• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTCZ/SK hiphop, rap a trap
    o českym a slovenskym hiphopu, rapu, trapu a grimu, hlavně novinky, ale i starší oblíbené kousky... diskuze o scéně ;) lehký přesah do reggae povolen
    všechny ostatní země sem: [ HIP-HOP :: městská subkultura - malujeme, rapujeme, scratchujeme, breakujeme, stahujeme! ]

    pokud chcete vložit info o nějakém koncertu nebo party, vložte do prvního řádku slovo AKCE, pro snadnější filtrování..
    rozbalit záhlaví
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    HONZA09: myslim, že indy a wich je ale v pohodě nejhorší českej hiphop v celý jeho široký historii
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    Indy a Wich - Léto
    https://youtu.be/l9HJblwbsJU


    DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime
    https://youtu.be/Kr0tTbTbmVA
    LACIF
    LACIF --- ---
    Za mě posluchače - 99% vocoder/autotune věcí zní, jako když ten MC proste je kastrat a nemá koule. Je mi fakt jedno, kolik za tím je skills s tím efektem nebo s prací s hlasem. Proste mi to připomíná Smouly.

    Radegaster - No a co - YouTube
    https://m.youtube.com/watch?v=Pva2Y4D3uKA&pp=ygUGUmFwIGN6
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    k týhle debatě /možná pro někoho jen na okraj - je to spíš takový úsměvný/ - když pominu dobu Manželů, a uplnýho dřevního proto-rapu, kterej ani nevěděl že rap je, tak mi přijde že první generace rapperů u nás, strašně ráda vyplňovala pozici strážců stylu - tedy měla představu o jasné definici toho, jak to má vypadat. Ve skutečnosti si myslím, že neexistuje a neexistovala žádná cesta, kam by se rap nemohl vydat, a teda ty jejich obsahy textů jsou spíš o tom, že oni sami tápou, co že vlastně to je. A - když už jim někdo zatleskal - tak to musej teď střežit, jak fakin gatekeepeři svatej grál.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    HONZA09: tady jde spíš o ten signifikantní zvuk - ten přístup je uplně jinej - dřív se dával naodiv ten "živej element" - swingující rythmus, rytmický nepřesnosti, který vznikali nedokonaleou kombinací živejch nástrojů a starejch automat-bubeníků - k tomu částečně produkce na páskách (třeba typicky manželé v čechách tam je tahle produkce zdokumentovaná přímo). Kdežto v modrením trapu jde všechno "jako na drátkách" - tedy v tý >normie< podobě - je to především o totální přesnosti rytmu a mixu.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    OPERAHYPNO: Nn, řekl jsi tak jak to je, já chtěl jen zmínit ten Memphis a že "moderní" zvuk, je jen vykrádání starejch osvědčenejch postupů. Což se teda netýká jen rapu, ale je to víceméně všude, furt a dokola.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    HONZA09: napsal sem snad něco jinýho? ne, jen že desetiletí předtím 90 - 00 se rap komerčního stříhu (jakým je dnes NIK a spol.) díval spíš po světýlkách disko koule (což neznamená že tam 808 nebyla přítomná :D) ale spíš šilhali na takovej ten diskotékovej vyhlazenej zvuk.

    ONDRAASOVKA: podle mě je zvyšuje, protože umět mimo normální přednes ještě přednes s autotunem je abilita navíc. To že v otázce NIKa je to spíš jinak je další věc.

    Já reagoval především na ten konflikt, kdy někdo neví zda (cituji) používá "VOKODÉR" (přičemž myslí autotune - live-pitch/harmony corrector) a nebo je to jeho barva hlasu a způsob presentace.

    Já třeba u Nika, i když to obsahově je spíš odpad, nějak trávím alespoň ty reálie prostředí-místa, který znám
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    OPERAHYPNO: 808 se v hip hop používalo odjakživa. Trap a Phonk není nic jinyho než RIP off zvuku Memphisu.

    DJ Spanish Fly - A.B.C.D.E.F.G. (Don't Fuck With Me) (1993)
    https://youtu.be/LxTWWXTbLcM
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: ne, mluvím o tom, co tu popsal Lopik.
    A pocit z výsledků je samozřejmě otázkou vkusu. přijde mi ale, že masový využívání týhle techniky mj. obecně snižuje nároky na kumštýřský kvality interpreta. když si k tomu přičtu lyrický kvality např. Niktenda, tak se dostávám do spirály přemýšlení nad tím, čím podobný rapeři imponujou ostatním:) a samozřejmě stejně jako Tekkit chápu že to je můj problém, ne jejich:)
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: no, já ale nesouhlasil jen s tvrzením, že používá autotune aby zakryl svoje nedokonalosti v kýžené vokální interpretaci textu - rapu.

    moderní zvuk -myslíš moderní zvuk vokálů, nebo celku - myslíš sample pack tr-808 - dvanáct zvuků z osmdesátých let který po mileniu developovaly zvuk trapu?
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    LOPIK:
    OPERAHYPNO: ok, už vidím, co vás dráždí, pardon a rozšiřuju - není to jenom o lidech, který by se bez autotunu nedokázali prosadit, ale i o těch, kdo z toho tahaj ten moderní zvuk, o kterym mluvíte.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    LOPIK: přesně tak záměr - motiv - výsledek. a ne "pojdmě schovat že týpek neumí zazpívat čistý C" myslim, že častěji se v rapu schovávají ty rytmický nedostatky raperů, ať už přímo editem vokálních linek nebo třeba různým choppingem nebo off-beaty
    TEKKIT
    TEKKIT --- ---
    já jsem teda tohle začal jen proto, že můj osobní pocit z toho autotune je, že ten raper jakoby "poplakává". Takový to tahavý kňourání...

    Ale je jasný že chyba je na mé straně, hiphop se vyvíjí a nemůžeš dvacet lep pouštět starý samply a rapovat o tom že "vy tři nejste mistři" to je bez diskuze
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Ten pitchshit/autotune je ale právě to co dělá ten "moderní" zvuk u toho Niktenda, něco o co jim ve studiu šlo. To nemá souvislost a tím jak umí nebo neumí intonovat nebo rapovat. To se můžete rovnou bavit, jak by znělo, kdyby to měl zahrát jen s akustickou kytarou..
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: psh používaj naživo autotune? viděl jsem je několikrát a vždycky nasucho.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: slyšel a ten rozdíl mezi nahrávkou a touhle klasickou hajpo-kidz-ina-crowd trap show byl víceméně podobnej jako jinde, a to sem viděl dokonce jednou i PSH a Iscream Boyz na hrady.cz
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: můj názor vychází z pochopení tý techniky, ale je to jenom můj názor, nic víc.
    OPERAHYPNO: odvážný tvrzení.

    ale v klidu, nechci ti nic vyvracet. tahle debata se jednou za čas objeví a mě vždycky oslní, když se objeví zanícenej zastánce autotunu. Tak mě ber s rezervou - nemyslím to zle a vím že tou debatou nic nezměním.

    Nicméně slyšels nNiktenda naživo? A dobrý, jo? :)
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    OPERAHYPNO: teda pokud se tu bavíme o "automatickém lazení" pomocí pitch-korektorů podle předem nastavené nebo aktuálně nastavované tóniny či frekcenčního rozpětí?
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: ano je, od popu po metal
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: podle mě tvůj pohled vychází z nepochopení tý techniky - není to o tom zapnout ON/OFF jeden efekt na pultu a nechat ať si do toho vrní jako vlha pestrá.
    Aby to znělo takhle jako slyšíš u Nika, tak musíš specificky s hlasem pracovat (pravděpoodobně to nahrává víckrát než normální lines) a ta produkční práce s tím samotným efektem - to je docela kumšt člověče. Za Kata sorry, jsem zvyklej že touhle kritikou většinou nešetřej fanoušci zaprděnýho oldschoolu
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    ONDRAASOVKA: a ne - autotune není "...zhruba od poloviny 80 let normální technika používaná uplně ve všech žánrech."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam