• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOBYTEKAkademický svět - tipy a triky
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    JINX: obecně třeba tady https://www.lib.berkeley.edu/level-up/resources/weeding-out-bs

    v přírodních vědách, tj. můj majoritní obor, se klade důraz na odbornou recenzi vědeckých publikací (i když všichni vědí, že je při své nedokonalosti jen to první skrutinium a badatelská praxe teprve to druhé, finální), takže zdroje, které neprošly recenzí jsou brány s velkou rezervou (a často neakceptované). v humanitních oborech může recenzi nahradit autorita autora :) a opět se ptát, jak je relevantní (a o tom učenci rádi diskutují ;) při psaní nějaké seminárky na afroasijské jazyky (lingvistika je můj sekundární obor) jsem použil recenzí prošlou studii k podpoře své argumentace a přesto dostal od profesora kartáč, že jde o práci irelevantní, protože on s ní nesouhlasí ;)
    JINX
    JINX --- ---
    DOBYTEK: GAARQ: Moc dekuju. Jsem vas velky dluznik. Vzpominam si, ze kdyz jsem psal bakalarku muj vedouci me na podobne veci upozornoval. Muzete me prosim jen pro uplnost odkazat na zdroj, kde je toto uvedeno? Prosel jsem toho uz docela hodne a zrovna toto nemuzu nikde najit :-(
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    JINX: jak říká DOBYTEK, u nestandardních zdrojů (tedy těch, co neprošli nějakou recenzí) musí být zdůvodněno, čím jsou tak ojedinělé, že nelze použít jiný zdroj.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    JINX: proc ten divny zdroj cituje? Muzes mu rict, at to v textu prace vysvetli, jako oponent bych mu to vytkla, zvlast jestli tim zdrojuje nejake zasadni prohlaseni.
    JINX
    JINX --- ---
    Jaky mate nazor na citovani blogu jako TowardsDataScience.com v BP? Zrovna jsem si googlil jednoho autora blogu co mi student v BP cituje a ten snad nenapsal jedinou publikaci a to ze pracuje jako SW architekt neni podle meho nazoru duvod citovat ho v praci o Reinforcement Learningu nebo ano?
    RAGUPKI
    RAGUPKI --- ---
    MIGUEL: To je normální zákon sudého počtu chyb.
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    ty blaho, clovek udela chybu v kodu, kdy koncentracni tok pocita misto q*c jako q*c*c a uplne zazrakem to zacalo naprosto uzasne pasovat na casovy prubeh merenych dat, vcetne pocatecnich a koncovych gradientum, vcetne jednoznacne nalezenych parametru, akorat me moc nenapada jak to zduvodnit fyzikalne :/

    kdyz jsem kod opravil, tak se proste najednou na takhle dobrou shodu nedostanu :/, nesedi konce dat, zda se to nejednoznacny...chjo
    JINX
    JINX --- ---
    ARCHIMEDES: ja jsem se byl naockovat v sobotu, kod mi prisel asi o tyden drive (Ostrava).
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    GAARQ: tak včera večer došly emajly, dnes registrace a první džoganec v pátek :-)
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    ARCHIMEDES: dostal jsem kod vcera kolem poledne a hned jsem se zaregistroval, mam termin jdu 18.5.:)
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    ARCHIMEDES: MU nada :-/
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    Pro zajímavost - jak chodí na akademické instituce registrační kódy pro akademické pracovníky?
    Z matfyzu UK přišel kód teď po jedenácté večer, zatímco ze strojárny ČVUT přišlo v půl dvanácté, že ČVUT ještě kód nedostalo (leda - spekulace - se zasekl na rektorátu).
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    DOBYTEK: jak zablokoval film?
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    JINX: práce ve skupinách je skvělý nápad! Shodou okolností to řeší můj další problém, protože někdo z mých drahých studentů nechal zablokovat film, co mají předepsaný v rámci přednášky (zatím jeden, ale hádám se to příští týden bude opakovat), takže tak jako tak jim budu muset zajistit alternativní zábavu na 90 minut, což report na dané téma zpracovaný ve skupině na základě předepsaných článků asi řeší.
    JINX
    JINX --- ---
    DOBYTEK: podle mych zkusenosti je problem v tom ze studenti maji rict neco pred ostatnimi a stydi se, nebo se boji ze reknou nejakou blbost.
    Resim to dvemi zpusoby:
    1) vstupni test na kazdem cviceni cca 3 otazky nejdulezitejsich veci ktere byly v predchozi prednasce
    2) zoom i ms teams maji moznost rozdelit studenty do mistnosti po dvojicich-trojicich takze jim zadam na kazdem cviceni samosattnou praci a mezi sebou se vubec nestydi komunikovat, obcas do kazde mistnosti nakouknu a kontroluju je nebo jim poradim, ale jinak vsechno zvladaji sami
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    DOBYTEK: na prezenčních přednáškách před kovidem se mi dařilo aktivovat alespoň nějaké odvážné a sebevědomé studenty jednoduchými logickými dotazy, jejichž odpovědi vlastně posouvaly výklad, teď je ticho po pěšině. co jsem zavedl také jsou průběžné testíky. převedl jsem sylabus de facto na otázky, asi pět na hodinu, a po každé přednášce si je studenti mají vypracovat. zkoušel jsem dobrovolné i povinné vypracování. povinné mělo paradoxně větší pozitivní odezvu, ale oprava zabírala docela dost času. ale prý i to dobrovolné vypracovávání u aktivních studentů mělo dobrý vliv na kvalitu studia, popravdě jsem zaznamenal minulý semestr výrazné zlepšení výsledků zkoušení (i s přihlédnutím k možnému podvádění onlajn).
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    GAARQ: hm, tos mě nepotěšil.
    Jsme jim nahodila anketu, jestli to chtějí zkusit za podmínek 1x komentář k danému tématu, 2x reagovat na komentář, tváří se, že jo, tak přemýšlím to zkusit na nějaké úvodní téma a la jak se měli o prázdninách a uvidím. Já jak s nimi vlastně nemám kontakt jinak než v textu na messangeru, tak mi to už leze na nervy, protože takhle bychom tu výuku klidně mohli plně automatizovat a já se nemusím namáhat. No možná bych pak něco i napsala...

    Na klasických přednáškách to taky nepraktikuji, ono je to pro ně těžké v cizím jazyce, nadto holky na veřejnosti ze zásady nemluví vůbec, pro všechny zúčastněné je to pak utrpení, takže i místo vyvolávání píšeme desetiminutovky. Ale takhle v textu se koneckonců nemají čeho bát, můžou si to připravit, tak uvidíme.
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    DOBYTEK: těžko :-/ i při přednášení v reálném čase.

    uvažoval jsem o zařazení aktivní účasti do hodnocení předmětu, ale pro přednášku je to prakticky nepoužitelné, na semináři to ale také moc nefunguje, končí to nakonec vždy jak na základce vyvoláváním. na rozdíl od minulého semestru výrazně poklesla ochota studentů si zapínat kamery, reagovat (i třeba jen pozdrav) a televýuky se účastnit (máme povinné nahrávání, ale i ty nahrávky sleduje jen 1/3 zapsaných). už jsme asi všichni dost unaveni (a otráveni).
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Přátelé, jak zvyšujete aktivní účast studentů na výuce? Mám tenhle semestr ve skupině příjemně málo studentů a chci je trochu přimět k interakci, problém je, že hodiny nejsou realtime, ale nahrávané, tj. nevyžaduji, aby je poslouchali v určený čas, takže debata v hodině nepadá v úvahu, navíc na ni není čas, je to přednáška. Napadají mě nějaké diskusní skupiny, ale v praxi si to neumím představit, témata bych i měla, ale jak to realizovat? Co koukám na reddit, tak to nesnášejí studenti i vyučující, blbě se to hodnotí apod., tak mě to trochu odradilo.
    MAFO
    MAFO --- ---
    včera přišlo uni mailem (UP):

    "Navzdory tvrzení, které visí i na webu MŠMT (např. https://crs.uzis.cz), že je od soboty 27. 2. zpřístupněn centrální rezervační systém pro registraci (na očkování proti onemocnění Covid-19) pedagogických i nepedagogických pracovníků vysokých škol, a to na základě unikátního kódu, který obdrží vedení školy, si dovolujeme zdůraznit, že vysoké školy včetně UP do dnešního dne žádný takový kód neobdržely (na rozdíl od ZŠ a SŠ). Ministr Plaga ujistil Českou konferenci rektorů, „že se jedná jen o dílčí preference v pořadí stejné prioritizované skupiny, kde jsou i vysokoškolští pedagogové a že VŠ již brzy kódy dostanou také. Navíc uvedl, že dřívější registrace v rámci skupiny neznamená automaticky dřívější očkování.“ Můžeme potvrdit, že je vedení naší univerzity aktivní při vyjednávání samotné implementace Strategie vakcinace a jakmile budeme mít další informace k možnostem očkování, budeme Vás bezprostředně informovat."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam