DANYSEK: rozvody k pouličnímu osvětlení se překopávají tak nějak kontinuálně.
Za sebe bych donutil zřizovat dobíjecí místa např. supermarkety na parkovištích (pokud od města chtějí schválit územní rozhodnutí), samozřejmostí je aby byly na P+R parkovištích, i když tam to pomáhá spíš Středním Čechám, než městu.
Obecně, developeři stavěj jak o život, včetně podzemních parkovišť. Podzemní parkoviště navíc vylučují další alternativní pohon plyn, který sice úplně neřeší třeba emise CO2, ale přeci jen pro město představuje úlevu oproti např. dieselům. Tzn. součástí všech nových projektů by měla být dobíjecí místa pro elektromobily, protože ta parkoviště sama o sobě budou ve vnitřním městě (širším centru, kde se to staví) generovat automobilový provoz. Takže by se nová parkovací stání bez možnosti dobíjení elektromobilu měla maximálně zkrouhnout... je to jemnější nuance, než plošný zásek typu mýto za vjezd do centra.
Dobíjecí místa v nově stavěných domech současně automaticky odpovídají na tvojí otázku po těch silových vedeních: nové paláce v Karlíně mají určitě přípojky dost dimenzované na to, aby utáhly dobití pár elektromobilů v garážích.
Další můj nápad, který by mi nejspíš vysloužil nějaké vypsání odměny na mou hlavu od pražské taxíkářské lobby, by byl ten, že na letiště by směly zajíždět jen elektrické taxíky - sazba za jízdu z letiště je taková, že by si to mohli dovolit hned, a kombinovaná uhlíková stopa létání + taxi by to ospravedlnila (protože toto je neprůchozí, tak město staví na letiště aspoň trolejbus, což zlepší pocit z létání nám obyčejným smrtelníkům, ale neřeší to jak zkrotit ty, co si žádné starosti nedělaj)
Obecně s tou elektromobilitou víc hýbá město skrz to, co samo platí (současná podpora návratu trolejbusů, aspoň parciálních, aspoň na svahy s největšími sklony a nejvytíženější tratě), než skrze regulace. Ty regulace jsou samozřejmě potenciální problém, protože není regulace, ke které by si někdo nedokázal vylobovat vyjímku, ale na jednu stranu půlka Evropy chce prodej aut se spalovacími motory končit 2030 nebo 2035 (což v Praze při našem vidláckém provinčním zpoždění bude tak 2045-2050) - ale už teď by bylo potřeba se na to připravit.
Faktem je, že tohle desetiletí nás čekají nejspíš bezprostřednější výzvy, a nějaká elektromobilita nebo IPv6 už teď se s odstupem času můžou jevit jako druhorepublikvá dálnice přes Chřiby ....