• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    JOPS
    JOPS --- ---
    PSYSBEE: diky za ty fotky, je to presne jak jsem myslel :) vetsina 40-50+ a nebo pupkaci :) proti temhle nic nemam, tuhle kategorii chapu. Ale kdyz vidim 20 leteho kluka


    PSYSBEE: s tim co jsi napsal souhlasim. Treba na Tanvaldskym spicaku jsem pichnul. Tak zalezu do lesa at se tam nemotam, menim dusi a musim rict, ze jsem byl prijemne prekvapen, protoze kazdej druhej biker u me zastavil a zda nechci pomoct. Tak jsem jim podekoval, ze vse ok, ze to zvladam a popral jim peknou jizdu.

    Cas od casu narazim na nekoho, kdo ma problem i v mistech, kde jsem myslel, ze jezdim jenom ja :) A nemam problem nabidnout pomoc, lepeni, dusi.

    A jsem ten typ, kterej proti jedouciho cyklistu vzdycky pozdravi a je fakt, ze u ebiku si nevybavuji, ze by mi nekdo na pozdrav odpovedel.

    To je takove to pravidlo jako u Alfistu. Neveril jsem tomu, ale co jsem jel s kamaradkou co ma Alfu, tak fakt se vsichni zdravej. To jsem se smal a rikam si, ze jsem rad, ze u Skodovky toto neni :)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    za mě - elektrokola sebou přinášejí jeden zcela nový fenomén aneb ::

    DŘÍVE :
    - trail/allmountain/enduro celopéra se zdvihem 140+ mm si prakticky výhradně kupují bikeři nadšenci, kteří chtějí v terénu zdolávat technické výzvy, náročné traily a endurospecifik prasárny. Mají za sebou bikerskou minulost, cítí se být součástí široké bajkerské komunity, většinou už někdy slyšeli o Rychlebách, Trutnov Trails (či v Praze Točný apod.) a ví že Geiskopf není německá urážka..
    Když se pak takový biker nadšenec tak většinou (samozřejmě idioti jsou všude) se chová na trailech slušně, zdraví, uhýbá, zbytečně neprasí ani traily ani lidi kolem apod..

    NYNÍ:
    - trail/allmountain/enduro vysokozdvižná E-celopéra si (v ČR!) prakticky výhradně kupují uplně normální cykloturisti s nebikerskou minulosti, kteří si tyhle celopéra kupujou hlavně kvůli pohodlíčku na rozbitých lesních cestách.. Lidé, kterým pojmy jako trail, endurospecifik, Rychleby apod defacto vůbec nic neříkaj a Geiskopf si možná překládají jako „vepřová hlava“a kterým je nějaké „bikerské desatero“ (včetně bodu - Zpomal, usměj se, pozdrav, jsi vyslancem našeho sportu!) většinou ALE VŮBEC NIC NEŘÍKÁ.. :-(
    A tak se dle mýho bohužel čím dál víc budou objevovat excesy typu TOHOHLE a spousty dalších, protože tihle nEbikeři se začnou díky těmhle ebikům dostávat do míst, kam by se normálně neměli šanci dostat (protože by tam prostě nevyšlápli).
    Bo tak to taky bylo správné a tak to melo byt..


    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    JOPS: kdo si koupí elektrokolo?
    Tady máš odpověď :) (nejedná se o reklamu v elektrokolech Náchod skutečně nepracuju :)
    Již přes tisíc spokojených zákazníků Haibike elektrokol. Elektrokola Náchod, největší prodejci elektrokol Haibike v ČR.
    https://www.elektrokola-nachod.cz/nasi-zakaznici/
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    DZODZO: Uprimne, ty chces, aby to jelo s pripomoci i po rovince. Elektrokolo je tezka kr*va a bez motoru po rovince to proste nejede.
    JOPS
    JOPS --- ---
    DZODZO: ty si nastavujes na elektrokole, jak moc ti to ma pomahat pri slapani, neni to jako babeta.

    Ma to cca 5 stupnu rychlosti a na 5 stupen 2x slapnes a letis jak drak :) ale musis slapat, aby to jelo. Nastesti jsem nemel moznost zkouset co to dela do kopce, protoze bych si to kolo asi zamiloval :)
    ADAM
    ADAM --- ---
    DZODZO: funguje to jen jako pomoc se šlapáním. Do módu, že to jede samo se to NEDÁ nastavit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JOPS: ja s elektrokolom mam 0 skusenost, neda sa to nastavit iba do nejakeho modu, ze to nejede samo, ale iba ti to pomaha lahsie slapat napr. do kopca?
    JOPS
    JOPS --- ---
    SMOKY: kdo si koupi elektrokolo ?

    nebyva uplne zvykem, ze by si to koupil aktivni cyklista. Spis si to koupi clovek, co na kole jel maximalne pro rohliky a chce se podivat vice po okoli. Zkusenosti na kole nejspis nic moc a kdyz vezmu, jak lehce clovek vytahne tech 25km/h, tak z toho uplne nemam dobrej pocit. Zkusil jsem si elektrokolo na ForBike, je to tezce navykove, ale kdyz jsem ve 20km/h vletel do zatacky, kde podlaha byla fakt hladka, tak jsem mel co delat, abych to nepolozil :) na normalnim kole by se mi to nestalo, protoze bych tu rychlost na takovem kratkem kousku fakt nedal.

    A mame u Labe cyklostezku a je tam par mist, kde se to nezda, ale projet ta mista ve 30km/h, tak milej biker na ekole bude mit fakt plne ruce prace, aby si nerozbil drzku.

    Ale v celku je mi to fakt jedno, ja si s nima na cyklostezce rad zazavodim, je to pro me takova motivace.

    SMOKY
    SMOKY --- ---
    MAESTRO_007:
    JOPS:
    Imho je ideal tech 32, co maji v USA. Prave z duvodu, kdyz jede kombinace lidi e-kola normalni kola. Kdyz treba jedem s kamaradem, co ma ekolo, tak po rovine mu porad ujizdime, jelikoz jedem tak 28-30. Jet 25 je zase otrava pro nas.
    ADAM
    ADAM --- ---
    Půjčovny elektrokol a elektrokoloběžek válčí se správci Šumavy — ČT24 — Česká televize
    https://ct24.ceskatelevize.cz/...la-a-elektrokolobezky-nepatri-na-stezky-tvrdi-sumavsky-narodni-park
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    nemate nekdo tip na DOBRY elektro tandem (dvojkolo)? :-)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Na kole jen s přilbou | Aktuality - Elektrokola a jejich využití – pozor na rychlost
    https://www.nakolejensprilbou.cz/...id=IwAR2j6Jx37UDYMseR67_2Lq7uODT4qTT9a9GuWIXA4fh4i_g8kqnTFmAm49o
    JOPS
    JOPS --- ---
    PSYSBEE:
    PSYSBEE:

    hele ja si myslim, ze 25km/h je ideal. Pokud pojede banda na elektrokolech a par lidi na klasickych kolech, tak si budou tak trochu stacit. I kdyz na horaku udrzet v kopcich prumernou 25km/h neni uplne sranda a ono i po rovine, kdyz se jede dele, tak pak ma clovek jazyk na zadech :)

    A mas pravdu v tom, ze kdyz se kolo trochu rozjede, tak zataceni a jakakoliv manevrovatelnost je tatam a pokud clovek nema trochu nalitano, tak je docela prekvapen, ze to dokaze i nezatocit :)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    PSYSBEE: no a jak s tímhle pak při náhodné kontrole policajtem?
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: legit, rámcove si myslim rozumime :)

    Jeste doplnim k tem rychlo-ekolum - zadni nabojovej pohon 8Fun Silent Plus (kterej se bezne montuje na ekola za cca. 30-35k) ma spickovej výkon 350W s uzivatelskou moznosti prepnuti do off-road rezimu (tj. oproti standartním 5 stupnovym Silentum ma na ovladaci 6 stupnu pripomoci), kdy to dokaze valit az do 35kmh..
    Vyrobce sice v manualu zduraznuje, ze 6 stupen lze pouzit POUZE PRO JIZDU MIMO VEREJNE KOMUNIKACE, but who cares.. :-)
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    MAESTRO_007: No je pravda ze hromade denentu co potkavam na kole by bylo lepsi dat omezivat na 10km/h i na normalni kolo :-D
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    ve skutečnosti je 25 v poradku. jasne, když vykedu na elektrokole tak 25 mam asi za 10 sekund a je to hrozne malo :-) ...ale na druhou stranu jezdim denne na silnicce do prace a jezdim cca 30 a jsem na stezce nejrychlejsi, kdyz si predstavim ze budou jezdit 30 vsichni a zvlast ti co popisujes
    PSYSBEE tak mi tech 25 prijde naprosto v poradku

    ..ale chapu te to spousta lidem nestaci a legislativa to v budoucnu posune nahoru za urcitych podminek
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    PSYSBEE: Peugeot udelal kolo s vysokym vykonem a musi ne nej bejt spz jko na motorku, ted nedavno jsem videl recenzi nekde na YT.

    Ja prave uvazuju o elektrokole jako o nahrade jaro/leto za auto. Ale na to bych chtel trochu vetsi rychlost nez 25. 35 myslim klidne ideal strop.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    .. druha stranka veci je, ze 25kmh je fakt malo, zejmena pokud by melo ekolo slouzit jako plnohodnotna alternativa k autům pro dopravu do prace, skol atd... Optimalni maximálku pripomoci bych videl nekde aspon na 30 kmh min - 35 kmh max. To si myslim, ze by jeste beznej clovek mel bejt schopnej ukocirovat a naopak by to defacto eliminovalo potrebu lidi davat si do ekol čipy.. (V US je myslim legalni 30 kmh?)
    A kdo by chtěl vyssi rychlosti, tak ten uz by si musel ten čip zlegalizovat - tj. vybavit kolo blinkrama, brzdovym svetlem, zajit si s nim na technickou a finalne vyfasovat malinkatou SPZku pod sedlo - coz takhle to v Nemecku uz par let funguje..
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    JOPS: dobry taky je, ze napriklad stredaky Bafang MaxDrive si muzou zvysit rychlost pár klikama ovladacem bez nutnosti instalace predrazenyho deblokacniho cipu
    - tj. pres dvojklik tlacikem I se dostanes do servisniho menu, najedes na polozku MAX SPEED, kde mas z vyroby nastaveno 25kmh, zmacknes znova tlacitko pro editaci a nacvakas si tam treba 50, 60 nebo podobnou hovadinu.. A ejhle - motor pomaha a pomahaa ty letis jako vitr .. kdyz si to clovek nacvici, tak se to da zmenit zpatky behem 3-4 sekund..
    JENZE - clovek nesmi bejt bezmozek a vzdycky vedet co si muzu a nemuzu dovolit. I já - jako trénovanej biker, co jezdi na trailovým celoperu veci typu Rychleby nebo Trutnov Trail a snad tak uz trochu vi jak kolo ovládat - jsem ve vyšších rychlostech cítil, ze radsi klidek a neprehanet to.. Tj. palit to 45kmh po prazdny cyklostezce/silnici OK, jinak - zejmena v hustsim provozu - vzdycky pouzivat mozek, zvolnit, predvidat a chovat se ohleduplne ostatnim..
    Je to hrozne navykovy, ale staci mala chyba a na pruser je zadelano.. Bohuzel cim dal vetsi cast uzivatelu elektrokol se zacina rekrutovat z necyklisticky verejnosti - tj. bez zakladnich cyklistickych navyku a zkusenosti a kdyz se k tomu prida jeste arogance a neohleduplnost (jako to bezne vidime na nasich silnicich zhusta u ridicu silnejsich aut), tak to načipování muze bejt fakt dar z pekel...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam