• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.
    TERZ
    TERZ --- ---
    Grafika se řešila, bugy evidentně bude řešit další patch takže nějaký prozatímní dojmy z hraní po +-15ti hodinách.
    Ten mnou zmiňovaný systém hadrů, špíny etc. -> Když sem běhal po Ratajích (asi největší město?) jako otrhanej špinavej vandrák tak mě na každým kroku buzerovali a prohledávali stráže. Když jsem se umyl, vypral si hadry a vzal si něco "normálního" na sebe tak sem měl klid. Jestli je to jenom náhoda nebo tenhle efekt mít má netuším, ta hra se o tom nikdy nezmínila. NPCčka ale fakt, že jsem evidentně dostal na držku komentovali poctivě.

    RPG systémy -> Překvapivě fungují. Už jsem se zmiňoval o lockpickingu, kdy zpočátku je to fakt peklo a člověk má pocit, že se jim ta minihra asi nepovedla. Ale o pár levelů později to je najednou poměrně smooth a funkční věc.
    Jinak je to vlastně systém z TES. Lvly rostou tím, že člověk dané činnosti provádí, posléze si může odemykat všelijaké perky etc. Nic světoborného.
    Combat a jeho četnost -> Zatím ho tam převapivě moc nebylo. Tipl bych si že za celou dobu jsem absolvoval 20 soubojů včetně tréningu. Zkoušel jsem meče, pěsti, tupé zbraně. Není to vůbec lehké a zdá se to poměrně komplexní (tohle nejde zhodnotit teď protože Henry je prostě loupák a fakt nic neumí takže si musím vystačit se základními výpady a jedním kombem s dlouhým mečem...)
    Je tam systém reputace, v každé lokalitě má člověk reputaci jinou v závislosti na svém jednání.
    Dopad té reputace jsem zatím zaznamenal jen v situaci kdy jsem se ptal po práci a všichni na mě kašlali.
    Potom co se mi povedlo sestřelit jednoho lapku a udělat nějaký úkol tam pro mě práce najednou byla. Jestli je to přímý následek reputace si zase jen domýšlím protože nikde žádné info "You famous now!" nevyskočilo ale smysl by to dávalo.
    Fast travel není jen pouhý telepot ale zobrazí se mapa, panáček jí prochází a cestou potkává různé eventy (není jich nijak moc. Při cestě přes půlku mapy na mě vyskočili 2. Ať už jde o přepadení, random setkání s pocestným nebo mrtvolu na cestě, je možné se zastavit a situaci řešit nebo se pokusit utéct. Jsou tam procentuální šance na útěk etc.)
    Úkolů je habaděj, pořád je co dělat. Některé jsou zajímavější než jiné atd.

    Jestli mi tam nějaký systém vyloženě nevoní tak je to "Sejvovice". Ta hra se dá uložit buď spánkem a nebo použitím lektvaru. Ten se tedy dá dle kodexu i vařit ale k tomu jsem se zatím nedostal. Ještě mi "sejvovice" nikdy nedošla ale hrozím se momentu kdy se to stane. Nevím jestli bylo nutný tenhle systém tam cpát, nějak mi to tam nesedí.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    FRIZER: Mno, moc to nie je vidieť, je to len iná textúra.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    A tak ty špinavy,roztrhany hadry znej az tak blbe ze to snad hned v utery poridim..:)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    TOFI: hm, ten už mám, čakám na 1.02
    TOFI
    TOFI --- ---
    Patch pro Kingdom Come má 23 GB • Eurogamer.cz
    http://www.eurogamer.cz/articles/2018-02-11-patch-pro-kingdom-come-ma-23-gb
    MAGE
    MAGE --- ---
    bude k dispozici nejaky HD pack ke stazeni jak to ted delaji pro nektere starsi tituly pro xbox one x?
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    TERZ: Jasne, práve ešte úplne neviem, nakoľko tie systémy reálne fungujú. V tutoriale som si to prečítal aj ja, ale chodím zatiaľ otrhaný a od krvi a od blata, a nemám dojem, že to má nejaký podstatný dopad (tuším mi na začiatku Bianca povedala, že sa mám ísť umyť, ale to je všetko).
    Uvidíme ďalej.
    TERZ
    TERZ --- ---
    CLAVEN: Hele jasně, ja tohle nerozporuju. Mít tam 4K textury a vykreslování skrze celou mapu tak to určitě bude vypadat lépe. Pro mě tam ale po chvíli nastoupil uzas nad tím že tvoje hadry/brneni/vybavení se obnosuje, spini, ničí ať už při soubojích nebo přirozeně a že mají tyhle "staty" přímý vliv na to jak na tebe ten svět reaguje a že je tam vizuální reprezentace všech techle faktorů. Ze se musíš umýt jinak si o tebe ani místní žebrák neopře kolo atd. Vzhledem k tomu že už to hraješ tak vic že tam těhle "maličkosti" jsou tuny a nejsem si schopnej z hlavy vybavit hru která by podobně funkční systemy v téhle kombinaci měla. Btw. ten lockpicking přestane bejt tak debilní až se trošku vylepsis. Henry je fakt hloupej Honza kterej nemá ani tušení co se kolem něj deje. Ale po otevření pár truhel, dveří a pár mlynářských diskusích později to najednou funguje o mnoho lépe.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    MIKEE: Hele, pre mňa to zas nie je taký big deal, lebo si zvyknem a po chvíli to už neriešim. Ale je fér to povedať na rovinu.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    CHRMLE: hádám od 7 po 8,5 z deseti. Bude dost záležet jak dopadnou příběhy postav :) Ale jinak to vypadá na poctivé RPG a to jsme tak nějak si přáli...
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    CLAVEN: Ja si osobne myslim, ze se to graficky zlomilo vyrazne pozdejc, rekneme 2015-16, tj. kdyby se podarilo to dostat ven +/- vcas, tak by to i na konzolich vypadalo porad dobre. On kazdej dalsi rok znamena, ze velky studia se dostanou zase o krok dal v "poznavani" HW konzoli, o to vic, ze current-gen jsou dalek bliz PCcku nez minula generace (ted myslim tu s PS3). Je nekdy az neuveritelny jak veklej rozdil je potom ve hrach na stejnym HW na zacatku generace a ne jejim konci.
    To je ale coby-kdyby, i za ty posledni dva roky se udelalo pomerne dost zmen aby to na konzolich vypadalo graficky v ramci moznosti dobre. Co si tak pamatuju, tak to vlastne celkem zachranilo Pro, protoze na tom se to dalo s extended pameti pustit a ladit jeste v dobe, kdy jsme byli jeste o slusnych par GB nad retail limitem ;)
    CLAVEN: Na konci je Written and Directed by :)
    BOBBYLON: Muj point je, ze je dobry tu hru brat jako celek. Neni to tak, ze se nekdo schvalne vykaslal na rozliseni textur na konkretnich mistech, proste se misto toho dala priorita necemu jinymu a ne nutne primo z grafiky. Je to takovej ten klasickej X-uhelnik, kde zatahas za jednu stranu a stahne ti to ostatni a tak to musis balancovat, abys to nikde neprehnal.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    TERZ: skôr to je tým, že si na tú grafiku zvykneš. Prvých dvadsať tridsať minút si hovoríš "kurva prepadol som sa časom do 2007 alebo čo", ale potom si zvykneš. Ale nie je to proste hra z roku 2018 ani omylom.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    BOBBYLON: ja som bol prekvapený, že som v úvodných titulkoch tuším ani nevidel Vávrove meno. Očakával som, že to bude MGS V štýl "A Dan Vávra game written by Dan Vávra lead designer Dan Vávra", ale fakt to tak nie je.
    TERZ
    TERZ --- ---
    Já se teda budu řadit k nadšené části hráčů, protože mě se to strašně ale az přehnaně moc líbí. Ten feel, ta hudba, ten art, všechno. Graficky se mi to taky nezdá špatné, jo low-res textury tam jsou, animace ksichtů trošku stradaj ale celkovej vizuál cestou z Ratají do Ledečka low-res textury nekazí. Určitě bych to neskatulkoval do kategorií jako "hra z roku xxxx", můj osobní typ je že na optimalizaci asi nebylo úplně moc času a seriznout assety byl ten nejpříhodnější způsob jak těch 30stable FPS z konzolí urvat. Tu grafiku tím neomlouvam, jen můžu říct že koho zaujmou až téměř úchylně propracované systémy, toho grafika neodradí.
    BOBBYLON
    BOBBYLON --- ---
    MIKEE: V tenhle moment uz je pro me Vavra stranou (i kdyz se samozrejme tesim, az bude v recenzich konfrontovanej se svym reditel-vesmiru-self a slibama), hodnotim to co vidim, a po dlouhy dobe jde o hru, ktera me zajima (rpg, je ceska, ma ambice byt realisticka). Ze samozrejme nemate team jako CDPR je jasny, ale zaroven vim jak vypadaly videa v roce 2015, a vim jak vypadala beta.
    Nechci picovat za kazdou cenu, jsem rad za insider info.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    MIKEE: tvl. Pasívne agresívny si tu akurát ty. Jasne, že ste to urobili najlepšie, jak ste vedeli, to snáď nikto nerozporuje.
    Ale nerozprávaj kecy o tom, jak to na PS4 nešlo lepšie urobiť s 5 GB pamäte alebo jak to netreba porovnávať s first party hrami, lebo kurva proste a jednoducho KC:D je bezkonkurenčne najhoršie vyzerajúca "veľká" hra, ktorú som za posledné roky videl.

    Je na tom holt poznať, že to malo dobrú grafiku a animácie na rok 2013 alebo kedy ste to začali vyvíjať, dneska už je to bohužiaľ viditeľne zastaralé.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    BOBBYLON: Reknu k tomu asi to, ze jsme to udelali tak dobry jak jsme umeli s poctem lidi, jejich zkusenostma a rozpoctem co jsme meli. 5GB argumentuju proto, ze to byl problem co jsme realne dlouho resili na urovni optimalizace urcitejch casti klidne i jen o desitky MB, krom toho CryEngine je (byl) bohuzel dost nenazranej. Ja se budu rad bavit o tom proc jsou nektere veci tak a ne jinak (z technickyho hlediska) a treba to bude i nekoho zajimat, jen bych poprosil o otevrenou mysl a mene pasivne agresivniho chovani. Hra je venku a tak se muzeme bavit o tom co tam skutecne je a neni a proc a ne jen o vavrohejtologii ;).
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    FRIZER:
    - Budou ve hře různé druhy luků a šípů? Stejně jako je ve hře x druhů ručních zbraní a je možné ten luk používá jako hlavní zbraň?
    - Jo.
    BOBBYLON
    BOBBYLON --- ---
    MIKEE: Mno. A kdyz ti screenshotu nasazim 20 (stromy, trava, obleceni, drevo, kov), a neporovnam to s W3, ale prave treba 1st person Skyrimem (2011 vs. 2018), uznas ze jste trochu zaspali? Beru, ze na PC to teprve vyjde a info mam z twitche, ale trochu me krka ze argumentujes 5gb pameti, kdyz je jasny, ze tim to asi tezko bude. Podobne jako animace (postavy i facial) a chovani modelu v interakci - tj. ne nutne pocet polygonu, ale celkovy provedeni a zasazeni.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    MIKEE: Vizuál porovnávam s čímkoľvek, čo vyšlo v poslednej dobe, od AC:O až po Shadow of Mordor/War. Textúry, modely aj animácie sú lepšie v prakticky ľubovoľnej AAA hre z posledných 3 rokov (áno, dokonca aj v Mass Effect Andromede).

    Vážne, tá hra nie je zlá, ale grafika a animácia proste nie sú jej silnou stránkou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam