• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLETunel Blanka a jiné "tunely"
    Diskuze o naším státem "zajímavě" realizovaných projektech.

    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SAMOUT: pleteš si daně s platem a mzdou.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Dělit státní peníze na státní a obecní je blbost. Všechny tyhle prachy jsou státní, respektive vytažený z kapes lidí ze soukromého sektoru (protože státní zaměstnanci žádné daně neplatí, to je jen naoko přesouvání státních peněz z jednoho účtu na jinej)

    OMNIHASH: Kdo do Suchdola namaloval okruh nevím, ale co vím, že to udělal někdy ve 30. letech. Akorát ti vypatlanci, co tam dneska řvou, si hned vedle postavili po revoluci baráky, aniž by se mrkli do územního plánu. A takovým já odmítám přznávat jakýkoliv práva (včetně volebního, ti nejsou schopni rozhodovat ani sami o sobě, neřkuli o druhých).
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PALEONTOLOG: jo, šestka vyloženě trpí extenzivní dopravou a moc zahuštěnou infrastrukturou. Sice maj čtyři silnice s reálným dopravním významem a jednu z toho teď město po deseti letech snahy zakopalo pod zem, aby se místní zcela netradičně ozvali, že by bylo fajn ztunelovat i druhou, třetí vede do pryč a kilák a půl od kulaťáku na ní potkáš ceduli s přeškrtnutým nápisem Praha a čtvrtá vede od Pohořelce po pláni až do Řep, ale trpěj... Nemluvě o tom divadle, když někdo navrh dostavbu okruhu přes Suchdol, co na tom, že by to bylo celý v tunelu, jak je místním zvykem, a ze Suchdola by vedl most, chataři by z toho mohli bejt nešťastný, takže radši ne, však ini se s tím v Hřebenkách atd. nějak poperou. Urbanistika zhoustla natolik, že maj největší lesopark v celý Praze a dva tři bloky od Evropský dojdeš na začátek lesa, ale je nutný chránit estetický hodnoty místních panelovejch sídlišť znemožněním jakýkoliv větší zástavby.
    Hlavně že pak ty samí postižení knučej, že je doprava na šestce v hajzlu, vždyť přece tak krásně blokovali jakýkoliv plány na její zvýšení. Chápu, že ta tramvaj, co měla pokračovat po Evropský by byla peklo a hrozně zvýšila hlukovou zátěž na silnici, kde projede třicet aut za minutu, měli bysme jim tam radši namontovat nějaký zvukový zábrany... oh wait!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: nova vystavba v Kyjich. A tak dale. Mozna namisto tlachani na internetu se zvedni a vyraz ven. Kvalitni dopravni infrastruktura je na cenove mape dobre patrna.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: sedni do auta a vyhledej nejblizsi misto s kyvadlovym provozem. Meles nesmysly :-D Vyraz do sveta, bez se podivat, jak to funguje jinde. Shiphol u Amsterdamu je dobry priklad. A zadny tunel nepotrebuji.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: "čest výjimkám"libeň a vysočany a pak co.. ?
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    nebo můžem rozebrat variantu, kdya budou vlaky jezdit jednou za hodinu, ale budou mít dojezdovej čas o pár minut lepší než tramvaj :o)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Liben v oblasti byvaleho CKD a pro socialne slabe? LOL
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: to je o hustotě, protože ti budou proudit soupravy oběma směry současně, potencionálně, a v ohledu na efektivitu svozu lidí z ruzyně i pravděpodobně.
    nevnucuj mi tvoje představy,
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Jake zmensovani proboha? Dvojkolejnost trate je predevsim technikalie - zlepsujici hlavne plynulost provozu. To neni o hustote, ale o spolehlivosti. S jednou tratovou koleji je system snadno zranitelny. To je jako bys vsechny silnice stavel na siri jednoho auta a obcas jim umoznil se vyhnout...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: prosímtě územní nároky vynech :) bylo to jinak, teď je to takhle.
    z toho, kudy proudí vlaky na kolín, se taky staly buď komerční budovy nebo sociálně slabší lokality. čest výjimkám. pokud ti připadá, že pro tyto dopady je v dejvicích prostor, tak mě to tak nepřipadá.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: pocet koleji v zadne umere s intenzitou dopravy neni. Intenzitu treba v rameni Praha-Kolin to vysoce pravdepodobne neprekroci - a ani tam trat umele zahrabana pod zem neni - a lidi tam normalne zijou.

    Ta trat skrze uzemi P6 je tam dele, nez drtiva okolo vyrostle zastavby - ktera tam vznikla prave diky blizkosti kvalitni infrastruktury.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    OMNIHASH: ty asi neumíš číst, žejo. nepíšu o výhledu na hrad, ale o urbanizaci, zmenšování životního prostoru na úkor infrastruktury. je to liniová stavba, ne bodovej maják. na p6 nebydlím, ale kdybych bydlel, určitě bych si k ní záhy vytvořil osobní vztah. navíc je tady ten aspekt stavby podzemní dráhy pro dvoukolejný provoz. lidi mají privilegium si svůj životní prostor hájit a věřejným prospěch teda nejsem příliš přesvědčenej.
    ten mezinárodní význam koridoru se zatím bez kolejové doopravy na letiště zcela obešel.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: jestli te zajima, oc mi v diskuzi jde - pak se staci zeptat. O efektivni a smysluplne investice do infrastruktury, aniz by se rozbije to, co pracne vybudovali nasi predkove - coz napady typu "konec na Veleslavine / Dlouhe Mili" proste jsou. Ono rozbit existujici stav je strasne jednoduche - ale v momente, kdy tu trat zrusis a zastavis dalsima kancelarema uz cesta zpet bude sakra slozita - a dopady chybneho rozhodnuti se mohou projevit po sakra dlouhe dobe. Viz napr. ruzne uvahy o obnove drive zrusenych tramvajovych trati jinde po Praze, co se dnes moc nedari (Vaclavak, Pankrac) - a samozrejme zavislost jen na metru je sakra riziko. Vazne nejsem pritelem kratkodobe mozna vyhodnych reseni - byt je to dnes "moderni" styl ledacskde, ale z dlouhodobeho pohledu je to cesta do pekel.
    A pokud budu touzit po klidu samoty u lesa, tak jej fajk nebudu cekat v centru velkomesta ;-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PALEONTOLOG: sorry, ale vyžadovat výhled na Pražskej hrad (jak se místní nezapomenou pochlubit pokaždý, pokud z okna vidí alespoň poslední půlmetr korouhve na svatým Vítu) a zároveň vyžadovat bydlení v přírodě bez zatížení dopravou - to je povykování rozmazlenýho fracka.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    Jakapak asi bude frekvence dopravy na dvoukolejny draze tak, aby rozumne pokryvala potreby letiste? Kolik prostoru ubyde na P6? Proc to nestrcit pod zem, coz v pripade metra je zpulky hotovy.

    Ja taky docela rozumim, ze lidi z p6 nechteji neustaly zmeny a dalsi urbanizaci. Maj k tomu vztah a zalezi jim na okoli.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK:
    DANYSEK: Snažil jsem se pochopit, o co ti vlastně jde. A ty si prostě takovej kapitán obvious. Takže díky za plodnou diskusi
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: hlavni problem je ten buzzword "rychlodraha". Pritom je to normalni S-bahn v modelu treba Mnichova.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: levnejsi to je.. ale proti zcela otevrenemu reseni je to +7 miliard navic na 8-10km - luxus, ktery se jinym mestskym castem nedostava - ac tam je intenzita provozu vetsi, nez kdy pres P6 vubec projede.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: jenze to na Praze 6 pak nemate narok ani na to metro ci tramvaj. Respektive pokud ji chcete, muzete si to ze sveho obecniho rozpoctu postavit... :-)
    Cesta vlakem nutne nemusi mit svuj konec v Praze. Tva logika ukonceni je ten myslenkovy stredovek - potazmo reprezentuje pocatky zeleznic, kdy site ani nebyly propojene - fyzicke propojeni umoznuje narozdil od uzavreneho systemu alespon nejakou variabilitu. Sitovost infrastruktury je jednim z dulezitych aspektu a lokalni zajem je v tohle smeru minoritni argument.
    Praha mestskou zeleznici spokojene ignorovala - ale povodne v roce 2002 myslim ustedrili peknou lekci. Ale koukam, ze lid ma hodne kratkou pamet :-D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PISKVOR: hodnýma proklikama do místního auditka jsem se ujistil, že Praha 6 je všech NIMBAŘů ráj, tam se rozporovalo snad uplně všechno, co kdo za posledních patnáct let prohlásil, že by chtěl v okolí postavit. Na druhou stranu, vybagrovat tři metry hlubokej koridor by nemuselo bejt tak finančně náročný jako stavba metra.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam