Tady jsou zase vasne pri pondelku :D
No zkusim to poporade... Myslel jsem, ze Dragon ma Mavica 2 Pro ne? Air prenasi signal pres wifinu a tam bych ztratu signalu chapal. Ja ji teda chapu i ted. Me to u P4P v2 taky cas od casu zlobi.Proto tam ale mam moznost prepnout signal z 2,4GHz na 5,8GHz. Imho to bude u M2P taky. ONo se to nezda, ale to zaruseni signalu je v dnesni dobe fakt obrovsky. Jedna oblibena historka... Jeden z kolegu kdysi lital v okoli Lucni boudy (v dobach, kdy se jeste tolik neresilo...) kde testoval extremni podminky pro jednu expedici a esi ten stroj dokaze litat i v extremni zime atd.
No a jak si tam tak lita, tak najednou dron bere drahu a mizi v dali... Nastesti se mu povedlo prevzit zpet kontrolu a pritahl si ho zpet. Nasledne zjistil, ze na snezce je vysilac nejakyho signalu, kterej mu zarusil signal a nazdar... A to bylo v krasne otevrenem prostoru :) Ve meste tech vysilacu je o mnoho vic a o hodne silnejsich.
DRAGON: Smart controller je ted novinka, takze to imho moc lidi zatim nema. Ja mam Crystalsky a to jen proto, ze ten displej je bombastickej a vidis na nej i v plnym slunicku. Coz na iPad bohuzel ne. Naopak jsem presnej opak, totalne me sere Android a nesmi mi domu... to je nejvetsi slabina toho zarizeni a moc me mrzi, ze tam nejde dat iOS. Proc me to sere? Protoze odezva je brutalne pomala oproti iOSu, kdyz kliknu na nahravani na displeji, tak musim kliknout nekolikrat nez to zacne nahravat, je to pomaly jak snek... ale ta svitivost displeje, kompaktnost a napajeni externi baterkou (oproti iPadu, kdyz se mi vybije, tak mam na x hodin smulu, tady vyndam druhou baterku a jedu dal) byla jednoznacnou volbou pro to to koupit.
Nemuzes verit marketingovejm kecum, ktery ti vyrobci nabizej. Oni tyhle veci testujou jednak v idealnich podminkach, ktery realne nikdy nemas sanci dosahnout. Tedy kdyz napisou ze dolet je 31 minut, tak je to prave v idealnich podminkach. V realu je dolet neco kolem 25 minut +-. Navic vetsinou baterku nedrtis do maxima, protoze treba v zime kapacita padne rychle a kdyz jses pod 10% tak zacne stroj pristavat... A nechces pristat nekde pryc od tebe :)
Kdyz ti napisou, ze dolet je 7km, tak musis cist v tech malejch pismenkach, ze to je pouze v FCC a pri nerusenem prostoru. V Evrope je povolena norma CE, ktera nema takovou silu a tedy realne je dosah kolem 3km vyjimecne 4km. NICMENE!!! litat takhle daleko je jednak totalni (s prominutim) picovina, sobectvi a nesmyslnej risk. V takovy vzdalenosti proste nemuzes nikdy reagovat na okoli a okolni provoz, kterej kdyz, tak vidis jen a jen pred sebou a i tak to je jen nahoda, kdybys tam bezpecne zaregistroval okolni provoz vzhledem k sirokouhlosti objektivu atd... Ten duvod, proc se ma litat na vizual je jednoduchej a neni bezduvodnej. Proto nikdy nedokazu pochopit, proc lidi nadavaj, ze jim nestaci dolet... Litam uz nekolik let a v drtive vetsine litam do nekolika stovek metru od sebe. Delsi dolet jsem v zivote potreboval jen parkrat a to u velmi specifickych zakazek a i tak se jednalo o vzdalenosti do kilometru na otevrenem prostranstvi. Navic to bylo litany velkym strojem, kterej i na takovou vzdalenost byl videt a bylo to s veskerou koordinaci.
Nejdal v zivote jsem letel 3km, kdy se jednalo o spolupraci s jednou spolecnosti vlastnici nejvetsi dul v CR a opet to bylo jednak na otevrenem prostranstvi s koordinaci, kdy se vytycila trasa, kde nic a nikdo nebyl a i tak jsem me stazenej zadek...
Dale je pak "videt" a "videt" :) Vizual znamena, ze jses na tu vzadlenost bezpecne schopen stroj ovladat, aniz bys musel koukat na displej. V realu - Inspire je videt na vzdalenost cca 700m, phantom 500m, kdyz mas fakt dobry oci, Mavic cca 300m.
Opet z me zkusenosti. Lital jsem kdesi v horach komplet mimo lidi. Byl jsem cca 700m daleko a 400m vysoko (v tomhle prostoru jsem si dovolil letet mimo vizual). Pripravuju zaber (ze zacatku kolmo dolu, couvacka a zaroven tilt kamerou nahoru... nadhera). Kdyz v tu najednou se mi prevrati obraz o 180° WTF kua... co se deje... Proste najednou byl obraz vzhuru nohama, ale telemetrie byla normalne... Ale proste v tu chvili nevite, co se s tim deje... Pada to? Je otoceny rizeni? nepodelal se i kompas? V tu chvili nemuzete pouzit automatickej navrat, protoze neni jisty, jestli by to nevzalo drahu jinam... Nastesti jsem presne vedel, kde se nachazim, jakou stranou jsem natocenej a co musim udelat, abych se manualne vratil... Ikdyz bylo v tu chvili kolem minus 10°, tak me bylo vedro jak v saune... Zkratim to, vecer jsem po celkem dukladnym googleni zjistil, ze je chyba v FW a pri naklonu kamery o 90° dolu to proste prevrati obraz... Kdybych nevedel, kde jsem, tak jsem totalne v kelu. DJI bohuzel neposila newsletter s chybama, ktery se objevi tak, aby informovali lidi o pripadnych potizich atd... Ze zacatku vetsinou o vsem mlci a resi se to jen na forech mezi uzivateli.
Proto nechapu lidi, co si nasadej brejle a letej kilometry daleko a neresej... Ale asi do doby, nez si kazdej zazije velkou krizovku tak to proste nepochopi :) Ted jen doufat, ze ta krizovka nebude mit fatalni nasledky...
Muj prvni let byl taky kdysi ve Hvezde. Nicmene vzadu u letohradku na ty velky plose a v dobe, kdy tam nikdo nebyl a nelital jsem nijak daleko. Jednak protoze jsem se bal, ze si to rozbiju a druhak nebyly senzory :D A tretiak protoze jsem proste byl totalne posranej, ze to spadne... neveril jsem tomu, ze to fakt lita... Coz je stav mysli, kterej si v dnesni dobe moc nikdo neuvedomuje a bezmezne veri, ze ten stroj je dokonalej a nespadne... Naopak, pokazdy jdu do vzduchu s tim, ze ten stroj kdykoliv padne a snazim se tedy opravdu minimalizovat pripadny riziko.
SARKUF: variabilni ND ovaldatelny vzdalene by bylo bozi no :D imho ten, kdo to vymysli, tak zarobi :D
No nic... jde se makat :D