB byl dost nehratelnej. klasickej 3rd person byl vpoho. ale mam taky priklad :)
    TEKKEN 2 Secrets Tutorial: First Person Wire Frame Mode [PS1/PSX]
    https://www.youtube.com/watch?v=JGNWpn6FW20
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    DAVESADE: OT: nejlepší šermování na Wii je No More Heroes 2!
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Ještě dodám další (a špatný příklad) - Red Steel na Wii, který také měl šermování ve first person. Celkem vtipně se s tím vypořádali prostě tak, že ses nemohl hejbat jinak, než doprava-doleva, pak blokovat a útočit jedním z několika málo výpadů a šlo vlastně o takovou minihru, ve které nešlo mečem nijak mířit.

    Red Steel 2 se s tím vypořádal o něco lépe, ale furt to byla rytmická minihra, než simulace šermování (i když to už byla celkem zábava hrát, relativně).

    Asi nejblíž se tomu blížil Skyward Sword, ale ten nebyl first person - ale tam to už simulaci vzdáleně připomínalo (avšak v praxi se používaly jen tři směry útoků, byť v okruhu 360°).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    BOD: Jo, ti uživatelé third person kamery to trochu hatí, ale v principu mi FPS přijde nej nej nej ;).

    Nejsem šermíř teda, ale oproti Jedi Knight tady čuchám problém, že pro vžití do role je podstatnější feedback z končetin, než z očí. Oči jsou pořád upřené na cíl, ale co dělají ruce - to "nevidím" a bez nějakého feedbacku o tom vlastně ani nevím. Jasně, můžou si pomoci tím, že feedback naznačí nějakou vizuální pomůckou (viz Bushido Blade), ale to už můžou jít rovnou do third person kamery. Fakt nevím, jak toho docílit, aby to bylo uspokojivé.



    Na gamepadu se dvěma analogama by bylo zajímavé, aby se postava hýbala nějak automaticky (např. pomocí horních trigerrů by se hýbala směrem ku a od nepřítele, který by byl napevno fixovaný) a oba analogy by pak sloužily k nápřahu paží. Tam by ten feedback už byl a mohlo by to být docela sexy. Zase je to nepoužitelné v masové bitce, jenom na duely. Nevím no.
    BOD
    BOD --- ---
    DAVESADE: Nejsi sám, ten zážitek je upe jinde, i taková arma, dayz nebo gta jsou v prvním pohledu mnohem zazivnejsi, víc se lekas, min vidíš, imho lip miris i reagujes na frontální útok, i když je jasné, že proti hráčům co si koukaj na lopatky, přes zdi a cekaj na tebe ve vysoke trave u cesty máš slušnou nevýhodu.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GANDHI: No jo, ale v praxi se v DBTS mačkala jenom pětka na numerický klávesnici a s tou se ukydlila skoro celá hra ;). A ještě dodám, že jsem asi jedinej na světě, koho myšlenka FPS šermu rajcuje - i Jedi Knighty hraju komplet v first person pohledu...
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    Uuu hot hot! :)
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    RADOWAN: jj, die by the sword melo na svou dobu revolucni system - prenaseni pohybu mysi primo do pohybu ruky vcetne dynamiky. kdyby to nekdo dotahl do konce mohlo by to byt super, koneckoncu konzole uz dneska podobny systemy pouzivaj. dalsi revolucni rys byl, ze hra dokazala registrovat nebezpecny casti predmetu - ostri, bodce, takze nepratele si mohli proste nabehnout na mec nebo si je mohl placate mecem naplocho. dokonce k tomu tenkrat slibovali nejakej rekorder pohybu, aby sis mohl sam vytvorit uder a ten pak jednim tlacitkem spustit, ale uz si nepamatuju , jak to dopadlo.

    nicmene z toho vsim ovladani se dalo prepnout na relativne standartni bojovkovy ovladani, takze se to hralo dobre.

    a bylo to z third person pohledu - prirozene.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    A ABYCH to dostal do kontextu K:C
    Myslim ze Genoske (zakladatel AF) je takovej Vavra ceske sermirske sceny :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam