• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTCZ/SK hiphop, rap a trap
    o českym a slovenskym hiphopu, rapu, trapu a grimu, hlavně novinky, ale i starší oblíbené kousky... diskuze o scéně ;) lehký přesah do reggae povolen
    všechny ostatní země sem: [ HIP-HOP :: městská subkultura - malujeme, rapujeme, scratchujeme, breakujeme, stahujeme! ]

    pokud chcete vložit info o nějakém koncertu nebo party, vložte do prvního řádku slovo AKCE, pro snadnější filtrování..
    rozbalit záhlaví
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    OPERAHYPNO: Taky jsem nebyl nikdy velkej fanda tyhle kapely.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    HONZA09: myslim, že indy a wich je ale v pohodě nejhorší českej hiphop v celý jeho široký historii
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    LACIF: dávám palec za "no a co".

    Jasně, tak to je legiti - za mě třeba 99% moderního umění je tenhle případ - je mi jedno kolik za tím je snahy, jakej je motiv nebo co je smysl - protože vysledek je totální hovno. (u současnýho umění to mám ale zase jinak).

    Mně spíš vadí takovej ten částečně agistickej názor na to, že ten člověk něco neumí tak to musí nějak nastavovat. To dřív říkal můj fotr o rapperech obecně - že neuměj hrát na nástroje, tak si musej pouštět tu hudbu předehranou.

    Ale spíš se to snažím pochopit a vidět ty epochy a důvody - proč něco teď ale předtím ne a tak.
    Proč tu není Crunkcore ale vedle toho v klidu Emo-rap, proč numetal je pro většinu lidí sprostý slovo, ale Red zed je nejúspěšnější českej umělec současnosti a tak.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    Indy a Wich - Léto
    https://youtu.be/l9HJblwbsJU


    DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime
    https://youtu.be/Kr0tTbTbmVA
    LACIF
    LACIF --- ---
    Za mě posluchače - 99% vocoder/autotune věcí zní, jako když ten MC proste je kastrat a nemá koule. Je mi fakt jedno, kolik za tím je skills s tím efektem nebo s prací s hlasem. Proste mi to připomíná Smouly.

    Radegaster - No a co - YouTube
    https://m.youtube.com/watch?v=Pva2Y4D3uKA&pp=ygUGUmFwIGN6
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    k týhle debatě /možná pro někoho jen na okraj - je to spíš takový úsměvný/ - když pominu dobu Manželů, a uplnýho dřevního proto-rapu, kterej ani nevěděl že rap je, tak mi přijde že první generace rapperů u nás, strašně ráda vyplňovala pozici strážců stylu - tedy měla představu o jasné definici toho, jak to má vypadat. Ve skutečnosti si myslím, že neexistuje a neexistovala žádná cesta, kam by se rap nemohl vydat, a teda ty jejich obsahy textů jsou spíš o tom, že oni sami tápou, co že vlastně to je. A - když už jim někdo zatleskal - tak to musej teď střežit, jak fakin gatekeepeři svatej grál.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    HONZA09: tady jde spíš o ten signifikantní zvuk - ten přístup je uplně jinej - dřív se dával naodiv ten "živej element" - swingující rythmus, rytmický nepřesnosti, který vznikali nedokonaleou kombinací živejch nástrojů a starejch automat-bubeníků - k tomu částečně produkce na páskách (třeba typicky manželé v čechách tam je tahle produkce zdokumentovaná přímo). Kdežto v modrením trapu jde všechno "jako na drátkách" - tedy v tý >normie< podobě - je to především o totální přesnosti rytmu a mixu.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    OPERAHYPNO: Nn, řekl jsi tak jak to je, já chtěl jen zmínit ten Memphis a že "moderní" zvuk, je jen vykrádání starejch osvědčenejch postupů. Což se teda netýká jen rapu, ale je to víceméně všude, furt a dokola.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    HONZA09: napsal sem snad něco jinýho? ne, jen že desetiletí předtím 90 - 00 se rap komerčního stříhu (jakým je dnes NIK a spol.) díval spíš po světýlkách disko koule (což neznamená že tam 808 nebyla přítomná :D) ale spíš šilhali na takovej ten diskotékovej vyhlazenej zvuk.

    ONDRAASOVKA: podle mě je zvyšuje, protože umět mimo normální přednes ještě přednes s autotunem je abilita navíc. To že v otázce NIKa je to spíš jinak je další věc.

    Já reagoval především na ten konflikt, kdy někdo neví zda (cituji) používá "VOKODÉR" (přičemž myslí autotune - live-pitch/harmony corrector) a nebo je to jeho barva hlasu a způsob presentace.

    Já třeba u Nika, i když to obsahově je spíš odpad, nějak trávím alespoň ty reálie prostředí-místa, který znám
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    OPERAHYPNO: 808 se v hip hop používalo odjakživa. Trap a Phonk není nic jinyho než RIP off zvuku Memphisu.

    DJ Spanish Fly - A.B.C.D.E.F.G. (Don't Fuck With Me) (1993)
    https://youtu.be/LxTWWXTbLcM
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: ne, mluvím o tom, co tu popsal Lopik.
    A pocit z výsledků je samozřejmě otázkou vkusu. přijde mi ale, že masový využívání týhle techniky mj. obecně snižuje nároky na kumštýřský kvality interpreta. když si k tomu přičtu lyrický kvality např. Niktenda, tak se dostávám do spirály přemýšlení nad tím, čím podobný rapeři imponujou ostatním:) a samozřejmě stejně jako Tekkit chápu že to je můj problém, ne jejich:)
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: no, já ale nesouhlasil jen s tvrzením, že používá autotune aby zakryl svoje nedokonalosti v kýžené vokální interpretaci textu - rapu.

    moderní zvuk -myslíš moderní zvuk vokálů, nebo celku - myslíš sample pack tr-808 - dvanáct zvuků z osmdesátých let který po mileniu developovaly zvuk trapu?
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    LOPIK:
    OPERAHYPNO: ok, už vidím, co vás dráždí, pardon a rozšiřuju - není to jenom o lidech, který by se bez autotunu nedokázali prosadit, ale i o těch, kdo z toho tahaj ten moderní zvuk, o kterym mluvíte.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    LOPIK: přesně tak záměr - motiv - výsledek. a ne "pojdmě schovat že týpek neumí zazpívat čistý C" myslim, že častěji se v rapu schovávají ty rytmický nedostatky raperů, ať už přímo editem vokálních linek nebo třeba různým choppingem nebo off-beaty
    TEKKIT
    TEKKIT --- ---
    já jsem teda tohle začal jen proto, že můj osobní pocit z toho autotune je, že ten raper jakoby "poplakává". Takový to tahavý kňourání...

    Ale je jasný že chyba je na mé straně, hiphop se vyvíjí a nemůžeš dvacet lep pouštět starý samply a rapovat o tom že "vy tři nejste mistři" to je bez diskuze
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Ten pitchshit/autotune je ale právě to co dělá ten "moderní" zvuk u toho Niktenda, něco o co jim ve studiu šlo. To nemá souvislost a tím jak umí nebo neumí intonovat nebo rapovat. To se můžete rovnou bavit, jak by znělo, kdyby to měl zahrát jen s akustickou kytarou..
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: psh používaj naživo autotune? viděl jsem je několikrát a vždycky nasucho.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: slyšel a ten rozdíl mezi nahrávkou a touhle klasickou hajpo-kidz-ina-crowd trap show byl víceméně podobnej jako jinde, a to sem viděl dokonce jednou i PSH a Iscream Boyz na hrady.cz
    ONDRAASOVKA
    ONDRAASOVKA --- ---
    OPERAHYPNO: můj názor vychází z pochopení tý techniky, ale je to jenom můj názor, nic víc.
    OPERAHYPNO: odvážný tvrzení.

    ale v klidu, nechci ti nic vyvracet. tahle debata se jednou za čas objeví a mě vždycky oslní, když se objeví zanícenej zastánce autotunu. Tak mě ber s rezervou - nemyslím to zle a vím že tou debatou nic nezměním.

    Nicméně slyšels nNiktenda naživo? A dobrý, jo? :)
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    OPERAHYPNO: teda pokud se tu bavíme o "automatickém lazení" pomocí pitch-korektorů podle předem nastavené nebo aktuálně nastavované tóniny či frekcenčního rozpětí?
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    ONDRAASOVKA: ano je, od popu po metal
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam