AMBIENTIUM: Tak motorovkou to sice seřízneš, ale jaká bude přesnost a pracnost? Pak by to celé postrádalo smysl. Co je špatného na ocelovém lanku v kombinaci se slámou? Pokud je ti milejší konopný provaz dá se použít i ten. Ocelové lanko se bude ale určitě lépe stahovat. Stavební otvory se budou dělat přímo při stavbě, ale nebudou nikde v té klenbě. Nevím jestli nejslabší místo, ale určitě to bude pěknej voser. Pokud to má být uděláno kvalitně. Pokud stavbu koncipuješ jako pasivní, je třeba takovýmto místům věnovat velkou pozornost.
Já se nevěnuji stavbám, které kopíruju podle nějakých norem, ale vymýšlím je tak, aby mě vyhovovali. Konvenční nosnej slamák mě prostě neoslovuje. Nevidím tam žádný větší přínos. Řeší zde jen minoritní část stavby, za cenu obrovské časové náročnosti a ne zrovna malém záběru prostoru.
Navíc se tento druh stavby dá použít i jinde. Stále hledám nejvhodnější řešení pro stavbu dílny s velkým openspace prostorem. Tohle je zajímavá alternativa k low-cost příhradové k-ci z palcových prken, kterou jsem stavěl zde:
[ CUKI @ Ekologické, nízkonákladové a nízkorozpočtové stavby (max do milionu Kč) ].
Navíc krom nosné statické k-ce se vyřeší i část izolace a nebude tak náročná na lidi při vztyčování prvních dvou řad.
AMBIENTIUM: To tvrdí i mimo jiné i tebou uvedený zdroj. Je to logické. I kdyby ta sláma byla zadarmo, což fakt není, tak ta pracnost a složitost tu stavbu pěkně prodraží. Pořád nesmíš zapomínat. že je to jen minoritní část stavby-pořád to řeší pouze zdi. Jako kdyby jsi o zděném domku tvrdil, že je to vlastně dřevostavba, protože to má postaven krov ze dřeva. Vždy záleží jak moc daný materiál použiješ. I ta dřevostavba se dá oplácat polystyrenem a nevkusně nahodit fasádou a nebo se dá udělat i vnější plášť ze dřeva...
Má koncepce "tunel" toho řeší mnohem více najednou.