• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    KEIKIN: Ale to je přece normální, tak svět funguje a je v pořádku, že se s tím setkává i dítě. Různí lidé si na různých místech stanovují různá pravidla a dítě se s tím prostě musí naučit zacházet.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    TORUVIEL: Díky za názor, naši např. do malé cpou furt kokina ale my ne. Nebo jim pouští divné videa na jůtůbu. I když jim to tisíckrát řekneš, stejně si udělají svoje. Takže smířit se s tím, to je celkem univerzální rada :-)
    WRNQ
    WRNQ --- ---
    Ty vogo, bádat...
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    LAURA: vím možná to zní zvláštně, ale podle mého to tak funguje. Poznáváme vesmír, složení planet, ale nemáme probádány základní lidské věci.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    KEIKIN: Jo, řeší, dcera třeba nedávno řešila, že maminka dovolí pít vodu z vaničky při koupání, babička to zakazuje. No, tak babička si to zařídila podle svého názoru, maminka u toho nebyla a neřešila to. Babička se musí smířit s mnoha věcmi, co my děláme jinak, my se zase taky musíme smířit s mnoha věcmi, co babička dělá jinak. Ale nějak se dohodnem a hlavně z toho neděláme 3.světovou, berem to pokud možno s humorem, co jinýho s tim.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    MARKYSHA: no já nemyslel přilepené doslova, myslel jsem do furt někam odkládat (do kočáru, do postýlky - to je nepřirozené. Se podívej na dokumenty o lidech co nežijí tady v západní společnosti. Vždy matka nebo někdo z rodiny chová/nosí svoje dítě - to je přirozené a očekávané. Pokud tomu tak není, je to imho pro správný vývoj špatné.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    INUSHKA: Nebo maminka křičí na tatínka aŤ už okřikne ty děcka :-) Podle mně to dítě řeší a může z toho být zmatené. Někde něco může, někde něco zas ne.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    KEIKIN: já si myslím, že to vůbec není o nějakým odkládání nebo neodkládání není, myslím, že pokud dítě není miminko není potřeba ho mít neustále přilepené na sobě, protože tím mu prokážu jen medvědí službu. Mělo by to "odkládní" i "neodkládání" být v rovnováze.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    KEIKIN: Děcko se musí naučit, že existuje pluralita názorů, přístupů, chování...učí se tak toleranci (pokud mu teda rodič nevykládá, že jak to maj doma oni, tak to je jediný správný a všichni ostatní to dělaj blbě). A rodič se tak zase učí tomu, že je dítěti jen jedním z mnoha průvodců životem, ne bohem.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    KEIKIN: Dítě přece neřeší, kdo na něj uplatňuje jakou výchovnou "metodu", dítě vnímá, že maminka, tatínek, babička a paní učitelka ve školce jsou čtyři různí lidé a tak se taky různě chovají. Myslím, že jediné, co může vést ke zmatku, je, když se dospělí mezi sebou dohadují, jak to má být, přímo před dítětem nebo když svá rozhodnutí naschvál vzájemně mění (maminka zakázala, tatínek povolí...).
    LAURA
    LAURA --- ---
    KEIKIN: "učit budoucí matky už ve školách, že děti musí mít u sebe a neodkládat je. A pokud žena nemá čas, tak aŤ si radši dítě ani nepořizuje" no ty vole.. :O
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Zastal bych se YMLADRIS v tom, že jí rve srdce, jak některé maminy z nevědomosti a zabedněnosti nenaplňují potřeby dětí. Mně to taky sere když to vidím a taky mně to drásá. V tomhle je třeba prevence a učit budoucí matky už ve školách, že děti musí mít u sebe a neodkládat je. A pokud žena nemá čas, tak aŤ si radši dítě ani nepořizuje !

    Co jsem řešit je rozpor ve výchově otec-matka-babička-děda-sourozenec-školka. KAždý má nějaký svůj pohled na výchovu (přirozeně každý sme jiný). Jen se chci zeptat, není z toho dítě zmatené - když je doma s mámou, tak je např. aplikována nevýchova, s tátou Aldort s babičkou fašismus apod. A pak ve školce má zas jinou výchovu.
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    MARKYSHA: jj, kamarádčina holčička na "ne" taky pláče nebo natahuje
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SEBIEN: takový byl Tonda, já ho teda neplácala, ale na jakýkoli křiknutí nulový efekt, platilo jen zamezovat přístup k nežádoucím věcem a to ještě stejně často přišel na to, jak se k tomu dostat, jediný štěstí bylo, že to lezení a chůzi měl později. Na Alenku člověk křikne "ne" trochu hlasitěji a on spustí nářek, že se člověk stydí. Přitom to není, že by byla nějaká bojácná, jen ve vztahu k nám nechce, abychom se zlobili, jinak je pěkný drsoň, musím jí neustále vysvětlovat, aby neubližovala Tondovi, než naopak. Ona je hrozný dravec.
    TAPINA: nebo zalištovat, i když i to mi Tonda odlupoval.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    INUSHKA: Já mám asi extrémně odolné vlčí mládě :D Jelikož mám sama z elektřiny dost velký respekt, když jsem jednou uviděla dítě (asi osmiměsíční), jak drží v ruce prodlužku od žehličky zapomenutou venku a přibližuje si ji k ústům, tak jsem přeletěla obývák jak fotbalový brankář, s řevem na něj skočila a vyrvala mu to z ruky tak, že se u toho fest praštil. Řval a člověk by řekl, že okamžik bude zafixován pevně. Totéž se pak stalo (už s nějakým méně nebezpečným drátem, protože na okamžik jsem měla zafixovaný hlavně já a prodlužku od žehličky pečlivě schovávala) znovu dokola a dokola, on prostě na dráty sahat bude. V zásuvkách máme pojistky, od koutu s klubkem nabíječek ho dokola a dokola ženu pryč a pomalu se chystám na to, že ho budu muset co nejdříve, vlastně už teď, naučit, jak se s tím zachází bezpečně, protože jiná možnost není.
    MALKE
    MALKE --- ---
    INUSHKA: hele, ona tam má výslovně problém s proč. když pomineme, že překladatel bral drogy, neříkej mi, že existuje rodina, která se neptá svých dětí i naprosto normálně proč něco. a jak řečeno, děti fakt nejsou blbé... furt mi to přijde lepší než přijít a vysvětlit dítěti, co se mu děje, to je všechno:-)
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    MALKE: zjevně je fakt každé dítě jiné (a každý rodič), protože já jednou i plácla, unavená a vzteklá, ale efekt teda nula - smála se, stejně jako se směje, když křičím nebo bouchnu do nějaký věci okolo. A pak jde a udělá to znovu. Moje plus mínus roční dítě teda nechápe (ani) to plácnutí (ale možná to nedělám moc systematicky a moc silně nebo přesvědčivě /tím nenarážím na nic a nikoho, resp. maximálně obecně na "zdánlivou" neúčinnost libovolné metody/, často mám spíš dojem, že bych zrovna ji akorát naučila, že plácat se navzájem je v pohodě...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Ehm. Tonda nebyl měsíc ve školce, dneska prosím od čtyř ráno se už chce oblékat a jít do školky.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    MARKYSHA: Jo, lechtání je mimo, Bára taky chce lechtat, přímo to vyžaduje. Já ji teda nelechtám do úmoru, ale jen tak trochu, protože když lechtám moc, tak už zase řve že stačí :-) A pak zase "ještě!" :-) Beru to jako super cvičení smíchu, smích je potřeba a tohle je nejjednodušší způsob, jak ho vyvolat :-)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    proc mi nedava smysl placnout dite po vbehnuti do silnice. smyslem intervence ma byt v diteti vyvolat silnou emoci typu TOTO NE!!!!. kdyz zarvu skocim po nem, odtahnu ho a dramaticky mu sdelim svuj strach a svou radost ze je u mne v naruci a ne pod autem, tak jeho mirror neurony mu zpusobi podobnej sok a smes emoci jako jsem zazila ja. Toto ne!!!
    zatimco kdyz ho "placnu" (co to jako je? uder pri kterem nevykazuju emoce?), nejspis nepobere vaznost situace. kdyz ho budu bit a vykazovat silne emoce, tak je to matka obraci hnev proti decku a to je pro mne neprijatelne. takze mi hlava nebere k cemu to ma byt
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam