• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSMěstské utopie - fungují města? co táhne lidi do velkoměst? a před čím z nich jiní utíkají?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Od plechu k lidem. Kam by měly jít dvě miliardy na podporu mobility • RESPEKT
    https://www.respekt.cz/...i-hlasy/od-plechu-k-lidem-kam-by-mely-jit-dve-miliardy-na-podporu-mobility
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jinak kdybyste chtěl někdo podpořit městskou utopii s elektrickými cargokoly, tak 4avs.eu hledaj nové kurýry/piloty pro elektrická cargokola... kdyžtak ke mě do pošty.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Praha chystá cykloobousměrky, Brno je ruší. Policie je považuje za nebezpečné, data ale ukazují opak | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/praha-brno-cykloobousmerky-doprava-kolo_2007200630_jab
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Mě zajímá jen to povinné, pojištění je jinak IMHO samo o sobě spíš na h... Asi tak jako koupit si los. :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jo, tuším ten Fast Pedelec má ještě limit hmotnosti do 35 kg (což teda může souviset s tím, že tam není povinný ručení a tahle hmotnost se bere, že prostě nemůže způsobit nějakou megaškodu). Pro mě je to dost limitující, já elektrokola provozuju buď jako solární kola nebo jako cargkoloa, a pohybuju se dle konfigurace někde mezi 40 a 50 kg...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: no já si platím nějaké obecné pojištění za něco přes litr ročně, a zahrnuje to i škodu způsobenou při jízdě na kole. (Akorát teda nakonec mám pojištění dvě, jedno když jednu na živnosťák, a druhé je lepší soukromě...)
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Tedy se nic nezměnilo. Mě 25km prostě fakt nestačí a nebudu to používat tak často aby se mi vyplatila STK a Povinné ručení a pod. Já už si ale bohužel moc na kole díky zdravotním problémům moc nezajedním, ale pro člověka v kondici je omezeni na 25km/h prostě jen těžítko na víc, protože to je cca průměrná rychlost co jezdí lidi na kole. Těch 20Mph mi přijde jako minimum. Já ale doufal že do 45Km nepotřebuješ (nebudeš potřebovat) nic, max řidičák
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: no tady na NYXu je na to spíš tenhle klub:
    [ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]

    Já třeba testuju noname lithium titanát baterku, dovezenou z Číny, stála přes 10000 CZK, v přepočtu. Ale je úplně boží, teda ještě jsem nezměřil přesnou kapacitu, ale je to proti Li-Ion daleko tvrdší zdroj, tedy pod zátěží neklesá napětí, tedy to citelně víc táhne... navíc má rezervu nabíjecího napětí (56.4V místo 54.6V), naplno nabitá má naprázdno 53.4V a v pohodě do ní můžu rekuperačně brzdit (což do nabíté Li-Ion baterky nešlo).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: no tady na NYXu je na to spíš tenhle klub:
    [ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]

    Já třeba testuju lithium titanát baterku, dovezenou z Číhttps://www.nyx.cz/index.php/discussion/8497, stála přes 10000 CZK, v přepočtu. Ale je úplně boží, teda ještě jsem nezměřil přesnou kapacitu, ale je to proti Li-Ion daleko tvrdší zdroj, tedy pod zátěží neklesá napětí, tedy to citelně víc táhne...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: tak norma Fast Pedelec je 1-4 kW motor, cyklistická helma, omezovač do 45 km/h, papíry na moped... a
    asi i STK a možná i SPZ, což je teda důvod, proč jsem za současnou šedou zónu v podstatě rád.

    Na silnici je Fast Pedelec cool, protože se člověk s minimem nákladů dostane kamkoliv stejně rychle a výrazně pohodlněji než na mopedu (tj. bez bzučení motoru, apod.) - ale jak je to třeba na cyklostezce? Smím tam použít motor do 25 km/h (pedelec), nebo ho nesmím použít vůbec? Nebo tam vůbec nesmím? (mopedy asi spíš nesměj, pokud na dané stezce nemají vyjímku..)

    Pro začátek evropská norma pedelec do 25 km/h je naprd. V USA je to 32 km/h, což mi přijde přiměřené po všech stránkách (silniční cyklisti takovou rychlost běžně vyvinou...).
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Taky plánuju jedno e-kolo postavit i když slibuju si to už asi deset let. Jen ty baterie pořád nejdou dolu, tak jak se to o nich píše :-(
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: ja jsem třeba nedávno koukal na elektromotorky. Tam je jasná hranice 45km/h tak okolo 30-40k. A pak klasické rychle troje 250k plus... Štve mě, že nedělají nějaký model v rychlosti třeba Simpsona- treba 90km/h
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: A jak je to tedy teď přsně co je legální a na co konkrétně se čeká?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: tak zase na druhou stranu, tímhle nikdo ani nepoškrábe lak tomu autu, kterého srazí.. to je ještě neškodnější, než cyklisti...

    Osobně bych si na tom připadal dost nebezpečně... jednokolky mají obecně problém s bržděním, tak by mi zajímalo, jak to dělají ty motorové. Jinak samozřejmě, v řadě ohledů je to segway postavená z hlavy na nohy. Co se týče toho, že se k hmotnosti jezdce přidává naprosté minimum váhy stroje, jak to je jen možné, se mi to líbí... ale představa, že se na tom řítím a musím zastavit... no jako nevím. Jako asi to nebude v zásadě těžší, než na snowboardu, na kterém si troufnu rozjet až 50 km/h, ale zase padat na asfalt není jako na sníh...

    S tou legislativou good luck.. já pořád čekám na finální regulaci 45 km/h elektrokol, čekám, jestli si budu muset pořizovat SPZ a jestli bude povinná STK (dost mi to trápí jako konstruktéra samodomo strojů...)... evropská regulace vyžaduje, aby "Fast Pedelec" byl legální (cca na úrovni mopedu).. a do toho někdo přijde se 70 km/h jednokolkou :-)))
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: imho to je jen do první bouračky kdy si toho někdo všimne a začne se v tom stourat.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: Tak viděl jsem to už dřív, takové malé hračky, ale tohle už je solidní stroj. Trochu to vylepšej na 80km/h a bude to jezdit i po dálnici.
    Ale taky mě to zaráží. Kola jsou tuším s příšlapem max 45km/h a bez snad jen 25? a tohle frčí 70!!
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: to teda moc bezpečné nevypadá. By mě zajímalo jak tohle protlačí zkrze legislativu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam